![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Hvor finner man avspenningsteknikker? |
Sitat:
|
Sitat:
Har android og leta litt i går, men man må kanskje søke på annet enn "avspenningsteknikker"?:p |
Sitat:
|
Sitat:
Her er linker til en haug med avspenningsapper. |
Sitat:
Dersom du bor på Østlandet og ønsker å prøve og kjenne på skoene og sålene våre, stikk innom oss på Lørenskog! Vi holder åpent mandag - fredag 09-16. |
Sitat:
Dette kan hjelpe litt, skjønt sikkert lettest med en behagelig stemmeveileder. Det pleier å hjelpe meg å få avspent kroppen litt, skjønt samtidig gjør det meg oppmerksom på de kroppsdelene jeg ikke greier å avspenne. :o |
Sitat:
|
Sitat:
|
Noen som har tips om hva som lindrer magesmerter?
10.døgnet med økende smerter i nedre venstre side av buk som stråler ned mot skrittet og bak i rygg, feber,vekttap selv om jeg spiser minst 3000 kcal pr dag (er nå nede i 45,2 kg) fin CRP på 5 og blodtrykk som faller (nå 55/105). Var hos lege på fredag, men ingenting kunne gjøres før det var tatt blodprøver, og de måtte tas i dag. Skal tilbake på onsdag formiddag for og få vite blodprøvesvarene og vurderes for innleggelse. I mellomtiden har jeg fått Parlagin Forte som jeg kan ta "når det blir ille", men det er jo kontinuerlig vondt med "rier" innimellom. Legen tror jeg har forstoppelse, selv om jeg har sagt at det har jeg ikke, og derfor må jeg være veldig, veldig forsiktig med smertestillende. Guttungen her kom med peppermynte-te, men det lindret ingenting....:( |
Høres jo ut som en betennelse av noe slag. Med den kroppen og den sykehistorien din hadde jeg insistert på å bli hørt etter symptomer, ikke blodprøver... Ikke sikkert at CRPen din vil reagere som den "skal". Du kan også være en av de sjeldne med blindtarmen på venstre side? Jeg hadde en onkel som ble gående med blindtarm til den sprakk fordi han var venstresidet og ingen trodde det var blindtarmbetennelse...
|
Takk for svar smgj :klem:
Vi har vikarlege etter vikarlege her......denne reiser på fredag, og så får vi en ny i to uker før neste vikar kommer....:( Denne mente jeg har luft i magen eller forstoppelse, men alt fungerer som det skal, så mente han det kunne være noe autoimmunt, men det er jobb for spesialister, så han sjekker bare stoffskiftet (ble sjekket for nesten tre uker siden), diabetesen (sist HBA1c i april var 5,5), leveren (ble sjekket i juni) og B12 (ble sjekket i juli) + prøver som skal avsløre infeksjoner. Har bestemt meg for og kreve innleggelse onsdag, håper endelig ikke det er noen feilplassert blindtarm som kanskje sprekker :( |
Sitat:
Jeg har ingenting lurt å si til deg, men jeg håper inderlig at du får snarlig hjelp slik at de kan finne ut hva som feiler deg. Krev innleggelse slik at du i allefall er under oppsyn. :klem: Tenker på deg. :love: |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
legen min sa nemlig at om jeg ville hoppe over mens kunne jeg ta å gå rett over på neste brett..men at jeg ikke kunne gå mere en 2mnd uten mens. da forstid jeg det slik at pillene gjorde at mensen uteble, og at jeg måtte ha opphold mellom brettene for å få mens.. lurer på om han roter fælt her? :rolleyes: har også forstått det på andre kvinner at man bare kjører på i ett sett med pillene. |
Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Jeg trodde modister reparerte hatter, men det ser i hvert fall dårlig ut på de jeg finner på gulesider.no her i Oslo ... Det har seg nemlig sånn at min hattefrelste far klarte å sette seg på den dyrebare Indiana Jones-hatten sin som han kjøpte i statene, og den trenger å stives opp/formes igjen, så han har sendt den med meg. Noen som vet om noen i Oslo som gjør sånne ting? Har søkt litt på google, men finner liksom ingenting, og vet ikke helt hva jeg skal søke på ...
|
Sitat:
http://www.hattebutikken.no/Hatterwestern1.htm |
Re: Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
og her: http://www.ung.no/oss/prevensjon/3745.html |
Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Carisma; så vidt jeg vet har jeg ikke vanncyster. Måtte google dem for og inne ut hva det er, men så vidt jeg skjønner er det bare skikkelig vondt når cysten sprekker; jeg er på 10.dagen med økende smerter......
|
Re: Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
ja, legene kan virkelig å surre innimellom :cool: |
Nav skal betale semesteravgifta mi, men jeg fikk aldri noe klart svar på om jeg skal betale den selv først, og så levere kvittering, eller om jeg skal skrive ut giro og gi den. Noen som vet?
|
Sitat:
Hovedregelen (og den varierer litt avhengig av stønadstype og hvordan du får det dekket), er at du dekker det og får refusjon av Nav ved fremvisning av kvittering. :) |
Sitat:
|
jeg har fått vedtak om avklaringstiltak, og har krav på individstønad. kan jeg også få bostøtte? hvordan finnerj eg ut det?
|
Sitat:
De har også en kalkulator på nettet som du kan bruke til å regne ut hvor mye du eventuelt vil få. Den er dog litt upresis. Her! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Ja, nei. Nå skal jeg ikke starte. Men jeg har hatt noen høner å plukke med systemet opp igjennom! |
Sitat:
|
Akkurat det med forsørgerplikten er ikke noe som hverken bolig- eller sosialkontoret tar hensyn til, er man registrert på samme bolig, så kan støtten reduseres, eller i verste fall frafalle.
Jeg måtte grine meg til å bli vurdert som eneboer av sos., da jeg bodde sammen med ei venninne som jeg ikke delte andre utgifter med enn strøm og husleie, mens boligkontoret ikke kunne gi meg støtte. Sånn blir man bokstavelig talt fattig av. Jeg fikk høre at man rett og slett ikke har med i beregninga at noen kan bo sammen uten å dele økonomi! Der får man for å prøve å spare penger ved å dele kåk. Jeg fikk også beskjed om å ta ut feriepenger prematurt. Hadde jeg hatt bil, eller eid en bolig større enn mitt behov hadde jeg måttet selge det før jeg kunne få støtte, for ikke å snakke om tilbakevirkende kraft, hva du burde ha hatt i forhold til hva du hadde før. Jaja. Det som er dumt for en i ditt tilfelle er at det eneste du kanskje har rett på i tillegg er en type stønad som skal være både midlertidig og siste utvei. Likevel kjenner jeg folk som har gått på sossen i flere år fordi de ikke har ressurser til å få den hjelpen de egentlig skal ha når systemet blir for arbeidsomt eller tungrodd for dem ... Du er jo heldig ift. samboer! :) Jeg for mitt vedkommende føler jeg har hatt enorm flaks som klarte å få systemet på min side etter mange års kamp, noe jeg egentlig ikke hadde store forutsetninger for å få til, hadde det ikke vært for venner og familie. Lykke til! Håper du kommer deg i en bedre situasjon snart! |
Sitat:
Takk! Jeg har fått ballen til å rulle i hvert fall, så satser på at den går den veien den skal nå, etter lang tid med stillstand! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:38. |