Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Maistarternes veietråd! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33414)

LiseKristin 20-05-10 11:19

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Ooops... postet i aprilstartetråden, jeg... nåvel; gjentar meg selv her:
Vellykket Lindberg-kosthold for 3 år siden = minus 17 kg.
Nå er målet å komme tilbake i bikiniform etter 2 år med slurving :D

martiana 20-05-10 12:45

Sv: Maistarternes veietråd!
 
20 mai: 71 kg, bare ned 0,4 på 2 uker:confused:
men har misket 5 cm rundt magen:D

*Mali* 21-05-10 20:37

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Heisann!

Jeg er ny her på forumet, tenkte det kunne være litt artig å følge andre som skal samme veien. Jeg skal ikke ned så mye, bare 5 kg. Begynte den 18.05 og vekta visste 60. Jeg kommer til å ha en kontrollert sprekkdag i uka, så får vi se hvor det ender for det her er nytt for meg:)

emgra 22-05-10 01:56

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Jeg joiner her jeg også. Skal komme meg inn i en bunad i anledning min datters dåp, som desverre ikke er sydd ut siden konfirmasjonen min.... Så jeg begynte mitt "prosjekt" den 19. mai. Blir veiing på onsdag, og er veldig spent! :D

Lois Lane 22-05-10 08:21

Sv: Maistarternes veietråd!
 
jeg har gått over til den digitale vekten vår, og den viser mer enn den andre jeg har brukt. Sist jeg veide meg, var jeg ca 80, og nå er jeg 81 MEN jeg har veid meg med den digitale hele uken, så jeg vet at jeg ha gått ned. Det som er det viktige.
Synst det går veldig greit med ketolyse, men det er ikke like lett å bare ta noe kjapt å spise.... Tror jeg må prøve meg på ett brød eller noe sånt. Vaffler kanskje=)

Gla`laksen 24-05-10 08:03

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Hei :)
Andre veiedag i dag, og har gått på kuren i 14 dager. Har gått ned 5,5 kilo tilsammen, 3 kilo siste uke:stortsmil

Er det mulig? Ja ser jo det;)

Regner med det stopper opp litt fremover.

linnkri 24-05-10 09:58

Sv: Maistarternes veietråd!
 
2 veiedag for min del også, og gått ned 1,6 kg sist uken - ny vekt 74,8 kg :) Sikkert mye vann, men dog :)

Første uken min var jo som tidligere nevnt lavkalori og første uken på lavkarbo har vært litt tøff synes jeg. Hatt mye hodepine, vært svimmel og ikke minst slitt med å få i meg nok fett.. ergo har jeg vært endel sulten.

Har derfor lastet ned det supre programmet mat på data og dermed ble det mye lettere å følge med på både karber og fett. Anbefaler dette:)

Vatti 24-05-10 11:04

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Jeg har falt fra en stund pga. tidenes migreneanfall, syke barn, generelt tull og tøys. I dag hangler vi ivei med lavkarbo, men i morgen blir det ny start med ketolyse.

Marianne2 24-05-10 13:13

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Jeg falt også utpå "skråplanet" da jeg var hos mine foreldre 17 mai helga.. Det straffet seg med 1.6 kg.. Men denne uken har jeg tatt meg i nakken og det går i riktig retning igjen!
Startvekt 85,3
nå 79,3

deilig å se 7 tallet først! Det er mange år siden sist ;-)

merker at kroppen har det bedre på lavkarbo, følte meg oppblåst og "stinn" i magen når jeg gikk tilbake til gamle synder... Skal forbli i ketose i lang tid fremover, nå vet jeg at jeg føler meg mye bedre på dette kostholdet.

hanne42 24-05-10 15:41

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Ferdig med uke 3. Ned 500 gram denne uka, til sammen 4,4 kilo ned.

Har gått mye opp og ned denne uka, var nede 300 gram mer enn i dag, men så lenge den generelle tendensen er nedover er jeg fornøyd.

Uke 1: ned 3,5 kilo
Uke 2: ned 400 gram
Uke 3: ned 500 gram

en jevn og fin vektnedgang som jeg håper fortsetter noen uker til.

Har ikke hatt noen sprekker, men kostholdet mitt har nok litt få karbohydrater. Har lagt på litt mer grønnsaker de siste dagene. Savner ikke 'vanlig' mat og har ikke søthunger.

Ser fram til uke 4!

Hanne

Fisken 24-05-10 16:01

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Ned 1,1 kg denne uka, tilsammen 5,8 kg. :)

Paris 25-05-10 00:09

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Henger meg på her og. Jeg begynte på igjen 18. mai. Nå skal jeg kjøpe ketolyse-boka. Og hva mer er det jeg trenger?

hanne42 25-05-10 07:34

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Hei Paris

les maistartertraden i dette forumet. Der har Arnakristin lagt inn mange linker til hva en nybegynner pa lavkarbo bor vite.

Lill-B 25-05-10 08:45

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Elendig resultat denne uken. + 0.5 :eek: Jeg har
ikke vært borti noe som kan kalles for
sprekk. Har holdt meg unna alt som er fy-fy. Men har hatt kraftig mens i ikke mindre
enn 8 dager :eek:, Og sliter med hard mage. :o
Men nå har jeg endelig fått lagd meh en ny runde med Nannah's knekkebrød så da
blir det nok "vei i vellinga". :lol:
start : 94.7
Uke 1: - 2.8
Uke 2: - 1.2
Uke 3: + 0.5 :eek:
Tilsammen: - 3.5

Hevingen 25-05-10 08:55

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Jeg hører til her jeg også!

Begynte for alvor 3. mai. Da veide jeg litt over 106 kg. Husker ikke desimalet. Og så har jeg ført vekta på iPhonen i ett program hvor jeg sliter med å få den til å registrere på riktige datoer, så jeg får ta hva jeg veide i går. Har offisiell veiedag på mandager.

Vektoversikt:
2. mai: 106 kg
24. mai: 101,4 kg -4,6 kg

Venter spent på hva som skjer fremover.

Fisken 25-05-10 08:56

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Lill-B:
Akkurat det samme opplevde jeg da jeg hadde mensen sist, men plutselig forsvant det 1,2 kg (vann sikkert) på en dag. Det forsvinner sikkert - ser vi har ganske litt målsetting også. :)

Lill-B 25-05-10 09:13

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av zalarina (Innlegg 881415)
Lill-B:
Akkurat det samme opplevde jeg da jeg hadde mensen sist, men plutselig forsvant det 1,2 kg (vann sikkert) på en dag. Det forsvinner sikkert - ser vi har ganske litt målsetting også. :)

:nedfor:Takk for støtten - ble ikke bare litt satt ut, men ble lei meg for jeg hadde gjort alt rett liksom. :suss:

Marianne2 25-05-10 10:37

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lill-B (Innlegg 881422)
:nedfor:Takk for støtten - ble ikke bare litt satt ut, men ble lei meg for jeg hadde gjort alt rett liksom. :suss:

Jeg hadde det også sånn!! Tror det er ganske vanlig, og greit å være forberedt på sånn at man ikke blir så lei seg når det stopper opp eller til og med går opp.

Magen min er også ganske treig, men etter at jeg begynnte å lage knekkiser av bare linfrø så går alt som det skal!

Fant oppskrift i frokostforumet, husker ikke helt hvor.. Men tråden heter noe sånt som knekkebrød på 2 min. Ganske gode med masse pålegg på og skikkelig sprøe også! Hvis de lages med vann er det tilogmed ingen karber i dem heller. :-)

martiana 25-05-10 10:53

Sv: Maistarternes veietråd!
 
30 april 73,9
25 mai 70,4:D

Paris 25-05-10 11:38

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hanne42 (Innlegg 881379)
Hei Paris

les maistartertraden i dette forumet. Der har Arnakristin lagt inn mange linker til hva en nybegynner pa lavkarbo bor vite.

Tusen takk, Hanne42:)

Paris 25-05-10 11:39

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Veie-dag idag!! Og det betyr 2,1 kg på første uken!!!:D (selv om det ser ut til å være normalt så er jeg veldig glad!!)

Hevingen 25-05-10 12:39

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Flott! Det er så gøy når kg forsvinner så tydelig!

ashild 25-05-10 17:23

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Ned 0,8 den siste uken.

LillePille 25-05-10 17:37

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Har jo vore frimodig nok til å lage min egen start-tråd, men eg hiv meg på som ein mai-startar, med startvekt 89 kg. Herfrå skal det kun gå ein veg! :D

Alouis 25-05-10 20:11

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Da er jeg på igjen - falt veldig utpå hos svigers i 17.mai helga - og deretter rett på besøk i nesten en uke. Så det var to uker på tulltur. Men jeg er klar for dyst igjen, og merker hvor godt fornøyd kroppen er i dag når jeg er tilbake på lavkarbokuren.

Håper det ikke tar for lang tid før jeg er i ketose igjen da - noen som har sprukket og vet hvor lang tid det tar å komme i siget igjen?


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:41.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no