![]() |
Sv: Tikka masala - indisk saus
Hm ... jeg tror jeg bare har hatt oppi litt av "kremen" fra kokosboksen, jeg.
Vet ikke om kokosmelk vil koke inn så mye, jeg? Det er jo mye væske i én boks ... det blir nok mer suppe da :ja: |
Det var lurt å bare bruke "toppen av boksen" sikkert enda bedre for kostholdet ;)
|
Om du er tålmodig så kan kokosmelk koke inn ganske mye og bli tykk. Enda bedre er den når man koker den opp igjen etter at den har blitt kald. Men det er jo litt plunder, da. :)
|
Jeg skal koke opp restene idag :sikle: Gleder meg!
|
Sitat:
Angående kokosmelk så har jeg sett noen oppskrifter (f.eks. hjemmelaget Bounty) som bare bruker massen. Det er vel riktig å anta at mesteparten av karbene er i nettop massen slik at karber/100g masse er mye mer enn for en hel boks inkludert vannet? |
Sitat:
|
Denne er bare helt fantastisk!
I dag brukte jeg et triks jeg lærte på "Indian food made easy" på BBC her om dagen, å ta oppi garam masala helt tilslutt for å få frem smaken. Jeg tok oppi ca en ss i sausen, lot det koke i 15 min og 2-3 min før det var ferdig tok jeg oppi en halv ss til og 1-2 ss hakket koriander. Det ble perfekt! |
Noen som har noen formening om denne kan brukes med lammekjøtt? kanskje med litt spinat oppi... (Evt et alternativ til enkel og god indisk lammerett?)
|
Det burde jo bli veldig veldig godt! :sikle:
|
Sitat:
Var så heldig å finne lammebiff til 50% på min lokale rimi. Nesten 600g til en femtilapp kan man ikke klage på. |
Må skrive i denne tråden, så jeg ikke glemmer den. Tikka masala er knallgodt!
|
Dette høres helt fantastisk ut! Må prøves! :D
|
Lager denne igjen idag, med brokkolimos oppi for ekstra fylde. Naaaam! :sikle: Har kun brukt kokoskrem istedetfor melkeprodukter og sikkert 4 ss garam masala *gleder meg til middag*
|
Å, herregud!! Dette var mat det:sikle:
Var jo minst like godt som restaurant-mat:ja: |
Så hyggelig at folk liker oppskriften! :)
|
Denne er knallgod! Anbefales.
|
ÅÅÅ, nå ble jeg sulten.......... :sikle:
|
ah jeg som har alle slags krydderier men har ikke dette...så kjempe digg ut,... brokkolimos hørtes smart ut for å den litt fyldig.... eeeelsker koriander
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:22. |