![]() |
Sv: Januarskravletråden 30+
"Mini sprekk" i går kveld blei noen julekaker i går kveld, men sprekken stoppa der. Så jeg får ta med meg gemalen på butikken i dag, for å forhindre at jeg kjøper smågodt. Trist men sant, så dårlig viljestyrke har jeg.:mad:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Syns du er flink jeg, sistegang, som tar ansvar og får hjelp av mannen! Jeg har hatt et enormt godtesug helt siden jeg ramlet i en godteskål på nyttårsaften. I kveld skal jeg på spillekveld der de bruker å ha både smågodt og chips. Men nå har jeg bestemt at jeg skal lage Gerd sine after eights, sånn at jeg også har noe godt.
Lykke til sistegang. Jeg er sikker på du klarer det kjemoefint. Og det er nok ikke dårlig viljestyrke det handler om, men et overstyrende sug etter søtsaker. Jeg kjenner til det :) |
Takk for klemmene.
Jeg syns det er så trist at jeg ikke er i stand til å ta ei kake og slutte der. Hvorfor skal noen av oss være "skrudd" sammen på en så dum måte? Er direkte misunnelig på de menneskene som kan spise helt vanlig. |
Sitat:
|
Det er ikke bare det å kunne hive i seg alt mulig, men klare å bare spise litt, smake en bit og så klare å slutte. Ta bare en liten bit når det er kake på jobben, og ikke som jeg som da spiser opp alt som er igjen når de andre er ferdig.:mad: Det er jo det de "normale" får til.
|
Ned 1.9 kg på 3 dager :D:D:D:D:D:D:D
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg heier på oss! :heia::heia::heia:
|
Tror ikke det bare handler om viljestyrke, men at vi er forskjellige. Snakka om det med en kollega en dag. Hun har alltid vært slank. Hun fortalte at hun aldri gikk rundt å gledet seg til et måltid sånn som jeg gjør. Hun liker god mat og kan snakke om hva som er godt, men har ikke det suget etter noe godt hele tiden. Hun har aldri hatt det. Sånn er mannen min også. Kjøper sjelden sjokolade. Kan kjøpe å ha med på tur, men det hender ofte at den ligger urørt i sekken.
Men hos meg er det en lyst på mat hele tiden, og den var mye verre da jeg levde høykarbo. Nå kan jeg faktisk ha sjokolade i huset uten å røre, og det kan jeg takke lavkarboen for. |
Jeg og har nesten alltid sett på mat mer som en lidenskap enn noe som er nødvendig for å overleve. Jeg føler det har roet seg noe på lavkarbo, men til gjengjeld er jeg blitt mer kresen. Jeg må ha virkelig lyst på noe for å ha akkurat det og det til middag, jeg blir raskere lei av ting. Sjokolade og chips og andre søtsaker savner jeg sjeldent. Men av og til blir jeg "sulten" eller fysen om man vil, når jeg ser andre sitte og gomle på noe, noe som kan ende i et unødvendig måltid.
|
Jeg har aldri vært særlig opptatt av mat. Kan spise det samme hele tida bare jeg blir mett. MEN ALT ANNET kaker, potetgull, frukt, smågodt kan jeg stappe i meg helt ubegrensa. Det vil si til jeg spyr, men da bare begynner jeg på nytt igjen.
|
Før var jeg opptatt av både mat og snop og sånt. Så sett i perspektiv så har jo forbedringen vært enorm.
|
Sitat:
Når det gjelder å bare spise litt av en "forbudt" matvare klarer jeg meg helt fint om jeg er flink til å høre på kroppen og spise skikkelig mat når den trenger det. Om jeg har slurva og spist for lite har jeg problemer med å stanse. |
Sitat:
|
Jeg er veldig opptatt av mat... Elsker å lage mat, og dermed også å spise den:o Men som Brokkoli så er jeg mye mer opptatt av å lage ordentlig mat fra bunnen, med friske og sunne råvarer, nå når jeg spiser lavkarbo enn før (men jeg har alltoid vært glad i å lage mat uansett!).
I dag har jeg gått en lang skitur med gode venninner i fantastisk men kaldt vintervær, så nå er det bare å koke seg en kopp te og fyre i peisen resten av dagen:p |
Sitat:
|
Det er vel sjeldent at man ser at denne gjengen her er enig i noe, så derfor var det litt artig å lese den :) http://www.vektklubb.no/artikkel/tittel-20139012
Jeg skal nå brusavvennes etter julen og er på dag 2. Er vel 3 dager uten man skal være for at søtsuget forsvinner? So far, so good i allefall. |
Merkelige greier, ingen av de som skulle krangle? jaja, her står sjokoladen på bordet enda, men den frister ikke engang. Jeg har fått av meg julekiloene og er fornøyd med det.. Nå er det å ta sats og satse på at 2012 er året når resten av kiloene skal av. Jeg har ikke vært så liten siden jeg gikk gravid med eldstemann, og det er nå 16 år siden. Er umåtelig fornøyd med egen innsats.
|
hehe, nå er det svangerskapskiloene fra førstemann som skal av :) :P synes det var litt morsomt jeg.. Blir spennende å se om bunaden til tippoldemor passer neste 17 mai :)
|
Jeg er da herved nede i 88 kg med scrubs (arbeidsklær) og sko på! 13 kg to go!
|
Kjempeflott anarko :) Du er knallflink :)
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:20. |