![]() |
Sv: Lavkarbokafé åpnet i Oslo i dag!
Var der i dag spiste lunsj.
Skrev om det i journalen min også. Tja hva kan man si: bra initiativ. En lunsj for 2 personer med 1 salat hver, 1 kaffe hver og kun 1 blåbærkake (veldig små stykker) kom på ca 400,- da delte vi kakestykket. Det var godt iallefall. Ble mett. Når man ser strøket den ligger i så er det nok gjengs pris til tross for at alt serveres i plasbeger og pappkrus og plastbestikk. Det funker, men personlig var det kanskje en smule dyrt ift hva jeg forventet. Vi lager jo samme maten hjemme til en brøkdel av prisen, men å betale husleie i det strøket der antar jeg er svindyrt. Men samtidig så er det nok mer pengesterke folk og fe som vanler i området (hegdehaugsveien og bogstadveien) hvis det sier dere noe. En ting jg reagerte på var å sitte på utstilling. Tror kanskje mange som trnger spise lavkarbo ikke synes det er så trivelig å sitte og spise på utstilling for omverdenen? Bare en antakelse jeg har, sikkert bare tull å si her men jeg syntes det var litt spess å sitte på en tynn stol og spise så ALLE som går forbi glaner rett inn på meg fra ca 1 meters hold. Vel vel. Ut over det takk for besøket og ja jeg kommer igjen, men å spise lunsj til 200 spenn hver dag, det tar jeg meg dessverre ikke råd til. |
Sitat:
Forrett er nesten heller aldri noe problem. Det finnes stort sett et alternativ som passer for lavkarbo. Dessert derimot, er vanskelig. Jeg er ikke noen osteelsker, så ostefat som er det eneste jeg har funnet (med unntak av jordbær og fløte) er ikke noe for meg. Samme med lunchmeny. Omelett er bankers, eller salat i en eller annen form. Det jeg ville ønske meg var varianter av det vi kan lage oss hjemme, men som er vanskelig å finne ute. Mange lavkarbere spiser lavkarbo pasta eller pizza fx, og det er umulig å oppdrive. Gode sauser uten mel er også bra. Og selvfølgelig mulighet til dessert av ymse slag. Siden dere ønsker å kombinere butikk og spisested, vil det kanskje bli mer en kafe enn en restaurant ? Da blir muligens menyen mer rettet mot lunch og lette retter enn full 3-retters middag ? Spennende konsept da - blir moro å høre om det blir realisert :) Edit: Gode, smakfulle og kraftige supper med lavkarbo rundstykke til varmer godt på høsten og vinteren. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Nå har jeg endelig vært her, og må gå tilbake på noe av det jeg har sagt her.
85,- kr for et laks og eggerøresmørbrød er ikke noen upris, men da forventer jeg å få det servert på noe annet enn PAPPTALLERKEN OG PLASTESTIKK!!! :eek: Hva i all verden er greia med det?! De burde i det minste doblet eggerøremengden for å veie opp, egg er jo rimelig. Brødet var godt, men som sagt kunne de lagt på mer pålegg. Og mer salat! Men pesto-olja var himmelsk! Og beliggenheten. Jeg skjønner ikke helt tankegangen bak den. Det ligger akkurat for mye midt i ingenting til å huke tilfeldig forbipasserende, ergo må man oppsøke stedet. Siden man uansett må det kunne de fått lokaler til en brøkdel av prisen f.eks rundt youngstorget, brugata eller hausmannsgate/møllergata. Større lokaler! I tillegg er f.eks møllergata/youngstorget kjent for litt sunnere profil og det ville passet inn der. |
Jeg skjønner heller ikke lokasjonen. I tillegg er det vel nå veiarbeide rundt hele området der?! (Eller, det var en stund i alle fall). Jeg passerer Welhavens gate med trikk hver dag, og tenker i blant på å hoppe av og gå innom, men glemmer det alltid, så det har bare blitt med det ene besøkt i høst ...
Papptallerken og plastbestikk, du ... |
Jeg har ikke peiling på beliggenheten( jeg føler meg heldig når jeg klarer å komme meg fra Oslo S til Riksen..), men papptallerken og engangsbestikk hørtes lite fristende ut.. Noe SÅ kjipt.
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:20. |