Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Trening (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Treningsdagbok (for alle) (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16632)

Michelin 29-03-08 12:03

Sv: Treningsdagbok (for alle)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tommygutt (Innlegg 429330)
Dagens økt: Horisontalt på sofaen med et glass rødvin :-)

Oiiiii-den kan æ og! Bruke å ta litt flere repetisjona av&til:D

Photobscura 29-03-08 12:18

Jeg har gått lange turer hver dag! Det kommer seg!

Man: Halvannen time
Tir-tor: førti minutter
Fre: en drøy time

Michelin 29-03-08 12:20

Vi e så flink så! Men æ har ikkje gått ned et gram på to uke no...deppedeppe!!!
Får trene meir og har kutta ut kaffe-triste greier,æ e jo kaffeavhengig!

Photobscura 29-03-08 12:40

Men har du målt deg da? Cm er en mer sikker måte å måle seg på enn vekt.
Når det gjelder vekt så er det så mange hensyn å ta, vannvekt, mat i magen, mer muskler. Men målebåndet lyver aldri! ;)

tommygutt 29-03-08 16:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Michelin (Innlegg 429737)
Oiiiii-den kan æ og! Bruke å ta litt flere repetisjona av&til:D

Funker bra som 4x4 uten pause i mellom :D

trude.lutt 29-03-08 16:58

Da er jeg igang! Trente 30 min i går før frokost. I dag 20 min på elipse og 35 min styrke.

Photobscura 29-03-08 17:09

I dag SKAL jeg trene yoga! Og når det er skrevet her så er det litt pinlig å ikke gjøre det...

Michelin 30-03-08 10:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av photobscura (Innlegg 429758)
Men har du målt deg da? Cm er en mer sikker måte å måle seg på enn vekt.
Når det gjelder vekt så er det så mange hensyn å ta, vannvekt, mat i magen, mer muskler. Men målebåndet lyver aldri! ;)

Nope...har ikkje målt mæ, men æ kjenne jo at klærne slipper taket støtt:ptror kanskje det e litt vann i kroppen, for stilig-støvlettan mine var veldig trang igår.
Kom du dæ avgårde på yoga? Ble en liten spasertur i går og, godt å lufte hodet litt:)

Michelin 30-03-08 10:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tommygutt (Innlegg 429858)
Funker bra som 4x4 uten pause i mellom :D

Ja, blir det meir enn det bruke æ som oftest å bli veldig sliten dagen etterpå:o

Men, over til noe heeelt annet; "oppkarbing" må jo begynne å tenke litt framover no, kun 2 1/2 mnd igjen til nibberittet. Er det best å hive innpå masse karbo dagen før? Kor masse karbo treng man egentlig? Og i hvilken form er det lurest å innta det? Vafler, appelsinjuice og andre ting æ har sykt lyst på?

tommygutt 30-03-08 11:36

Angående oppkarbing, så skal jeg teste litt forskjellig når sykkelsessongen starter. Noen sier at 3 dager før er bra karbo-dag, jeg tror ikke dette passer meg. Jeg tror kanskje også at bare siste dag før rittet er for lite, men kanskje de to siste dagene? Jeg kommer til å teste begge deler.

Da er det bare å lasse på med fullkornsris, fullkorns pasta, speltvafler og andre go-saker :-)

Første sykkelritt her om ca 3 uker!

Photobscura 30-03-08 15:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Michelin (Innlegg 430131)
Nope...har ikkje målt mæ, men æ kjenne jo at klærne slipper taket støtt:ptror kanskje det e litt vann i kroppen, for stilig-støvlettan mine var veldig trang igår.
Kom du dæ avgårde på yoga? Ble en liten spasertur i går og, godt å lufte hodet litt:)

Jeg trener hjemme. Trente på senter i halvannet år, men har trent hjemme siden det. Det er skikkelig flaut, men plutselig var kl tre på natta, og jeg hadde brukt opp hele på å sørfe på forumet eller spille gitar :rolleyes:
Pinlige greier.

tommygutt 30-03-08 19:47

Dagens økt:

5x4 intervall på spinning-sykkelen. Etter to dager med hvile, var det overskudd BIG TIME i dag, deilig ;)

Avsluttet med en liten runde på riste-plata, mage og rygg.

PS! Når skal det slutte å regne?? Jeg vil trene ute...

tommygutt 31-03-08 21:19

Dagens økt: Rolig langtur på sykkel UTE :):):):):):):):)

Snaue 5 våryre mil på drøye 2 timer.

tommygutt 01-04-08 17:37

Dagens økt: Svært rolig langkjøring på sykkel Sone 1 med innlagte styrketråkk. Drøye 3 mil i heftig vind.

Våren er på vei :-)

tommygutt 02-04-08 19:41

Dagens økt:

Løping, intervall 5x5 min, 2 min pause. Sone 3/4

VELDIG tunge bein etter 8 mil på sykkelen mandag og tirsdag. Men klarte å gjennomføre mer eller mindre med stil. :)

Michelin 02-04-08 20:55

dagens økt; bytta dekk på bilen min:)

tommygutt 03-04-08 18:58

Dagens økt: 5 mil terrengsykkel, Sone 1

trude.lutt 06-04-08 18:00

Elipse 40 min (hjemmetrening)
Core/styrker 30 min

Sliten......

Gobolla 07-04-08 13:01

Torsdag: 1t 15 min vekt/apparat trening
Lørdag: gåjogge tur med bikkja med innlagt intervall trening opp en bratt bakke, dæven så sliten jeg ble, men du verden så deilig.
Søndag: 1 1/2 times rask gåtur med bikkja i skogen
I dag: 1t 15 min vekt/apparat trening

Kjenner og ser at musklene er strammere, større og mer fremtredende, men når skal kroppsmålene minke? Venter litt for forminskelse jeg.

Har nå holdt på med effektiv trening i over en mnd og skulle gjerne blitt mindre, ikke bare større muskler. Sukk

Michelin 09-04-08 21:54

tjohoi;
mandag; 45 min spinning
onsdag;ca 20 min lett tramping på tredemølle så 1 time step:confused:koordinasjon-et fremmedord tydeligvis....

Michelin 10-04-08 21:08

Torsdag;

innføring i styrketrening i håp om engang å ta dattera mi i handbak:visemuskl
20 min kjapp gange/løping på tredemølle

Gobolla 11-04-08 12:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Michelin (Innlegg 437860)
tjohoi;
så 1 time step:confused:koordinasjon-et fremmedord tydeligvis....

He, he, jeg har også problemer med å kordinere armer og bein, og når jeg endelig klarer en kombinasjon så legger søren meg treneren på enda en. Nei, apparater og vekter er mer tingen for meg, har faktisk litt problemer med armene når jeg varmer opp på step-maskinen ;)

Michelin 11-04-08 23:02

Tenke bare at arman følg med etter 5-6 ganga, så æ prøve å konse på beina,men det e pinadø ikkje lett!!!!!:confused:

Fredagstrening; 50 min. spinning rpm

Har faktisk trent 4 ganga denne uka og det e enda to daga igjen!!!!

æ e så flink at æ rødme....hihi:rodme:

Michelin 14-04-08 22:35

Æ e i siget;

Søndag; variert styrketrening

Mandag; 45min spinning

her går det unna!!!!!:heia:

Gobolla 15-04-08 10:24

Søndag: 1 times rask stavgang i skogen med bikkja.
Mandag: 1 15 min trening med apparater/vekter

Og jeg kjenner at jeg er blitt sterkere, kan begynne å legge på litt mer vekt. Kroppen er blitt fastere, men minker fremdeles ikke verken i vekt eller cm.

Men det er bedre å være kraftig og fast enn tynn og dvask, men egentlig vil jeg være tynn/slank og muskuløs.

trude.lutt 26-04-08 09:51

Torsdag; 30 min elipse
Fredag; 40 min elipse
I dag; 45 min elipse før frokost!

tommygutt 26-04-08 10:14

Mye flinke folk her :-)

I morgen står sentrumsløpet i Oslo for tur. 10 km med smerte! Gru/gleder meg... Formen kjennes veldig bra, men det er på sykkelsetet. Løping blir hardt for knær og hofter nå ja tror jeg, men vi satser med friskt mot.

Mål: 42 minutter.

Photobscura 27-04-08 02:34

Forrige uke trente jeg tirsdag til fredag tjue minutter på ergometersykkel. Stolt :D
Men guri malla, jeg kan sikkert vandre i hundre mil, jeg er bøyelig og tøyelig som bare det, men kondisjon, nei guri meg, det er det dårlig med altså!
Men jeg gir meg ikke, mulig det blir hardere før det blir lettere?

Gobolla 30-04-08 08:48

I går 45 min gå/jogging i skogen, fikk utrolig vondt på framsiden av leggene, det verket og brant. Kan det være sener som er korte/utrente?
Heretter skal det bli 2 dager med styrke og 2 dager med fettforbrenning i uka.
Bikini - strand - sommer, her kommer jeg :)

trude.lutt 30-04-08 09:21

30 min med elipse i går,
45 min i dag!

SusieBlues 30-04-08 17:02

Ok, denne tråden må jeg være med i! Nå må jeg komme igang igjen. Føler formen er tilbake etter å ha kommet igang med jerntilskudd og slikt igjen. Være flink nå!
Step i kveld! Som photo sier, blir flaut å ikke gjøre det når man har skrevet det her!

Bulldog 30-04-08 20:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gobolla (Innlegg 453237)
I går 45 min gå/jogging i skogen, fikk utrolig vondt på framsiden av leggene, det verket og brant. Kan det være sener som er korte/utrente?

Antageligvis er det leggmusklene dine som skriker og gnåler pga uvant belastning :) Det går seg nok til.

tommygutt 30-04-08 21:02

Får du vondt på framsiden av leggen, kan det tyde på at du har et steg hvor du lander hælen når du løper. Prøv å endre litt, fokuser på å lande på tærne/lengre frem på foten og du vil også få et mye mere effektivt og lettere steg.

SusieBlues 30-04-08 21:48

Ble ikke step på meg i dag.
Reiste til Asker og trente styrke i stedet. Ble en god økt med beintrening og mage/rygg!

Bulldog 30-04-08 22:05

Hvis noen har sett en tjukkas uten hår, men med dårlig kondis, på sykkel rundt østensjøvannet i det siste så kan det ha vært meg...

Jeg har begrenset styrketreningen til tre korte, tunge økter i uka, til fordel for sykling... Vi har nemlig en "sykkelgruppe" på jobben, som jeg mer eller mindre frivillig har blitt tvunget til å bli med i, og ikke f*en om jeg har tenkt til å la sjefen sykle fra meg! :lol:

tommygutt 30-04-08 22:39

Well done Bulldog :-) Allsidighet er viktig vet u ;-)

Bulldog 01-05-08 14:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tommygutt (Innlegg 454024)
Well done Bulldog :-) Allsidighet er viktig vet u ;-)

Bare å kile konkurranseinstinktet mitt litt, så går det meste ;)

Jeg prøver å overbevise de andre om å begynne å løfte tunge ting, men lite aksept for det så langt...

Dårlig vær i dag, så jeg tok en halvtime i hamsteravdelingen på gymmet og en lett styrkeøkt i stedet for sykkel.

Photobscura 01-05-08 20:30

Bytter på å sykle på ergometersykkel i femten min og yoga i femten min. Jeg får det ikke til hver dag, men om jeg klarer minimum tre ganger på en uke, så er jeg imponert over meg selv! Jeg er ikke akkurat trim-typen :o

SusieBlues 02-05-08 08:55

YES! Kom meg på trening FØR jobb i dag! Siden nesten alle har fri, kommer jeg ikke i noen kø etterpå. Deilig!
Trente armene, leggene og øvre rygg. I tillegg de vanlige øvelsene på mage og rygg. Liftups i dag: 40 med bøyde bein og 5 med strake bein. Fornøyd!

SusieBlues 03-05-08 07:45

Yes igjen! Stod opp 05.15 og stakk ut i skogen for å løpe runden min. Energien er ikke helt tilbake i forhold til i fjor høst, noe skyldes nok mye styrketrening og lite kondisjonstrening. Men det er nok også litt pga lite jern. Må skjerpe meg med jerntablettene.
Har nå fått fetteren min til å mase litt på meg med treningen, så kanskje jeg stiller i Oslo halvmaraton til høsten. SKUMMELT!!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:46.