![]() |
Sv: "Du er hva du spiser", TV3 torsdag, kl. 21.30
Reagerte på at de kastet en vanlig kjøttdeig, og så skulle de kjøpe karbonadedeig. Det er jo greit, men vanlig kjøttdeig er jo ikke akkurat skadelig, de kunne vel ha spist den og så kjøpt den andre neste gang. Litt rare ting de gjør.
|
og nakkekoteletter var for fett, er det ikke bare til å skjære vekk fette da?
|
Sitat:
|
Har ikke sett programmet, men er det lavkalori/lavfett de kjører på?
|
Sitat:
De spiser jo poteter, men det går mest i bønner, linser og slikt, og hun anbefaler endel fett i form av nøtter og oljer. Men mettet fett er HELT fy-fy. |
Jeg gleder meg til å se episoden i morgen. Jeg såg reklamen der han "karbojunkien" sto i kjøleskapet og utbrøt; "Hva skal jeg spise a?" :) Og hun Sissel såg helt oppgitt ut. Gleder meg til å høre hva hun har å si. :D
|
Påan igjen ikveld. Synes det er et bra program jeg, selv om hun har mest fokus på hva man IKKE skal spise, mere enn hva man BØR spise.
|
:eek: :eek:
Jeg fikk helt bakoversveis da hun mente CORNFLAKES var bedre å spise enn egg, pølser og bacon til frokost. Hallo - mannen hadde diabetes 2 i tillegg. Hvordan kan egentlig folk bli ernæringsfysiologer med så lite kunnskaper?? |
Sitat:
|
Sitat:
Syns det er helt tragisk at man kan gi råd til en DIABETIKER uten å være klar over at det rådet man gir faktisk bidrar til videre sykdom. |
Sitat:
men hun anbefaler jo bønner og sånt istedet for ris da :wacko: |
Og hun ville at han skulle ha et stabilt blodsukker.. siden det har veldig mye å si for han.. hun sier noen ting som er smart, men synest de gjør mye rart og!
|
Så kjekt at du stakk innom her! Kunne nok tenke meg at programmen var klipt og satt sammen slik pga underholdningsverdien, men litt synd allikevel at det ikke kommer frem litt mere håndfaste saker. Mye av det du får frem er bra, men endel sånn som cornflakesen reagerte nok mange på, også jeg som har diabetes 2 ;)
Vi kan iallefall si det slik... selv om ikke jeg har det forferdelig store faglige utbyttet av programmen (har lært enormt mye her inne), så "tvang" jeg gubben til å se på den siste episoden, og han har noen trekk fra han som var med da :) Liker brus men mest Pepsi max, og har litt dårlige måltidsvaner på dagen når han er på jobb. Vi kan si det sånn at det gikk litt inn, han forsøker nå å drikke vann helt av seg selv. Fikk sjokk da jeg så han ta plass foran tven med vannflaska i hånden! Spiser mandler sammen med yoplaiten gjør han også, det gjør jo jeg også da ;) Trengte noe til å åpne øynene hannes også, for det klarte ikke helt jeg, men du klarte da det som gjennsto etter alle mine masinger :) Takk for det! |
Er det virkelig deg? Ser at du følger Eat..
|
så gøy med en som har vært med på å lage det programmet her inne... da får vi jo svar på våre spørsmål om programmet da :)
|
Programmet i dag.....
Skjønte ikke helt det der med å kaste meierismøret og osten .... for så å la dama smøre formen til nøttekaka med Flytende Melange !! :eek: Slik jeg forstår det fra de Lindberg kurslederne jeg har snakket med så anbefaler de Meierismør og ost. Var dette bare spesialtilpasset denne damen eller gjelder der liksom for alle ?? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Men i begynnelsen anbefalte jo ikke Lindberg verken smør eller ost, mener jeg å huske. Han sverger iallefall til magerost, og meierismør skal bare brukes unntaksvis. I den første boken sin anbefaler han aldri smør til steking, men helst rapsolje. Men han har jo skiftet litt mening nå de siste årene, for han, i motsetning til ernæringsrådet, holder seg jo litt oppdatert. |
:eek: jeg glemte og se på i går .... noen som føler for og gi meg et lite referat :o
|
jeg også glemte :o
|
Jeg så det -
handla om en ex-motoskyyelberte som var oppi i 135 kilo og som spiste lyst brød med meierismør - skåret med OSTEHØVEL - hvitost, skinke og en haug majones på, gav ungene kun helmelk og cheerios til frokost . Selv spiste hun adri frokost,(hun spiste sjokolade på vei til jobb i stedet for frokost). Sissel dekket opp det vanlige skremselsbordet - nugatti, sjokolade, kaker og pizza og pølser osv. Dama gråt. Sissel klemte. Sammen skulle de fikse dette. To barn - tvillingjenter - sa de ikke likte annet enn helmelk men drakk villig unna da de fikk lettmlk. Sissel anbefalte pesto på skiven i stedet ofr ostehøvelsmøret - dette likte dame (og mannen). Mannen var forøvring såvide innom, programmet handlet "kun" om kona. han var heller ikke med på trim. Dama klagde på magefett (hun hadde en fettprosent på 45) og dårlig balanse - den store drømmen var å komme inn igjen i kjøredressen som hang lengst inne i skapet. Sissel viste henne balanse og oppstrammingsøvelser på ball, og fikk henne til å sykle noen kilometer til toget i stedet for å kjøre. Dama prøvde virkelig, virket det som, og gikk ned 12 kg på 8 uker, fikk redusert sine dårlige boldprøveverdier, gikk ned plenty cm rundt livet, fikk nesten igjen kjørejakka, og skulle fortsette med det nye livet på egenhånd når programmet var over. Alle glade : ) |
fantastico :cool:
|
Satt med den samme følelsen som deg, Nille. Hun kastet meierismør og ost, likevel sier hun at hun har jobbet med Lindberg. Nei jeg blir like forvirret som klok av programmene.
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:59. |