![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Jeg spiste tre skiver, det var bare det at plutselig begynte å tenke på hvor mange karber det var:D
|
Jeg lurer på om det er flere enn meg som sliter med en villstyrig menstruasjon? Jeg har vært mer eller mindre i ketose siden september, og mensen har vært en trofast (u)venn omtrent siden. Jeg har kanskje gått 2-3 uker uten, deretter dukker den opp igjen, for så å vare i flere uker. Nå har jeg hatt den i to og en halv uke, sist var det faktisk 5 uker, i varierende styrke da! Legen kunne ikke si at noe var galt, "sånn er bare kroppen innimellom". Men ikke min, den har alltid vært helt i vater når det gjelder mensen. Jeg skjønner at ketosen kanskje kan få hormonene litt på villspor, men såååå mye da? Er det andre som har hatt det på samme måte? Jeg er skikkelig lei nå....
|
Ja, vet det er flere med det problemet, og det ligger flere tråder hvor det er diskutert ute i forumet :ja:
|
Ja, jeg har lest noen flere innlegg her som gjelder det samme. Det er bare det at jeg blir så frustrert, og ville ha litt "sympati", hehe. Neida, skjønner at det er normalt, men mensen må da stabilisere seg snart. Jeg mener, etter 4 mnd burde vel kroppen ha skjønt det liksom!?
|
Min menstruasjon stabiliserte seg etter ca 10 - 11 mnd på lavkarbo (ketolyse)
|
JAda - det funka supert å hakke mandler med stavmixer!!!
|
Næh.. Min kropp oppførte seg nesten "normalt" (dvs til meg å være), før jeg nå fikk mens etter bare to ukers opphold. Normalt har jeg 4-6 uker imellom. Og det etter tre måneder i ketose.. :p
|
Sitat:
Sitat:
|
Såpass ja, så lenge... Jaja, det får vel være greit, håper det er fordi ting blir bedre i kroppen min. Har vel innsett det nå. Men 5 uker med mensen er ikke noe jeg unner noen...;)
Skal forresten til legen og ta nye blodprøver på tirsdag, så da får jeg i alle fall sjekket at alt er i orden. Satser på det!! |
Nå har jeg sittet en times tid og kost meg med denne tråden. Elsker den :D Så må bare abb, kommer nok noen spm etterhvert ;)
|
Jeg lurer på om noen har tips til mat på reise jeg? Neste helg skal jeg til Nice, og jeg er litt spent på hvordan det skal bli med maten. Vil gjerne beholde min gode lavkarbo-trend... Skjønner jo at jeg skal holde meg unna poteter og deilige croissanter (stort sukk...;)) Men jeg har også 5 timers ventetid på Amsterdam flyplass, og tenker at maten kan bli litt vanskelig der... Kanskje er jeg bare paranoid, jeg får prøve å velge riktig.
Men har noen noen tips, blir jeg veldig glad:) |
Synes egentlig det å spise ute er det letteste som er jeg:)
Hold deg til rent kjøtt/fisk/fugl grønnsaker og salater ...det meste kan spises om du dropper pote/pasta/ris og ber om extra grønnsaker isteden:) |
Jeg lurer på om noen har erfaring med mellomlagring av møbler, etc??
Vet om City Self Storage, og søkt litt på Gule Sider, men står ikke priser noen steder. Må vel ringe rundt imorgen. (Skal lagre fra 1. februar - juli) |
Sitat:
Det fungerte helt fint. Dette lå på Ulven, husker ikke hva det het, mulig det er det du oppgir navnet på. |
Sitat:
|
Eg ville nok ha pakka med meg matpakke for Schiphol-oppholdet. Det er ofte berre burger, trekant-sandwich, pommes frites, pastasalat etc ein får tak i.
Lag ei eller annan form for lavkarbobrød, men då i form som tynne rundstykke/bagnat/pita, skjer i to og fyll opp med mykje godt imellom. Det har redda meg fleire gongar :) God tur! |
Sitat:
Jeg sendte også en mail til hotellet, og spurte hva slags frokost de har. Og det er jo den vanlige franske, med baguetter, croissanter, syltetøy og appelsinjuice. Men akkurat i Nice finnes det jo matbutikker, så der får jeg bare handle litt ost og skinke og klare meg med det til frokost/lunsj. Er Atkinsbar en liten redning kanskje? Kan jeg jo ta med fra Norge... |
Sitat:
|
Ah, på den måten. Den var verre. Eller vent, lag ostechips, og bruk dei som brøderstatning. Ta med i ei lufttett boks, og la det ligge der til du skal opp igjen. Kjøp med deg vanlig pålegg frå Frankrike, som du kan ha på.(Sjekk Dreamy sin tråd om søndagsfrukost med lite karb, ho brukar dei som "brød". Nam!)
|
Når man går på dagpenger, skal man levere skattekort til Nav da?
|
Mener det står på skattekortet et sted at om man mottar ytelser fra NAV, trenger man ikke det!
|
|
Nydelig! Har fått litt overdose av offentelig kontorer nå, enn om Nav arbeid kanskje er det eneste kontoret som virker som om de ikke har bind for øya mens de snurrer rundt for å sette hale på grisen :p. Takk!
|
Sitat:
Jobber jo på et legekontor, og vi har erfart masse rart fra NAV i dette nye året. Nye regler, nye direktiver, noe er automatisert annet ikke. Få har feks fått med seg at grensen for egenandelsfritak for unger har økt fra 12-16 år... |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56. |