![]() |
Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner
Meeeeen, nå blei det veldig over på siden av fettprosenten til menn og kvinner. kanskje photo kan opprette egen tråd om menn og kvinners refleksjon, eller mangel på sådan?:D
|
Kom fra den rette munnen.
Men, ok. Jeg synes det er best når fettprosenten er akkurat sånn at man er passe frisk og ikke blir syk og får kneskader og hjerteproblemer og sånn. Det er fint, det! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sorry, jeg oppfatter ikke humor som ikke er morsom. :D
Du, jeg er privatperson også, ved siden av å være moderator. Og de rollene blander jeg ikke. Mer enn alt er jeg fascinert over trangen til stigmaer. :) |
Er det ikke overhodet mulig å se ting litt komisk og generalisert her inne da? I enhver tråd blir jo nesten det meste tatt opp som en personlig fornærmelse? Smil og vær glad, fettprosent er et morsomt tema og interessant for de som liker snakke om slikt. Det finnes masse mennesker som er opptatt av å ha denne så lav som mulig, sikkert i den hensikt å dra typer og damer med en fit kropp. Det er forskjell på guys and girls, både i tanker og utseende. Så lenge man ikke tråkker på noen som person bør dette være mulig eller?
;) |
Å, så fornærma jeg er! :D Sant å si prokrastinerer jeg bare. Når jeg gidder å kverulere med Hypah, så skjønner man at jeg har litt for mye pensum jeg burde ha lest. :cool:
|
Sitat:
|
Hm..... har vel aldri blitt tiltrukket av fettprosenten (eller mangel på fettprosent) hos en mann jeg da. Men det er sikkert fordi mennene jeg møter har klærne på - så det er litt vanskelig å avgjøre fettprosenten da :p
Men, hvis ting utvikler seg i riktig retning, og det skulle vise seg at han under klærne ser ut som brannmennene på bildet - så gjør det absolutt ingenting :sikle: Det første jeg blir tiltrukket av er øynene, og det spesielle glimtet man finner hos noen. Da gjør det liksom ikke noe at mannen har en liten pondus heller - kan jo være godt å hvile hodet på :D Men, branngutta var SEXY, det skal ingen ta ifra dem ;) |
Men... det jeg leser ut av bildlene er at fettprosenten bare er en faktor... muskelmassen under fettet har også en god del å si. JFR 10 vs10 og 15vs15. Hadde forøvrig vært veldig gøy å se dersom man kunne finne tilsarende bilder også for mer fanlige fettprosenter.... som f.eks 15/20 for menn og 20/25 for kvinner.
|
Sitat:
For å si det sånn, hvis jeg var isolert et sted, uten kontakt med andre mennesker for all fremtid, og trening og rett kosthold ikke hadde hadde gjort så mye fra eller til for mitt psykiske og fysiske velvære, og jeg ikke var glad i å bevege meg, så hadde jeg neppe forlatt sofakroken. Jeg ville ikke farget etterveksten eller sminket meg heller, eller gått i annet enn behagelige daffeklær. Det betyr noe for meg hva jeg mener om meg som person, men rent utseendemessig betyr bare min mening om meg noe sett i forhold til hvordan jeg vil bli oppfattet av andre, hvis jeg skal være ærlig. |
Sitat:
En mann med 20% fett begynner bli tildels godt lubben, så det er vel ikke så vanlig kanskje? |
Sitat:
|
Sitat:
Om du finner Orlando nede på siden der så er ikke det "godt lubben" i min bok, men det jeg vil kalle "vanlig slank, uten å være ekstremt trenet". :) Også bra bilder på denne siden http://www.builtlean.com/2012/09/24/...age-men-women/ |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Det første jeg gjorde da jeg leste innlegget til Hypah (altså så på bildene) var å prøve å plassere meg selv - slik jeg ser meg.
Jeg strøk de to med høyest fettprosent og de to med lavest. Og så klarte jeg ikke å finne ut hvor jeg var blandt de tre i midten. Så jeg roper på mannen og spør han hvor jeg er. "Nr to fra høyre" kommer det kontant. Ehh, nei. Det er de i midten, sier jeg. Nei, du er nr to fra høyre. OK, hvor er du da?? Han ser litt og mener bestemt at han er i nederste delen av 20-22%.... Mens jeg bestemt mener han er i alle fall 28%! En vesentlig forskjell på selvbildet på oss begge! :rolleyes: Såååå... Jeg ser meg tykkere enn jeg er?? (vi har ikke noen "standard" for å hyggeliglyve til hverandre) og han ser seg tynnere enn han er?? Uansett har vi vistnok ikke samsvar mellom det vi ser i speilet og det andre ser. Hvordan er det med dere andre?? |
Har han normalt vært slank? Jeg tror sånne feilskrudde forestillinger handler om hvordan man har vært vant til å se seg selv over en lengre periode, og at de gjerne dannes i løpet av tenårene/som ung voksen når man virkelig begynner å etablere et selvbilde. Har man vært overvektig lenge, så tror jeg ut fra egne erfaringer den delen av selvbildet blir hengende igjen i fortida selv om man klarer å oppnå normalvekt. Om han har vært slank tidligere, så kan det hende at det samme gjelder, at han ikke helt har "fått med seg" at det ikke er helt tilfelle lenger.
Og så er det vel noe forskning som peker mot at kvinner gjerne tror de er større enn hva de er, mens menn tror de er slankere enn hva de er, men det behøver jo ikke å si så mye om akkurat dere, og det sier ingenting om årsakene i tilfelle. ;) |
Sitat:
Kan jo hende du likner mest på ei med 20-25% og han en med nærmere 30%? Har jo mannen din en god, kledelig mage, dobbelthake og chubby look så er det vel ikke så langt unna 25-30%? Uansett så forteller gjerne bilder gjerne mer enn ord klarer formidle i slike tilfeller ;) Btw, så syntes jeg at jeg var temmelig veltrent og flott på bildet i journalen min fra 2007....men siden jeg bruker det bilde for å vise hvor ille jeg var, så kan jeg vel saktens enes med meg selv om at jeg var langtfra veltrent og flott i 2007!!! hahaha |
Sitat:
|
Sitat:
Med det sagt tok jeg en tur på en elektronisk vekt for en ti kilo siden, og det var meget interessant. Har tenkt å gjøre det igjen ved et tilfelle. Fettprosenten er viktigere for meg enn vekta, særlig ettersom jeg er insulinresistent. |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:09. |