![]() |
Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo
Sitat:
|
Jeg er for tiden som skrevet tidligere på rehablitering, å har i dag funnet ut at jeg ikke får veid meg på min vekt før den 26 januar :eek:
Det lenge siden det har gått så lenge uten veing:p |
Sitat:
Middag i går ble litt havregrynsgrøt med cottage cheese, kanel og litt fruktose. Til kvelds disket samboeren opp med ost og skinke fra Spania :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
wihiii...tjuveide meg litt i går...gått ned nesten 2 kg(1,8) på 1,5 uke! Jippi!:D Følte meg så oppblåst og fæl i går at jeg måtte sjekke om jeg var gått opp...Har ligget mellom 30-40 karbs pr dag!
Håper jeg klarer å holde meg på matta når jeg skal på tur i helga...tror det blir vanskelig, og helt sikkert litt ekstra karbs om jeg skal drikke litt vin....:( |
Sitat:
Håper ihvertfall på det:D:D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har gått ned 1.7 kg. Det er jo bare vann, tror jeg, men artig uansett :p I dag skal jeg i bursdag, da gjelder det å holde seg hard, håper det er noe jeg kan spise som ikke har for mange karber. Det er så vanskelig når man skal bort, synes jeg. Vil ikke virke uhøflig og takke nei til kaker og kjeks, i hvert fall ikke når jeg ikke kjenner vertskapet så godt, men denne gangen kan jeg skylde på at jeg har vondt i halsen (fortsatt) :rolleyes: Hvordan gjør dere det? |
Sitat:
|
Hei! Henger meg på her om det er greit. :) La om til moderat lavkarbo i starten av 2011 og gikk fra 88 til 80 kilo. Siden da har jeg lagt på meg tre kilo og syntes det er på tide å legge om til lavkarbomat igjen. Startet på mandag med 83 kilo fordelt på 171 cm. Hvor mye bør en person med min høyde ideelt veie?
Har forresten lest gjennom hele tråden og dere er superflinke alle sammen! :) |
På tampen av 2012 satte jeg "all time high" med 96 kg :eek: og ble enig med mennesket i speilet at noe måtte gjøres!
2. januar startet jeg på på en Nutrilett/Noka-kur hvor jeg skulle innta rundt 700 kcal daglig, men alt etter to dager bestemte jeg meg for å kjøre den dietten i èn uke, for deretter å prøve lavkarbo. Det er jo så fryktelig kjedelig å ikke spise:( Jeg gikk ned 2,4 kg på den shake-uken og var veldig spent på hvordan kroppen ville reagere når jeg gikk fra lavkalori til lavkarbo. Ville jeg gå ut av ketose? Ville jeg få en midlertidig oppgang når jeg "pøste" på med kalorier igjen? Det ser ut som mine lette bekymringer er grunnløse. Jeg har nå i de tre påfølgende dager spist ca 15 karb daglig, vært så raus med fettet som jeg har klart å få til, og på 72 timer tatt av nye 1,6 kg:D Leser "alt" jeg kommer over. Bøker, oppskrifter, blogger og foruminnlegg her på lavkarbo.no og syns det er på tide jeg melder meg på en tråd hvor jeg selv kan komme med spørsmål og innspill basert på egne erfaringer, så jeg henger meg på her med dere som startet omtrent samtidig. Om jeg har fått til å legge inn en ticker under her så viser den forhåpentligvis at jeg skal ned 16 kg. 96 kg på nyttårsaften skal bli til 80 kg sommeren 2013. Da får jeg isåfall en BMI på 25 og det tror jeg er passende for meg. Men... det er veldig lenge siden jeg sist var 80 kg, så det er litt vanskelig å vite sikkert :o Jeg veier meg nok hver dag enda, men skal begrense meg når jeg venner meg til livsstilsendringen. De offisielle tallene mine oppdateres uansett hver mandag. Ønsker dere alle en strålende helg og håper på et fint og konstruktivt "samvær" her inne :) |
Sitat:
|
Puhh....da var weekendturen over, og jeg har klart meg overraskende bra! Kun skeiet ut med noen glass vin,mørk sjokolade og nøtter! Vekta viste noenlunne likt som da jeg veide meg før turen! Så etter 2 uker altså ned 1,9 kg. Kunne vel ønske at det hadde vært litt mer...men håper jeg har litt ekstra vann på kroppen nå siden helgas utskeielser...slik at det blir litt mer til neste uke *krysser fingrer og tær*
Hva med dere? Har helga bydd på vanskelige situasjoner og utskeielser? Hold dere på matta?:p:confused::D |
Sitat:
Eg er med! Startar i dag, går veldig hardt ut og satsar på -5 ut januar. |
Da var veiedagen kommet etter ei uke med lavkarbo. Skal seiest at vi gjekk på en smell på lørdag. Vart innvitert i bursdagsselkap på dagen og et annet selskap på kvelden. Tok til meg et lite hjemmelaget pizzastykke, pluss et lite nøttekakestykke på dagen og på kvelden vart det noen drammeglas med sprit og cola zero. Fant ut i dag at eg berre hadde gått opp o,1kg så det syntes eg var heilt greit.
Så på ei uke har eg gått ned 1,5kg :-) Meg: Startvekt 70,6kg 69,1kg (Totalt -1,5) Han: Startvekt 91,2kg 91 kg (Totalt -0,2) |
Flink!!Det er jo kjempe bra!! :heia:
|
Sitat:
Du må ha lykke til. Men nå får jeg ikke gått på vekten i det hele tatt :eek:, er på "Rehab" :p |
God morgen alle sammen.
Hvordan går det med dere nå i starten? Jeg har vert 100% lavkarbo siden 29. desember. Gikk ned litt første uka, men så har det stoppet opp. Er i ketose, men ser at jeg får i meg for lite fett. Note to self: kjøp mere meierismør :p Har tidligere gått ned en del, men da har kosten bestått av mye egg, og det blir jeg fort lei av. Så denne gangen prøver jeg å finne alternativer slik at det ikke skal bli så mye at jeg går lei igjen. Lager kreative omeletter som gir smak av mye annet og døyver eggesmaken. Nyttårsforsettet var -30 kilo i løpet av året, og å vere mere i aktivitet. Har kanskje gått ned 2 kilo, og har trimma litt mer enn tidligere. Skulle så gjerne ønske at vekta fikk litt fart på seg slik at jeg klarer å holde motivasjonen oppe. |
No er eg berre på dag to, men det går strålande...!
|
Heisann. Startet på lavkarbo i går. Har prøvd meg på dette før med vellykket resultat. Men som de fleste andre kurer så kommer kiloene tilbake viss en ikke er konsekvent :)
Jeg skal ned 25 kg, og har kommet godt i gang med trening etter nyttår. Startet i vektklubben med lavkalori, men det gikk 1,5 uke, var sulten, syns 1 kg var dårlig start, så derfor har jeg gått over til lavkarbo igjen :) Jeg er 44 år og bor i Sandnes. Er kjempeklar for fight ;) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:58. |