![]() |
Jeg trodde faktisk ikke det var mulig å ta en setning om at et bilde av Høybråten i en reklame ville skape velgerflukt p.g.a øynene hans, seriøst. La meg derfor presisere at DET VAR EN SPØK. EN SPØK.
Tillater meg å sitere meg selv: Sitat:
Er det virkelig noen her som synes disse setninge fremstår som et alvorlig ment utspill? At ikke hele teksten bære preg av en useriøs, humoristisk ytring? Om ikke annet burde bruk av :p indikere at dette ikke var ment helt alvorlig. Jeg må åpenbart passe meg vel for å bruke humor i innlegg fremover. Evnt kan jeg skrive (SPØK) etter slike kommentarer. :rolleyes: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Politikk bringer frem sterke følelser hos folk, noe denne tråden viser. Jeg synes virkelig ikke at det burde være nødvendig at vi tar diskusjonen ned på et slikt nivå. |
|
Så sint du er Zen! Jeg beklager at jeg såret deg. Det var ikke meningen.
|
Sitat:
Og jeg ble provosert på Albertines vegne. Fredspipe? :p |
Sitat:
Jeg tror kanskje du misforstod meg også. At jeg kunne oppfattes nedlatende osv mot Albertine kan jeg forstå, og det beklager jeg i så fall. Jeg er bare så lei av venstresiden argumenter mot kontantstøtten, som media også kjører på med. Jeg er forresten en av dem som "utnytter den på det groveste" ;) Sønnen min.... han må være en av verdens lykkeligste barn, for han har et utrolig harmonisk og godt liv (og er en glad gutt) .... bl.a pga kontantstøtten (han har Au pair, og går i park). |
Vet du Nooria, hvis du er lei av at venstresiden disser kontantstøtta så kan du heller argumentere FOR kontantstøtta, ikke gå løs på dem som mener det motsatte av deg. Det er jo ikke alle som er like velutdannet og vellønnet som de som kan ha praktikant eller au-pair, og de klarer ikke å få endene til å møtes hvis de blir hjemme med ungene. Til det er kontantstøtta for liten. Derfor må noen ha unger i barnehage, og kan utrolig nok ende opp med harmoniske og glade barn likevel.
|
Sitat:
Jeg ville bare si at nettopp kontanstøtten er det som skal til for at vi og mange med oss har råd til Au pair. Det koster strengt tatt ikke mer enn man får i kontantstøtte. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Nå har jeg selv ikke barn, men jeg er førskolelærer student og mener barn har godt av å gå i barnehage. men jeg er likevel for kontantstøtte vist det fører til at barna kan være hjemme med en av foreldrene et ekstra år. en 1 åring har ikke like mye utbytte av barnehagen som en 2-6 åring. en 1 åring trenger litt mer 1-1 kontakt. Praktikant og au-pair skaper 1-1 kontakt så det mener jeg ikke er så gale. hvorfor skal vi sende en liten unge ut i barnehagen??
|
Sitat:
|
Sitat:
Og dagmamma...ja hva koster det her i Trondheim som nesten ikke har barnehagedekning: 5300 i mnd!!! Det er riktignok hvitt, men jeg synes det er best med ordna forhold jeg. Så jeg sier bare: takk gud for kontantstøtta, ellers hadde jeg faktisk vært nær konkurs jeg:cool: Men enig og i at den brukes feil: enten får man gi så mye at folk har råd til å være hjemme (f.eks det en barnehageplass i realiteten koster i året), ellers så får de forte seg å få full dekning!!:o |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:21. |