![]() |
Sv: Himmelske brownies (med bilde)
Nå har jeg kjøpt inn kakaopulver (fairtrade) og kokosmel, og er dermed klar for baking i morgen. Jeg tenker å bytte ut noe av kakaopulveret med 85% Premium mørk sjokolade slik at det blir en halvt om halv blanding.
Vaniljepulver har jeg allerede stående i skapet.. :) |
Disse ble KNALLGODE!
Hadde det ikke vært fordi jeg ble stående ute å skravle med en nabo hadde de blitt akkurat passe stekt også.... :o :p Lages igjen! |
Dere som syns denne ble god... er dere veldig glad i kokosmel?
For jeg er ikke så veldig glad i det. Har prøvd i lapper og muffins, og syns kokossmaken blir for sterk. Men kanskje kakaoen dekker over kokossmaken? |
Sitat:
|
Dere som har bakt denne, har dere brukt vanlig meierismør eller usaltet ?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg tilsatte en hel plate med 70% i denne. Ble litt saftigere synes jeg.. eller noe..
|
Sitat:
|
Nja, jeg reduserte kakaopulveret med 1/3.
|
Sitat:
|
Sitat:
Trolig lot jeg kaka stå noe for lenge i ovnen, for den ble ikke så saftig som jeg trodde den skulle bli, så neste gang lar jeg den nok stå et par minutter kortere. |
Laget denne i sted, men vridde om på den.
brukte følgende: 5 egg 1/2 ts bakepulver 1/2 ss vanilje essens 3 ss med mandelmel. tok 5 ss kakao 5 ss tagatese + 1 ss natreen Ble egentlig kjempegod!! stekte den i rund form i 18 minutter på 170 grader. Neste gang så tar jeg i noen ss med glutenmel og biter med 70 % sjokolade og lager brownie-coockies ;) Gleder meg til det! |
Håkkei, jeg skal prøve denne nå. Venter besøk om en time, satser på at den når å bli kald til vi skal spise. ;)
|
Den så god, men mektig ut :)
|
Ååååååå, himmel så god!!!
JEg hadde bare 1 dl kakao, men jeg suplerte med 1 plate 70% og det ble sjokolade nok det altså. Knallgodt!!! |
Noen som har noen formening om steketida bør endres om man lager dem i muffinformer?
|
Sitat:
Har ikke forsøkt det selv, men 12 - 15 minutter kanskje :) |
Forresten artig å se at oppskriften min lever og utvikler seg videre her inne :D Begynner å bli mange spennende varianter rundt den orginale oppskriften :)
|
Takk for svar! Har ikke nok ingredienser til å lage hele kaka, så da tenkte jeg å halvere den og bruke i muffinsformer i stedet for. Men nå er det litt sent på dagen. ;)
|
Sitat:
|
Har akkurat smakt på denne og syns den var god. Litt spiss på smak men hadde litt krem ved siden av. Hadde vært knall til is:D
Jeg skulle måle opp til 100g kakao men stoppet på ca 80g fordi det så så mye ut. Derfor hadde jeg tre ss kokosmel med TOPP på for at det skulle bli nok "tørt". Men hadde langt fra alt oppi. Når røra så tykk nok ut så stoppa jeg. Enda var røra så tykk at jeg måtte bre den utover. Og i tillegg til 5ss sukrin hadde jeg 1 ss med Tagatesse. Er ikke så kjent med søtstoffer så det ble litt sånn tilfeldig. Min bakekakao hadde 13,5 kh per 100 gram. Noen som har en bedre variant? Takk for oppskrift, sto å sikla på en oppskrift med 4 dl vanlig sukker :eek: før jeg bestemte meg for å prøve denne :) |
Sitat:
Lagde forresten en allergivariant med denne som utgangspunkt. Bytta ut smør med delfiafett og litt raps, egg med no-egg (allerigierstatning fra dagligvaren) og litt andre justeringer. Funket meget bra! Lagde da også glasur av delfiafett, kaffe, tagatesse, vaniljestevia, kakao og strødde revet kokos over, og lot kaka stå kaldt over natta. Vi spiste på oss magevondt alle mann. :p |
Jeg bruker Dette kakaopulveret, som jeg kjøper på iHerb :) Det inneholder svært lite karbo :) Faktisk så lite at det kun står <1 g :)
Det er ganske mye kakaopulver i denne oppskriften ja :D, men dersom du har lyst til å bake brownies med litt mindre kakao har jeg flere oppskrifter på det inne på bloggen min :D Både en variant med valnøtter og en med bringebær bl.a. :D Ta en titt og se om det er noe som kan friste :D |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:16. |