![]() |
Sv: Og plutselig sprakk jeg...
Sitat:
Men leste tråden nå ang oppdatering av profil, men ser ikke ut til å fungere, så skal prøve igjen. |
Sitat:
|
Der kom den jo!!!! Hurra! :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Takk for at du fortalte om sprekken Marella. Det var godt å høre på en måte. Skjønt jeg ønsker ikke at folk sprekker..Men jeg er så nær en sprekk selv..at jeg ikke helt vet om jeg holder ut. Har lyst på så mye..Jeg er borte og åpner kjøleskapdøra stadig vekk.. Det ligger noe godt ..og "ulovlig" for meg der.
Jeg lovet meg selv en belønning når jeg kom under 80kg.. Men det var ikke helt lurt.. Fikk bare lyst på mer..mer..og enda mer.. etterpå. Holder stand enda.. og håper og tror jeg klarer dette videre.. Håper det går greit med deg og.. Vi må bare stå på alt vi kan å holde oss inne på rett spor. Vi vil jo bli slanke..eller i allefall slankere enn nå??? |
Høykarbofolk (ala Grethe Roede f.eks) skeier definitivt ut dersom de spiser mye fett forresten.. Ser at det bare ble ledd bort, men det er faktisk helt sant: Dersom du går på en diett og du bryter denne, vil det kalles utskeiing.
|
Sitat:
Btw, din oppfatning av begrepet "hersketeknikk" er sånn ca. like feil som din oppfatning av begrepet "demokrati". |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har mine egne betraktninger om utskeielser. Det er en kjennsgjerning at de fleste av oss er menneskelige, og før eller siden vil føle trang til å gi seg selv noe de har nektet seg lenge. Man blir lei av å være så utrolig flink og prektig hele tiden, det koster å være standhaftig over tid! De store forandringene som skjer med kroppen i en vektnedgangsprosess er også vanskelig å takle mentalt; plutselig blir man oppfattet annerledes av andre. Uansett hvor velkommen vektnedgangen er, tråkker man ut av comfortsonen og inn i det "ukjente". Det er noe trygt i å ha det slik man alltid har hatt det - og ofte er vi våre egne verste sabotører.
Jeg tror det er viktig å unne seg selv nedgang, framgang og suksess. Og ikke tenke at "dette får jeg ikke til likevel, jeg klarer jo ikke å stå i mot hveteboller". For det gjør man jo. Hveteboller inneholder ingen livsnødvendige bestanddeler. Snarere tvert i mot. Jeg er stor tilhenger av å skeie ut i svært kontrollerte former. Jeg skeier aldri ut dersom jeg ikke har bestemt meg for det på forhånd. Jeg har også bestemt meg for hvor mye jeg skal skeie ut. På den måten slipper jeg den dårlige samvittigheten etterpå, og den vonde sirkelen der man tenker at "nå har jeg jo allerede spist de dumme bollene, løpet er kjørt og jeg har lyst på spaghetti også!". Så lenge utskeielsen er planlagt og jeg har begrenset meg til dét jeg har bestemt meg for, koster det meg ingenting å fortsette der jeg slapp etterpå. Jeg tror jeg ville hatt større problemer med å hente meg inn igjen dersom jeg gikk på en smell hvor jeg ikke greide å motstå en fristelse. Men om det nå skulle skje - vel - det blir jo ikke noe BEDRE av å fortsette smellen :) |
Sitat:
Jeg er ogås offisielt ute av ketose nå. Fikk for første gang helt nøytral stick. Men håper at jeg er fort back in business! ;) Er helt enig at det er viktig å unne seg nedgang, framgang og suksess... Har ikke selv blitt så tynn at noen venner eller familie reagerer på det, så kjenner meg ikke igjen i det du skriver, men tror deg. Men skjønner hva du mener med å være sin egen saboør. Jeg har i kveld tatt bilder i samme klær som før jeg gikk ned 14 kg. Jeg ser stor forskjell i ansikt, hals, skuldre og rompe, men magen har ikke krympet så veldig mye. Men den forsvinner vel håper jeg... MEN; jeg skal aldri bli så stor i ansiktet igjen!! Huff, det var ikke et pent syn å se et stappmett tryne full av vann av all sjokoladen!! Nå er jeg nesten "meg selv" igjen i ansiktet, og kroppen følger vel også på etterhvert.... |
Sitat:
Belønning etter nådd kg burde være nye klær eller noe lignende, fremfor mat, men jeg skjønner hva du mener. ps, kanskje lurt å fjerne fristelser i kjøleskapet om du føler deg svak? Det er jo ikke verdt det... Lykke til så mye, håper du klarer å gjøre det som er best for deg selv :) |
Sitat:
Men noen ganger er denne rusen god, akkurat som med alkohol, selv om det har sine bivirkninger. Men lurt å vurdere om det er verdt det, og evt hvor ofte. Man kjenner jo seg selv best, så man må jo bare vurdere selv. Lykke til videre :) |
Sitat:
|
Vil bare si at i dag her jeg vært flink igjen, og at jeg allerede er tilbake i Ketose :) Målte beige i gårkveld, men i dag er sticken lilla igjen... Ingen bivirkninger i dag. Kun vektøkning på 0,6 kg...
Ønsker dere alle en fin-fin lørdagskveld! |
Flink du er! 0.6 kg opp er jo ikke så ille heller, selv om det bare er snakk om vann. Er nok vanlig å øke mye mer enn det etter en utskeielse.. Hvis ikke det bare er meg :p
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Jula som kommer kan sikkert bli en prøvelse for mange. Man kan forberede seg godt, lage lavkarbomat -og kaker/snacks og som jeg: bestille hvilken mat jeg vil ha hos mamma når jeg kommer:)
|
ja, jula blir sikkert vanskelig for mange. Men jeg har bestemt meg for å ikke overdramatisere jula... Med det mener jeg at en dag er en dag uansett hva den heter. Så fra morgen til kveld så er det like lang tid, med like mange måltider. Jeg tar dag for dag, og måltid for måltid. Og så tenker jeg; Jeg har da kost meg nok tidligere i livet ;)
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:44. |