![]() |
Sv: Januarskravletråden 30+
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Jeg er ikke glad i løk. Litt i småbiter i gryter og veldig tynne ringer på pizza, går an. Gemalen kunne hatt løk i store mengder på alt, han er virkelig glad i løk.
|
Jeg lagde Nannah's vaffler i dag. De var virkelig gode :D Godt med noe skikkelig kosemat en tirsdagskveld <3 Ha en fin kveld :)
|
Sitat:
|
Opp tre kilo, gitt:o Sånn går det når man er to uker på Tenerife og ikke teller alt man putter inn i gapet...
Men som jeg har nevnt i en annen tråd her, så hadde jeg en spontanabort der en av de første dagene og etter det orket jeg ikke tenke på hva jeg kunne og ikke kunne spise. Jeg blei helt utkjørt etterpå... Det er to uker siden i dag og kroppen begynner å stabilisere seg litt mer nå, så har begynt på ny frisk og håper på at det meste er vannvekt:p |
Sitat:
|
Sitat:
Joda, det går bra nå. Men har ikke orka dusje idag, kjenner jeg:o Men i morgen passer meg bra å begynne på en ny, frisk start. Fredag den 13. Det kan jo ikke slå feil:D |
Puh! To kilo mindre i dag:) Da er det nok hovedsakelig vann jeg har gått opp:D
|
endelig helg. og jeg innleder helga med no inni granskauens magesmerter. ikke er jeg kvalm, ikke er jeg sulten.. det gjør bare vondt. FML
|
Sitat:
Men får satse på at det ikke er noe så drastisk... Masse god bedring:) |
har vært nær på å gå til legevakta for mulig blindtarm før men da gikk de over.nå har det vart i en rundt 5-6 timer og det føles noe værre ut nå enn tidligere. men det gjør mest vondt i området over navlen opp til ribbena. pulserende smerter, som om det følger blodpumpa..
|
Sitat:
Kan det ha noe med gallen å gjøre? Den ligger jo på venstre side der et sted? |
hm, gjør mere vondt til høyre, men ikke langt ned. jeg ser det an. forhåpentligvis har jeg noen kjørbare slektninger i nærheten hvis det skulle trengs :p
vet jo ikke om det bare er meg som har lav smerteterskel for magesmerter, hører jo om de som spyr av smerte, det gjør jeg ikke.. men nå hr jeg nærmest fobi mot å spy da. men dette blir ikke første gang jeg besøker lege pga smerter i mageregionen. men som regel skjer det midt i uka, og ikke på en fredag rett etter 3 når legen har gått hjem... |
Sitat:
Da går det smerter opp fra magen og mot ribbeina på høyre side... Det kan komme av bl.a overvekt, vekttap over kort tid eller kolestrol. Men jeg er jo ikke noen ekspert, liksom... Bare leser:p |
jaja, får se. nå har det flyttet seg litt så de gjør vondt nede til høyre også :p egentlig mer eller mindre hele mageregionen fra bystkassa og ned :p
|
Sitat:
Jeg føler med deg! :klem: |
nå har jeg gått time på legevakta 22:30, taxin kommer om 45 min.. dama i telefonen syns det var rart smerten økte når jeg la meg ned...gallesteing og luftsmerter har blitt forelått, sistnevnte pga at smerten flyttet på seg.
så får vi se om jeg er hypokonder, veldig lav smerteterskel eller om jeg faktisk er dårlig |
Sitat:
|
vel, har ikke feber eller sånt. bare vondt. og følelsen av at det bare er noe teit som luft eller no.. men smerten har virkelig satt seg fast nede til høyre nå. hadde knapt vondt der de første drøye 5 timene
|
Hvis det er blindtarmen gjør det intenst vondt å trykke inn og slippe rasskt opp.
|
kommet hjem nå. han var veldig i tvil, men siden smertene gikk ned rett før det var min tur etter over en times venting (seff var jeg ganske dårlig akkurat når jeg skulle hatt time), ble jeg sent hjem, og skal tilbake for ny undersøkelse imorra tidlig. en del av symptomene tilsier luftsmerter, men feberen passer ikke inn.
apparatet mitt sier jeg har ca 37grader, men den til legen sa 38.3... så nå skal jeg sove, men hvis smertene slår til igjen iløpet av natta skulle jeg tilbake med en gang, ikke vente til timen min kl 8 :p |
Oi, høres ekkelt ut Sanney. Krysser fingre for rask bedring og at de finner ut hva det er som gjør at du har det vondt.
|
har hatt random magesmerter før, men dette var værre og mer langvarig. fremdeles ganske vondt nede til høyre, men oppunder ribbeina er ikke så ille. så forhåpentligvis er det bare dumme luftsmerter.
men blodsukkeret mitt var jo skyhøyt da... 13.ettellerannet. og jeg har ikke spist siden 17:00 o.o greit det var en liten kjøpepai, men likevel... |
Huff sannay, håper du er bedre idag. god bedring
|
da var jeg tilbake fra kontroll på legevakta. feberen er borte, crp'en har gått opp, og blodsukkeret er på 12. jeg har fremdeles ikke spist noe siden kl 17 igår o.o
men smertene har gitt seg såpass at det ikke blir sykehustur på meg. men jeg skulle komme tilbake med en gang hvis smertene tok seg opp. må en tur innom fastlegen på mandag og ta ny crp. men mest sannsynlig ville dette gå over. har fremdeles vondt nede til høyre, men resten av mageregionen er mer eller mindre ok mesteparten av tiden |
Adrenalin skyter blodsukkeret i været, og smerte trigger adrenalin.
|
ja, var visst vanlig, spesielt blant diabetikere, at blodsukkeret fyker i været ved infeksjoner og sånt. men jeg behøvde ikke bekymre meg før den passerte godt og vel 20, nærmere 30.
|
Okei, oppdaget at elgkarbonader (med timian i) er helt fantastisk godt med aioli til! Tenkte jeg bare skulle tipse! Enn så merkelig det kanskje må høres ut :D hvitløk altså. hviiiitløk. namnamnam :hearts:
|
kjære vene. jeg er så fantastisk energiløs for tida! sover,sover og sover. sitter bare i sofaen, orker ingenting. er nabo med treningssenteret og har dårlig samvittighet for at jeg ikke orker å gå ned bare for å gå en halvtime rask gange på mølla en gang. bare så vidt jeg orker å sette på oppvaskmaskina og lage en kopp kaffe:eek: hjelp!? når kvelden kommer (sånn ca i titida) så har jeg litt energi og får faktisk gjort bittelitt. men ikke ellers. er det noen som har peiling på hva dette kan være? jeg er ikke syk eller noe (så vidt jeg vet :rolleyes:) eventuelt, noen som har gode råd?
|
I dag når jeg gikk på vekta viste den 85,6 kg! Jay! Men endrer ikke tickeren før den viser 85,0.
Jeg har vært på min første nattevakt i natt. Jeg er helt skutt. En koselig vakt, og veldig kjekke penger, men hadde aldri trodd at jeg skulle bli så trøtt etterpå :P |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
@€&%#¥!!!! Jeg klarte å glefse til meg 2 hveteboller som mannen hadde kjøpt med seg hjem. *sukk* Så nå sitter jeg her med mageknip og er fryktelig lei og skuffa over min manglende disiplin. Gaaaaaah!
|
Sitat:
|
haha, ja folkens :p
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Da sniker jeg meg og inn her :) Har 30 kilo som skal bort det neste året..
Startvekt i dag den 18 januar er 89,7 kg. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:44. |