Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Jan på Kanal24 - kl. 17.20!! I debatt med VG (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7713)

Iset 01-02-06 19:52

Sv: Jan på Kanal24 - kl. 17.20!! I debatt med VG

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av themonk
Nå tror jeg virkelig denne debatten begynner å ta av. Det er veldig morsomt å være med og følge med på utviklingen. Det er litt synd at sånne tv- og radiodebatter alltid blir så avstumpet at det ikke er mulig å få noen oversikt. "Ernæringsekspertene" må ty til en del stygge verbale angrep og debatten hisser seg opp. Interessant. Jeg håper at dette kan være begynnelsen på en slags revolusjon. Det er på tide å få byttet ut de gamlingene i ernæringsrådet.

Ja, det er kjempespennende! Nå begynner det virkelig å ta av! :D

Chamomilla 01-02-06 20:53

Jeg hater egentlig slike debatter, men måtte jo få det med meg likevel. Men det blir som dere sier, veldig tabloid, og lite tid til å la hver side få gå i dybden. Jeg følte egentlig at VG-dama fikk anledning til å gå mest i dybden mens Jan ble stoppet av programleder i ett kjør.. Kvinnfolk!:rolleyes: ;) :D Enda godt at han fikk siste ordet ja! Og en debatt er bedre enn ingen debatt:p

Kristian 01-02-06 21:06

Jeg syns jan var flink, en må være så ivrig for at debatten skal være god. Men samtidig så skulle jeg ønske at vi fikk høre ferdig hele setningene.

nøtta 02-02-06 12:10

Jeg syntes ogssaa at Fedon burde vaert med , det norske folk kjenner han jo godt ! Det er vel storre sannsynlighet at de gaar fra Fedon til DVP enn fra GR til DVP .....

en annen ting jeg lurte paa var .... har noen en link :o

janmesi 02-02-06 12:23

Hei - takk for konstruktive tilbakemeldinger.

Gleder meg til neste gang!

-- Jan

Aline 02-02-06 12:55

har du fått tilbud om flere debatter?
:spent:

donjuanwannabe 03-02-06 23:16

Er det mulig å høre dette programmet på noen måte? Fikk det ikke med meg.

Trolljenta 04-02-06 16:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset
Hihi kjempebra. :D

Tenk å prøve å være seriøs, men å henge seg opp i koteletter og pølser. Det går da an å forstå LITT selv om man ikke er enig. :sukk:

Det med at du bare er ute etter å selge bøker, er det brukerne på vektklubb også mener i den tråden jeg viste til. Det er så ensporet. :(

Det beste hadde vel vært om en tv-kanal kunne bruke 1-2, helst 2 timer på et ernæringsprogram, der like mange fra hver side deltok. Selvsagt DVP og Skaldeman (og flere, KANSKJE Fedon og, men han er jo så livredd mettet fett og vil jo selvsagt tale midt imot både DVP og Skaldeman...), samt noen fra ernæringsrådet og vektklubb. Så kunne vi fått en litt saklig debatt, eller kanskje den ikke hadde blitt så saklig med alle de personene i samme rom. :P

Det er ikke helt riktig Iset. Fedon sier at mettet fett ikke er skadelig og nevner i sitt siste kurshefte at flere forskere både fra NTNU, Ås og internasjonalt har forsket på dette.

Iset 04-02-06 16:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta
Det er ikke helt riktig Iset. Fedon sier at mettet fett ikke er skadelig og nevner i sitt siste kurshefte at flere forskere både fra NTNU, Ås og internasjonalt har forsket på dette.

Gjør han? Det er jo knallbra!!! :D

205gti16v 04-02-06 16:52

Står i boka hans og, at metta fett er frikjend.:D

Albertine 04-02-06 20:11

Heia Fedon! :heia:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:46.