![]() |
Sv: Novemberskravletråden til 30+
Hæ? Har det kommet julesnop? Nei det har eg faktisk ikkje lagt merke til.
Eg såg at det var adventskalendrar m sjokolade i, i går, det er det einaste. Men logisk sett så er det vel å forvente, når det er såpass seint på året. |
Det verste er egentlig at det begynte å dukke opp i starten av oktober. :O
|
Er jule ting overalt jo! Pepperkaker, julebrus, julegodteri, alt mulig, og det frister ikke en plass! :D
|
Jeg sliter ikke noe særlig med snopet i butikkene. Men jeg kommer i stemning av alle nissene osv :D Gleder meg kjempemye til å pynte i leiligheten neste søndag :)
|
Sitat:
Jeg er ikke +30 da, men håper det er greit at jeg sniker meg inn her litt allikevel... |
Kjempedeilig å bare kunne gå rett forbi godterihyllene uten å bli det minste fristet :ja:
Vanligvis er jeg veldig ivrig etter marsipan når den kommer, for noen uker siden stoppet jeg liksom opp ved marsipanen av gammel vane, men sto der å så på også skjønte jeg egentlig ikke hvorfor jeg sto der, plukket den ikke en gang opp :D Laget meg den vaniljefudgen som det er oppskrift på her på forumet, syns nesten den var for søt og jeg, har tatt en bit eller to noen av dagene etter jeg laget den, men ikke noe problem å vite at de står i kjøleskapet. I "gamle" dager hadde alt blitt borte med en gang... |
Jeg sliter med marsipanen. Jeg ELSKER marsipan og syns det er kjempevanskelig å gå forbi. Den nesten "roper" på meg. :(
|
Sitat:
|
Hei, har ikke vært her inne på flere måneder.. Jeg begynte på lavkarbo 1 jan i år Er sykemeldt pga utbrenthet. Levde på lavkarbo i 3 mnd men gikk ikke ned ett gram. Kroppen min var helt utslitt. Er nå blitt noe bedre, og har begynt å trim gruppe. Er veldig sliten etter treningene, men det går bedre. Jeg valgte derfor å begynne på lavkarbo kosthold igjen for snart 3 uker siden. Gikk ned 3 kg første uka, og har tatt av 2,4 kg den neste uka, og vet at jeg har i allefall tatt av 2 kg denne uka som snart er over... Det er så deilig å se at det endelig går litt nedover. Da jeg ble syk la jeg på meg myyyyye....Men jeg hadde en del kilo jeg sleit med før jeg ble syk også... Jeg vil ned ca 40 kg ... Har forferdelig lyst på pinnekjøtt... Men må jeg virkelig spise blomkål mos til den? kan jeg ikke unne meg litt kålrabistappe ved siden av?om jeg nå bare spiser la oss si 2 litt store spiseskjeer med kålrabistappe... hvor mye karbo blir det? noen som vet? Ellers kan jeg si at jeg er sikkelig motivert for dette kostholdet... og ser i grunnen ikke mørkt på å kutte ut søtsakene.. Ikke en gang i jula.. Må bare finne andre ting å kose meg med... Hvorfor er vi mennesekser slik at når vi tenker kos, så er det å satppe i kjeften??? Nei, kos må bli synonymt med andre ting.... feks, brodere, lese en bok, male ....
|
Surina: Det er ingen her inne som vil si at du MÅ noe som helst. Hva du velger er faktisk helt opp til deg selv ;) Nå vet jeg ikke hvor mye karbo det er i den kålrabien, men du kan jo veie to skjeer med mos og regne ut? Ta også med det du evt har i av potet, fløte eller rømme. Jeg kan forresten anta at to litt store spiseskjeer er rundt hundre gram... Og så må du huske på at den glykemiske indeksen på rotfrukter skyter i været når den blir kokt...
Og kosen, den har jeg slutta å forbinde med mat for lenge siden. Det er herlig det! Gled deg til du kommer dit :D |
Jeg kutter ut poteter til pinnekjøttet. Så spiser jeg den mest lavkarbo surkålen jeg finner (8,2 pr 100 gram) og så har jeg kålrabistappe. Når jeg moser kålrabien så bruker jeg stortsett bare smør, salt og pepper. I enkelte tilfeller tilsetter jeg litt fløte, men bare litt. Jeg spiser 100 gram uten dårlig samvittighet, og på julaften skal jeg kose meg, og spise så mye jeg vil, jeg kutter tross alt poteten, snopet osv. Jeg har også hørt om at man kan ha litt brokkoli i kålrabistappen for å få mindre karber. Det har jeg ikke prøvd, men stiller meg som vanlig litt skeptisk til kødding med ting jeg syns er veldig godt fra før av.
|
Jeg fikk ett tips av ei som er utdannet kokk, som har levd på lavkarbo ei stund, at jeg skulle lage blomkålmos, og så tilsette kålrabistappe i den. Testa det i dag, da vi skulle smake på pinnekjøttet... Det ble slettes ikke dumt. savnet ingenting når jeg spiste... aner ikke hvor mye karbo jeg har inntatt, men når neste måltid kommer er det jo bare å fortsette med å være flink og spise det som jeg vet er greit :) Greit å ikke la ting gå helt til hodet da :) Brukte 1 hel blomkål, og kansje 3 gode ss (med topp) med kålrabistappe, og spiste godt under halvparten av det. lurer på om det går greit å fryse det? så har jeg resten til julaften...
|
Jeg tar helfigurs bilder hver måned, å nå var dagen kommet. Føler selv at jeg ikke har forandra jeg særlig den siste måneden, men ser nå på bildene at jeg tok feil! :O
Magen har forandra seg kjempe mye, å låra har å krympa :D |
Kjempebra Nupsida! Jeg merker selv at jeg har gått ned litt nå. Det gjør seg for selvtilliten :)
|
Sukk, hva lager man til "kaffekos" når det kommer høykarbere? Melkeprodukter og sjokolade er utelukka, da jeg ikke kan spise det...
|
I kveld har jeg "tryna" noe skrekkelig. Pizza, druer og kjeks - så nå sitter jeg her mett og egentlig småkvalm. Andre sprekk siden 7 april. Tror noe av grunnen var at jeg har ikke gått ned sist uke sjøl om jeg har vært flink til å spise riktig. Bare å ta seg sammen igjen - og har jeg nådd et platå kan jeg jo ikke gi opp for det. Må jo bare holde ut til vekta går nedover igjen.
|
Igår skeia jeg ut litt.. klarte ikke få i meg noe mat, var så utrolig kvalm! :S Så da ble det en del peanøtter og ett par pølser..
lurer på å gå over til fedon, trur ikke kroppen trivdes lengre på ketolyse :/ |
Jeg har vært i London i helgen og frem til i går kveld. Fått shoppet litt, men ikke så mye som jeg hadde tenkt, så jeg har fremdeles desperat bruk for ny vinterjakke, en ny bukse og noen gensre. Ingenting fra i fjor passer..
Har også spist utrolig mye god mat. Det er mer komplisert å spise lavkarbo på reise, spesielt småmåltider i farten, ettersom det meste sånt er basert på brød i en eller annen form. Men hvis man bare bruker fantasien litt så går det bra. De selger porsjonspakker med ost i utrolig mange flere varianter enn her hjemme. På markeder er det alltid boder som selger mat som utmerket godt kan nytes uten nudler eller ris, og man blir jo ikke like ofte sulten som ellers heller. Og middager på restaurant fungerer jo alltid bra omtrent. Vi har spist brasiliansk, libanesisk, spansk, meksikansk og indisk mat, som alt sammen fungerte fint på lavkarbo når vi bare unngikk brød og lefser og sånt. Nå skal det sies at ingen av oss var i ketose da, så lite karbo spiste vi ikke. Jeg gjør aldri det, og mannen skal i ketose igjen nå. Og så har jeg shoppet med meg stor emengder sukkerfri sjokolade og konfekt hjem igjen. Herlig mye større utvalg enn her hjemme. Så nå skal jeg kose meg med konfekt i julen (og vondt i magen) |
En god venn av meg ble funnet død i leiligheten sin i dag tidlig. Jeg er lei meg. Skal på jobb om en time og lurer på hvordan dette vil gå...
|
Det var veldig trist å høyre, Anarko. Trøsteklem til deg.
:klem: |
:klem: Anarko
Og da føles det veldig rart å komme med gode nyheter, men det gjør jeg allikevel. Har vært hos legen i dag og fått godkjent brystreduksjon på statens regning. Så nå blir det forhåpentligvis slutt på vond rygg og nakke. Og farvel til store lave pupper og hei til mindre pupper lenger oppe på kroppen. Skal operere alt om to uker, så jeg har litt panikk også. Hva er en bra BH-størrelse å ende opp på? |
Takk for klemmer.
Christine: det spørs vel litt hva du har nå? Du er jo blitt tynn og fin du, så 75 c eller noe? |
Ikke 75.. Bruker faktisk 70, og den siste BHen jeg kjøpte var i 65 H. Men ja, tenker at en c-cup sikkert blir det riktige å sikte mot. Men han kunne ikke garantere at det ble akkurat den cupen jeg ønsket. Og om jeg ønsker meg en C så er det ikke noen krise med en liten D eller stor B heller tenker jeg.
|
Jøss, 70. Det har jeg lyst til å bruke en dag også :) Eller 75 i alle fall. Har aldri vært under 80. Og er 85 nå. Men C er fint uansett :)
|
Ja, fatter fremdeles ikke at jeg faktisk har kommet så langt. Nå skal det sies at rett under puppene er det definitivt smaleste på meg da. Magen som kommer under er skikkelig kvapsete. Men klarer ikke helt å skjønne at jeg faktisk har gått ned 40 kg på 3/4 år. Tror på en måte det er mye sant i at om man slanker seg for fort så klarer ikke hodet å følge med på forandringen. Men jeg er sikker på at det kommer etter med tiden.
Tenkte litt på det i går. Lurer på hvor lang tid det kommer til å gå før jeg eventuelt slutter å ubevisst kategorisere alle mennesker jeg ser som tykkere enn meg eller tynnere enn meg. For jeg tror ikke at personer som ikke har slitt med vektproblemer gjør det. |
Jeg merker jeg gjør det samme. Altså kategoriserer, og lurer ikke minst. Jeg gikk jo ned nesten 40 kg på cellegift i fjor, og det er sant som du sier, hodet henger ikke med. Siden det ikke var noen sunn måte å gå ned på så gikk jeg jo opp igjen 20 kg. Men på vei ned igjen på en sunn og normal måte nå.
|
18 kg bortevekk! :D
|
Er skikkelig stappmett nå! Og har vært det i en time ca :P en veldig uvant følelse, for pleier bare spise litt, så blir jeg kvalm. Men, nå ble jeg ikke kvalm så ble visst litt mye, men er en rar følese :P
|
Jeg kjenner igjen dette med å kategorisere mennesker.. Det er ingen positiv hobby for min del.. Da jeg er veldig flink til å bare tenke, mindre enn meg, mindre enn meg, mindre enn meg, mindre enn meg - Faen, han var diger da mindre enn meg han og.. Osv... =/
Gleeder meg til å komme meg vekk fra denne vekten jeg står på nå. Alt hviler på meg, så jeg må bare ta meg skikkelig sammen og spise min vei vekk, og under 120 kg... Og ja, jeg mååå bare dele nyheten med dere!! Jeg har begynt å ri fast! Tre dager i uka! =D |
Kjempebra med en slik hobby Stine!
Jeg tror de fleste kategoriserer. Det har ganske enkelt med vårt dårlige selvbilde å gjøre, og å da finne noen som ser "verre" ut.. Men vit at dere er da pene fordi om dere er større enn gjennomsnittet. Den personligheten dere viser her på forumet, som skinner gjennom sider på sider med skrift, er slående bra! Så bra at jeg har åpnet meg fullstendig for dere, og delt ting jeg ikke føler jeg kan dele med andre! Man er mer enn tallet på vekta skrev en smart dame til meg her inne, og hun har rett! God søndag! Jeg skal ha kjøtt og kål i form, og mange episoder med House M.D. :) |
Jeg så 8 tallet først i dag. Det er kjempelenge siden. Nå er jeg kun 19 kg unna bunad. Mer enn to tredeler av "jobben" er gjort (-45 av 65 kg):). Muligens at 70 kg er for optimistisk sluttmål, har ikke veid det siden jeg var 18 år, men da har jeg en normal BMI.
|
Hurra! Har vippet over på 70tallet såvidt!!!HEEERLIG:)(har ikke vært der siden før jeg ble gravid for 3 år siden) har gått ned 11kg siden jeg begynte på lavkarbolivet i sept, og jeg har diabetes, har også redusert insulinmengden m ca 40%! 15kg igjen til bunaden passer og ytterligere 5-7kg så er jeg superduperfin!!!Hehe! Riktig god adventstid lavkarbofolket:)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Synes det er så utrolig kjekt å lese om dere som stadig når nye delmål eller bryter vektgrenser. Flott at dere deler gleden med oss.
Og StineH, har du drevet med riding mye før? Jeg gikk på et kurs for et par år siden og syntes det var kjempeskummelt men også veldig gøy. Har ikke fortsatt noe mer da, tiden strekker bare ikke til. Men nå vet jeg at jeg ikke er helt grønn om muligheten skulle by seg til å ta en ridetur. Sitat:
Det jeg derimot har begynt å bekymre meg litt for er magen. Den er ganske slapp og hengete kan man si, etter å ha gått ned 40 kg på litt over et halvt år. Men det har liksom ikke vært noen krise, siden puppene uansett er så store. Men etter operasjonen kommer sikkert magen til å stikke lenger ut enn puppene. Så da kommer jeg sikkert til å bli supermisfornøyd med den. Får virkelig håpe at tiden og rikelig med fuktighetskrem kommer til å hjelpe litt på det fremover altså. Tenk så kjekt det hadde vært om man bare kunne gå ned i vekt og så ble kroppen som når man var tenåring igjen.. Jeg har tøffet meg og lagt inn avatarbilde! |
Sitat:
Begynte vel å ri når jeg var 3 år.. Så gikk jeg på ridekurs til jeg var 12.. Deretter var det egen å drive på med... 3 år siden jeg kunne ri aktivt.. =/ Du ser Nyyyydeliiiig ut på avataren din btw!! |
Gratulerer med nedgang og nådde mål! :)
Kjæresten min har bedt meg sette opp en liste over hva jeg ønsker meg til jul. Så langt (etter en halvtime) har jeg bare skrevet ned to ting... Tips? |
Sitat:
Tegnebrett til pc-en Ullundertøy (i L denne gangen, ikke med en haug X-er foran :D ) Multivitaminer av et spesielt merke Stretch-laken Gavekort på ymse butikker Merker at lista mi bærer preg av at jeg er student :o |
Jeg har funnet en ting til da, neglefil! Så dette er lista så langt:
Ed Hardy - Love kills slowly Kul/fin (gjerne begge deler) t-skjorte Neglefil Skal si gutten får mye å velge i :P Jeg tar tran, har ørten stretchlaken, hva er tegnebrett til pc? Ullundertøy kjøpte jeg meg for et par uker siden. Eventuelt kanskje en sånn kondomdrakt som skal være bra for holde varmen. |
Tegnebrett er en plate og en "penn" som simulerer musepekeren. Man bruker penna på brettet likt man ville brukt en mus, men det er så myyyye enklere å holde på i f.eks photoshop med. Her kan du se :)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:54. |