![]() |
Sv: OE på lavbudsjett- råd og tips for de med en noe slunken lommebok...
Sitat:
:) |
Tusen takk Iset. Nå ble jeg skikkelig sjesken altså. Og kanskje litt sugen på å konvertere.:confused:
Ikke det at forskjellen vil bli så stor, da jeg har ligget veldig høyt på fettinntaket innimellom uansett, men det virker litt spennende å taen helt ut:D |
Sitat:
Lykke til, og velkommen som en av få OE'ere her inne isåfall!!! Er det noe du lurer på i forbindelse me OE, så er det bare å spørre. Og vil du evt vite litt mere om det fra andre hold, så kan du jo sjekke innom Mat og Helses nettsider, for der har Dag Viljen Polezynski lagt ut alle artiklene han har skrevet om OE, som han selv også følger... uansett, du får i såfall være velkommen i en liten, men voksende "klubb" her inne... . |
Det er ganske sannsynlig at jeg prøver ut dette om en stund, virker kjempespennende, og jeg har selv erfart at jeg har tatt av mest i de periodene jeg har spist mest fett, og faktisk også ligget ganske høyt på kaloriinntaket. Derfor har jeg ingen problemer med større fettinntak og ingen problemer med å "tro" på dette.
Har allikevel noen spørsmål før jeg vil prøve, men dem vil jeg komme med samlet når jeg har tenkt ferdig og før jeg eventuelt går i gang. Ganske ergelig med alle innkjøpene jeg har gjort i det siste da, f.eks. store pakker med linser som jeg ikke vil få bruk for. Men på den annen side, så tror jeg det blir billigere å spise etter OE-filosofien enn slik jeg spiser nå. Snakkes sikkert siden i en annen tråd. Er forresten ganske imponert over alt du har tilført forumet med disse OE-trådene Ziggy. |
Dytte!
|
Sitat:
* * (et par tips om billig O. E. / Lavkarbo - mat.) * * |
Sv: OE på lavbudsjett- råd og tips for de med en noe slunken lommebok
Kjempefin tråd, men ikke helt riktig i pris lenger! Kansje vi klarer å lage et lavkarbo budskjett basert på 4 fornuftige måltider hver dag?
Kaster meg uti det med egg og bacon. Var på Coop Prix idag og handlet en 18-pk med egg str M, kr 26,20 og en kilospris på 25,10. Bacon fant jeg ikke noe billigere enn i stk til 81,90 pr kg. Tulip-baconet kostet nå 97 kr pr kg. Annen bacon i småbiter kostet vel 200 pr kg. Sommerkoteletter var kjempebillig, 18,90 pr kg. Det tror jeg er den billigste middagsmaten en finner. Annen billig middag, 500 g laks, 4 biter a 125 g, kr 73,80 pr kg. Kyllingfilet, 2 kg x-tra frosne marinerte, kr 73,15 pr kg. La merke til at en pk frosne broccolitopper hadde nesten samme kg pris som fersk broccoli. 33 kr pr kg. Men da skjærer en jo bort og kaster mye? Faktisk er det billigere å kjøpe frossenvaren... Noen som finner billigere ting? Helst slikt som er fast lavpris, ikke tilbud. |
Sitat:
|
Dytter
|
Kjøttdeig kan man jo rett som det er få kjøpt på tilbud til 19,90 pr pk.....
|
rema og obs har tilbud på kyllinglår til 20 kr kg eller no. løp..
egg og ost er billigere på Obs enn rema her nå tyrkisk youghurt i spann er billigere enn youplait 0,1% Rema har sånn oppskjært bacon i frossen disken som er billigere enn andre first price har laksekoteletter til en billilg penge sei koster 20 kr for en blokk sekker med bringebær for litt over en hundrings på obs og ica (2 kg?) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:55. |