Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Andre bøker (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=78)
-   -   Den beste boken jeg har lest (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=6165)

Karin 01-03-08 16:40

Sv: Den beste boken jeg har lest

Dr Atkins' Diet Revolution og Ketolyseboka. Livreddere!

Linn H 01-03-08 22:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Karin (Innlegg 412920)
Dr Atkins' Diet Revolution og Ketolyseboka. Livreddere!

haha helt enig!!!

Gamla 02-03-08 00:41

Synes det er veldig vanskelig å si hvilken bok er den beste, det er jo så uendelig mange gode bøker. Just nå holder jeg på med Jack Javanaugh`s bok "Alene mot ondskapen". Har bare lest halve boka, men den er ihvertfall utrolig god!;)

jeef-micro 02-03-08 01:35

Vanskelig å velge, for jeg liker mange typer sjangre på bøker egentlig...
men sånn "tenkebøker" liker jeg "Profeten" av Kahlil Gibran veldig godt, i tilegg til Paulo Choelo.
Jeg liker fantasi som Harry Potter, Narnia og Ringenes herre, Peter Pan, Alice in wonderland, the wizard of Oz.
Og så er jeg glad i god "gammeldags" krim, Agatha Christie og sir Arthur Conan Doyles bøker om Sherlock Holmes. Både Snorres kongesagaer og 1001 natt er også bra, og "he curous incident of the dog in the night-time som nå har kommet på norsk (uten at jeg vet tittelen)

Den beste men samtidig værste boka jeg noen gang har lest er en som heter "vannliljen" og er skrevet under pseudonymet "Hanne Dahl". Det er noe av det beste jeg har lest samtidig somjeg grein og hadde det så utrolig vondt mens jeg leste at jeg aldri kommer til å åpne den boka igjen selv om jeg har den i bokhylla...

ble vist litt mye dette...

blåbær 03-03-08 21:50

Apropos Snorre, så må jeg anbefale Soga om Tristram og Isond! Kjempefin lesning! Det er en norsk oversettelse av den norrøne adapsjonen av det franske diktet ... :)

(Er ikke Snorre som har skrevet den da, men den er fra omtrendt samme tidsepoke.)

Lava 03-03-08 23:57

Noe lettlest og litt moro:
Zona frigida
av Anne B. Ragde

førnøyelig bok, som jeg desverre solgte videre, men kommer til å kjøpe inn igjen

Equilibrium 04-03-08 07:56

Liker egentlig science fiction og fantasy, men er "altspisende".
En av de bøkene som har satt avtrykk i nyere tid; er den gode gamle "down and out in Paris and London" av George Orwell. :rolleyes:
Men ble litt forbanna under lesingen av denne boken. Dette fordi den norske forfatteren Simen Sætre har skrevet en bok om en heroinist kalt Hugo. Konklusjonene og betraktningene i denne norske boken er jo nærmest et totalt plagiat fra den tidligere nevnte boka til Orwell (Orwell skrev boka si en god del tiår før Sætre).
Det er stor forskjell mellom å bli inspirert av andre forfattere og å ta en "cut`n paste" i word! :mad:

Eilan 07-03-08 06:19

Hermann Hesse er jo en vinner. Glassperlespillet, Siddharta, alt han har skrevet egentlig.

Sivensvans 07-03-08 11:03

"En bønn for Owen Meany" - John Irving.

MÅ leses...! ;)
Jeg klarte ikke å legge boken fra meg - leste døgnet rundt! Man blir så glad i denne Owen at man blir aldeles tussete....
Heeelt herlig bok!

Eilan 08-03-08 12:55

Owen er helt nyyydelig! Elsker elsker den boken! Min absolutte favoritt av John Irving er "Sirkusbarn", men de fleste andre bøkene av ham er flotte! Den siste, "Until I find you" leste jeg i høst, virkelig vakker.

paprika 10-03-08 16:25

Drageløperen er den beste boka jeg har lest.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:20.