Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   April-startere (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=55543)

Kiro 10-04-14 22:58

Sv: April-startere
 
Jeg er helt omvendt. Føler at jeg ikke har kontroll om jeg ikke går på vekten hver dag. Det er litt psykisk. Faller helt ut om jeg ikke gjør det. Det er til gjengjeld bare en dag som gjelder som offisiell veiedag da. :)

ninaheg 11-04-14 06:52

Sv: April-startere
 
Ned 1 kg denne uka :)

kristine89 11-04-14 12:22

Sv: April-startere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ninaheg (Innlegg 1483708)
Ned 1 kg denne uka :)

Grattis :heia:

kristine89 11-04-14 12:24

Sv: April-startere
 
Har hatt en dritt uke.....men maten har ikke vært så aller verst så langt denne uken. Litt mye mat :o men sunn og god lavkarbomat :)

MoccaMaster 11-04-14 14:10

Sv: April-startere
 
Klarte ikke å dy meg... måtte gå på vekten i dag... og...
2,1 kg ned siden mandag!!! :D

I går var vi på skuespill til klassen til minstemann.. der ble det servert kaker og alskens.. og jeg klarte fint og kose meg med bare kaffekoppen min :) Da vi kom hjem kjøpte gubben og ungene seg en pizza og mens dem hentet pizzaen laget jeg meg en skikkelig salat med masse avokado og reker toppet med hvitløksdressing..
Klarte til å med å motstå at gubben knaska potetgull til tv-kvelden vår!

Er lov å være litt stolt. Krever mye av meg og ikke smake litt. Så dette var virkelig et steg i riktig retning..

Så nå blir min veiedag på fredag i stedet.. kanskje like greit..
Nå sitter jeg inne på vinmonopolets sider og søker meg gul og blå etter en GOD, rimelig rødvin uten så mye sukker og garvesyre.. min favorittvin var jo den sukkerbomba (yellow tail)

MoccaMaster 11-04-14 14:11

Sv: April-startere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ninaheg (Innlegg 1483708)
Ned 1 kg denne uka :)

Gratulerer såååå mye!! :heia::D

ninaheg 11-04-14 15:57

Sv: April-startere
 
Wow så flink du er moccaMaster :)
Så flink er nok ikke jeg.
Og gratulerer med nedgang :)

MoccaMaster 11-04-14 16:20

Sv: April-startere
 
Første uka er det vel en del vann.. har skifta fra lavkalori (ligget på 1100 kalorier) til lavkarbo på mandagen.. så neste uke går nok ikke like fort tenker jeg.. Gleder meg til å sjekke ketostixen i kveld.. glemte selvfølgelig pakka i bilen før mannen dro avgårde på jobb... Det værste var at jeg satt meg i bilen og dro på apoteket for å hente stixene og kommer bare hjem og overleverer bilen... også glemmer jeg det viktigste a gitt!!! hehe..

Hva skal dere hygge dere med i påsken folkens?

swirre 12-04-14 07:03

Sv: April-startere
 
Min veiedag er fredag, og vekta viste 83,3 i går!!
Jeg er ikke på ketogen diett enda men nermer meg!! Så 1,7 kg ned siden oppstart for to uker siden! Liker!!

Nå er vi i lyngdal for å bsde litt denne helga,; så blir fer familie og hjemme resten av påsken:)

ninaheg 12-04-14 07:28

Sv: April-startere
 
Gratulerer med nedgang swirrw :)
God påske

Lykkejenta85 12-04-14 09:25

Sv: April-startere
 
God påske alle sammen :)

Jeg er kommet i ketose og. Gleder meg til veien videre, har mistet litt vannverket denne uken og det er herlig. Har planer om å holde meg på matta i påsken, men jeg må nok lage meg noen gode strategier for hvordan jeg skal klare meg når det blir besøk og sukkerbombene står på bordet... Blir nok mye kaffi, te og vann.. Og så har jeg kjøpt sånn lavkarbokrydderkake og eldorado sin sukkerfrie sjokoladepudding, gele og vaniljesaus så da har jeg nødløsningene i skapet. Ellers har jeg handlet inn mye sunn og god mat. I dag eller morgen skal vi ha andebryst med grønnsaker og en eller annen saus.. :)

Mange fine nedgangen her inne, stå på videre! Dett skal vi klare!

Bellabo 15-04-14 10:07

Sv: April-startere
 
Gratulere med flott nedgang til dere flinke :) Jeg har selv gått ned et kilo denne uka :)

Nå er det påskeferie på meg snart :) skal på hytta... og tenker ikke på en eneste utskeielse eller noe tull. litt rødvin da selvfølgelig :o
Tror jeg er så gira nå at det er bare å stå på.

Ønsker dere alle ei nydelig og "karbofri" påske... håper alle er flinke jenter og går masse turer og koser dere i påska :)

kristine89 15-04-14 13:00

Sv: April-startere
 
Jeg blir så imponert over dere. SÅ flinke og standhaftige :heia:

Jeg er ikke like flink. Henger litt i tårer og brudd verden hvor jeg synes synd på meg selv.
Nå skal jeg i hvert fall ut på en løpetur og løpe vekk litt tristhet :)

kloppsi 15-04-14 17:57

Sv: April-startere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kristine89 (Innlegg 1484077)
Jeg blir så imponert over dere. SÅ flinke og standhaftige :heia:

Jeg er ikke like flink. Henger litt i tårer og brudd verden hvor jeg synes synd på meg selv.
Nå skal jeg i hvert fall ut på en løpetur og løpe vekk litt tristhet :)

Håper at løpeturen hjalp deg Kristine. Klem til deg.

God påske alle sammen. Jeg skal på vekta imorgen...

kristine89 15-04-14 19:53

Sv: April-startere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kloppsi (Innlegg 1484095)
Håper at løpeturen hjalp deg Kristine. Klem til deg.

God påske alle sammen. Jeg skal på vekta imorgen...

Takk, den ble knall bra faktisk totalt 17 km på 1 time 23 min :cool:
Fikk løpt ut det meste av følelser også. Føler meg mye lettere.


Lykke til på vekten :heia:

kloppsi 15-04-14 23:58

Sv: April-startere
 
Idag handlet jeg inn til påskeegga og BANG der sprakk jeg. Kasta innpå en pose potetgull og litt smågodis.. Nå er jeg kvalm. Det smakte egentlig ikke så veldig godt heller.. spennende med veiing imorgen uansett.

kristine89 16-04-14 12:42

Sv: April-startere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kloppsi (Innlegg 1484117)
Idag handlet jeg inn til påskeegga og BANG der sprakk jeg. Kasta innpå en pose potetgull og litt smågodis.. Nå er jeg kvalm. Det smakte egentlig ikke så veldig godt heller.. spennende med veiing imorgen uansett.

Uff, da. Sånt skjer!
Da vil jeg anbefale deg å vente et par dager med å veie deg. I dag holder du nok mye vannvekt og du får feil tall på vekten.

Lykkejenta85 17-04-14 10:39

Sv: April-startere
 
God påske til alle :)

Jeg har kommet meg på hytta og går masse tur i skog og mark sammen med samboer og hund.
Har blitt litt utskeielser, men jeg spiser avokado, egg, te med cocosa og prøver å begrense meg mest mulig slik at jeg skal komme meg fort i gjenge igjen når hverdagen er her igjen. Prøver også å være bevisst hvilke valg jeg kunne gjort annerledes og hva jeg burde planlagt bedre, fordet kommer jo flere ferier og jeg vil bli flinkere til å holde meg til det kostholdet som er best for kroppen og psyken min.

Lykke til i påsken alle sammen

swirre 17-04-14 21:32

Sv: April-startere
 
Heia!
her er jeg så snopesyk at jeg hiver bacon og ost inn i ovnen og sprøsteiker det... vi har også påskesnopet i hus, må jo innrømme at jeg har "snokt" noe i posen, har holt meg til sjokoladen, tenker liksom at det er bedre siden det er mindre sukker og mer "ekte".... eller... jeg tillater meg uansett en bit mørk sjokolade 70% med hver kaffekopp jeg tar, og siden jeg ikke klarer å drikke mer enn tre kopper, så blir det ikke såååå mye...
sa jeg at jeg er SNOPESYK???

Jeg spiser ikke ketogent enda, men har heller ikke gått opp de kg jeg hadde gått ned forrige uke, så får håpe veiedagen i morgen blir bra:)

Jeg har betennelse i kneet, går på en del medesiner nå, lurer på om de hindrer nedgang?
Ibux 600 mg x 4 og parlagin forte... noen som vet?

HAppy påske!

swirre 17-04-14 22:10

Sv: April-startere
 
f... svidde osten... brent ost er ikke godt.....:mad:

kristine89 18-04-14 12:50

Sv: April-startere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av swirre (Innlegg 1484207)
Heia!
her er jeg så snopesyk at jeg hiver bacon og ost inn i ovnen og sprøsteiker det... vi har også påskesnopet i hus, må jo innrømme at jeg har "snokt" noe i posen, har holt meg til sjokoladen, tenker liksom at det er bedre siden det er mindre sukker og mer "ekte".... eller... jeg tillater meg uansett en bit mørk sjokolade 70% med hver kaffekopp jeg tar, og siden jeg ikke klarer å drikke mer enn tre kopper, så blir det ikke såååå mye...
sa jeg at jeg er SNOPESYK???


HAppy påske!

Er på hyttetur selv og prøver så godt jeg kan å stå imot de andres karbo-bomber. For meg har det hjulpet masse å pøse på med grønnsaker og å drikke en del lettbrus.
Har også tatt med meg flere lavkarbogodsaker som jeg bakte før jeg dro. Jeg og resten av gjengen synes de er kjempe gode og de holder meg unna godteriet til de andre.

kloppsi 18-04-14 13:43

Sv: April-startere
 
Jeg har offisielt sprukket. En SUPERsprekk.. Men bare en påskesprekk.
Jeg kjøpte inn 2 kilo smågodt til ungenes påskeegg.. DET burde jeg IKKE ha gjort.. Nå må jeg finne en søndagsåpen butikk for å handle inn nytt godt til ungene. Haha

(Nei jeg har ikke spist 2 kilo, men muligens et halvt kilo. minst...

oi.. holdt på å glemme all potetgullet jeg har spist.. djises... God påske..

kloppsi 18-04-14 16:13

Sv: April-startere
 
Jeg glemte å nevne kakespising, champis og pils..

MEN jeg har tatt av 33 cm siden jeg startet. DET er jo bra!!

swirre 18-04-14 22:00

Sv: April-startere
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kloppsi (Innlegg 1484254)
Jeg glemte å nevne kakespising, champis og pils..

MEN jeg har tatt av 33 cm siden jeg startet. DET er jo bra!!

Hurra!!!!!!!

kloppsi 22-04-14 23:14

Sv: April-startere
 
Hvordan har det gått med dere i påsken?
Jeg gruer meg veiing imorgen tidlig...


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:43.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no