![]() |
Sv: Treningsdagbok (for alle)
10min på mølla som oppvarming (5min rask gange, 5min løping)
Dips 2x10rep + nedtrekk 3x10rep + et par andre øvelser 3x10rep for triceps Bicepscurl m/stang 4x10rep Woodchops 3x10rep hver vei Cable crunch 3x10rep m/70kg belastning Liggende beinløft 4x25rep Planken Sidehev 2x25rep 3x10rep situps på swissball |
55 min xycling + 55min power i dag :)
|
Steinhard økt i dag. Stakkar triceps, de har det ikke godt nå.
|
- 3 timer (!) rask gange m/sekk på ryggen (gikk til & fra jobb (i underkant av ei mil hver vei)).
- Militærpress 3x10. - Knebøy 3x10. - Nedtrekk 3x10. - Stående roing 2x10. - Bicepscurl 2x10. |
Tre kvarter rask gange med barnevogn i formiddag, og en time danseaerobic på ettermiddagen! Elsker å trene, skulle gjerne trent mye mer, men tiden strekker ikke til med tre barn under fem år.
Dansingen gikk veldig bra, og jeg var gjennomsvett uten å være slapp og sliten. Det var verre da jeg hadde en kombinert step- og styrketime for et par dager siden. Da var bena virkelig gele. Jeg ligger på mellom 90 og 110 gram protein og under 15 gram karbohydrat per dag. Bør jeg justere proteinen når jeg trener muskler? |
15 min elipsemaskin som oppvarming, så 45 min styrke i sal
|
Siden sommeren av erfaring er full av distraksjoner og treningshemmende aktiviteter har jeg valgt å trene bare to dager i uken frem til slutten av August.
Satt opp følgende program til formålet: 5 sett a 5 repetisjoner Spesifikk oppvarming etter behov Økt A Nedtrekk Stangroing Militærpress Knebøy Benkpress Rake markløft Økt B Benkpress Rake markløft Nedtrekk Knebøy Stangroing Militærpress Hvis øktene ser like ut, så er det fordi de består av de samme øvelsene, men i forskjellig rekkefølge, ref Pavels "fatigue cycling" prinsipper. Anbefales :) Begynner forsiktig, jobber med teknikk, og øker vektene litegrann per økt til det begynner å nærme seg 5RM. Har begynt med programmet, men har ikke klart å begrense meg til to dager i uka ennå, så vi får se neste uke :) |
Mandag: 55 min xyckling
Torsdag: 500m svømming på morgenen før jobb fredag: 55 min xyckling Lørdag: i underkant av en mil gåtur, pluss masse svømming i et markavann :D |
55 min xycling, + 3 sett brystøvelser Kinesis (foran og bak), 50 mageøvelser og 10 ryggøvelser (Hammer strength)
|
Mandag: 55 min xyckling (karbo-loaded, men likevel skikkelig dårlig uttelling!)
Onsdag: 55 min xyckling (Mye bedre :D) + 30 øvelser i mageapparat med 30kg vekter. Og til helga blir det masse svømming på Spa-hotell :heia: |
ENDELIG kom jeg meg på en morgen-spinning igjen! 45 min.
(hmmm, er det bare jeg som trener for tida? :D) |
Endelig kommet meg på xyckling time igjen. Litt rusten, såd et ble litt halvveis på utbyttesida :rolleyes:
|
Jeg var på Cardio Combat og Core på Elixia.
|
55 min xykling (med nye sykkelsko :D) 145 gjennomsnittpuls, 187 maxpuls.
|
Uke 37
Tirsdag Step & Styrke (55 minutter) Stretching Onsdag Easy Xycling (40 minutter) Styrke & Core (40 minutter) Sykkel til/fra trening: 7 km Stretching Torsdag Just Dance (40 minutter) Flow med stor ball (40 minutter) Sykkel til/fra trening: 7 km Lørdag Xycling Intervall (55 minutter) Sykkel til/fra trening: 7 km Stretching Søndag Total & Styrke (55 minutter) Sykkel til/fra trening 7 km Stretching |
i går: sykle til trening, 20 min oppoverbakke, 55 min elixia power. Og bare neodverbakkesykling hjem så det teller ikke ;)
|
Lørdag
Xycling intervall (55 minutter) Stretching Søndag Hjemmetrening: 20 minutter oppvarming (dansing og hopp og sprett), 25 minutter stryke- og pilatesøvelser med ball og matte, 20 minutter stretching. |
I går trente jeg Cardio Combat og Core på Elixia. Bra trening!
|
Mandag
Sykkel: 1 mil i rolig tempo (23 minutter 20 sekunder) Styrke & Core (55 minutter) |
Tirsdag
Xycling (55 minutter) Stretching |
I går ble det bare Gerilja Kardio, 15 min
|
Intense Energy Yoga, 55 min. For en sær måte å bli svett på :lol:
|
Torsdag
Just Dance, Flow med stor ball og stretching |
Nå har jeg nettopp vært ute og løpt Gerilja cardio. Sliiten
|
Vært mye fri og reising i det siste, og de nærmeste ukene blir det ikke noe bedre. Derfor så har jeg stoppet RYP og kjører bare knallhardt på noen få øvelser 3x i uka.
I går: Div. trening på biceps. Skuldre Triceps Benk Situps 75reps liggende beinløft |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:52. |