Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Dette funker jo ikke? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26023)

Eva65 22-05-09 17:47

Sv: Dette funker jo ikke?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 723225)
Signerer, det innlegget bør alle lese minst to ganger i måneden om de skulle glemme innholdet! Skriv gjerne ut og heng opp på kjøleskapsdøra.


Er helt enig med deg i innlegget til GERD.Stress kan tilogmed gjøre at du går opp, står noe om stress i boken til Torkild også.

Frua 22-05-09 17:50

Sv: Dette funker jo ikke?
 
Skulle bare si hei til deg jeg, Mistral :suss:

Mistral 22-05-09 18:26

Sv: Dette funker jo ikke?
 
Her var det blitt mye å svare på, gitt! Jeg tar det litt kjapt:
- matlista jeg la inn var det jeg hadde spist før middag, så jeg spiser definitivt mer i løpet av en dag enn det jeg la inn!
- jeg spiser mer enn nok protein (typisk 200 gram pr dag), jeg ønsker egentlig å redusere proteininntaket
- jeg leser innholdsfortegnelsen og spiser ikke bacon med sukker eller annen luremat
- jeg stresser ikke, jeg bare lurer på hvorfor det ikke skjer NOE

Cosmo 22-05-09 20:22

Sv: Dette funker jo ikke?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Eva65 (Innlegg 723293)
Ikke bry deg om fargen på stiksene så sant de har utslag. Du forbrenner ikke mer om stiksene er mørkerød , det betyr at du drikker for lite . Så sant stiksen er rosa er du i ketose.Har sendt mange spørsmål til Torkil i løpet av disse tre ukene ,Det er derfor jeg kan si det jeg sier, det er hans svar til meg. Har ikke noe med at jeg har erfaring for det har jeg ikke ,men som sagt sendt mange spørsmål og fått fine svar fra han . Svarer ikke på noe som jeg ikke har fått svar på gjennom han og ikke svar fra andre heller for det er så mange meninger , men han kan jeg stole på vet.

"Problemet" mitt er at jeg ikke har hatt utslag i det hele tatt i mange dager nå, den er ikke det minste lys rosa en gang, bare kritt hvit.... :(

Eva65 23-05-09 10:14

Sv: Dette funker jo ikke?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mistral (Innlegg 723347)
Her var det blitt mye å svare på, gitt! Jeg tar det litt kjapt:
- matlista jeg la inn var det jeg hadde spist før middag, så jeg spiser definitivt mer i løpet av en dag enn det jeg la inn!
- jeg spiser mer enn nok protein (typisk 200 gram pr dag), jeg ønsker egentlig å redusere proteininntaket
- jeg leser innholdsfortegnelsen og spiser ikke bacon med sukker eller annen luremat
- jeg stresser ikke, jeg bare lurer på hvorfor det ikke skjer NOE

Kan du ikke gå lenger fram å se på matlista mi ,kansje du kan bruke noe av det , den blir hvertfall jeg mett på å går ned. Ifølre både Fedon (leser boka hans nå om dagen, skal gå over til den når jeg er ferdig med ketolyste kuren. men ifølge den spiser du alt for mye proteiner. Ibøkene til både Torkil og Fedon står det 1 til 1,2 gr protein pr kroppsvekt,er du veldig aktiv kan du bruke 1,2 gr kansje litt mer ettersom mye aktiv.
Jeg er ikke aktiv å bruker 1gr protein pr kilovekt Og så bruker jeg 60 til 70 gr fett og 15 g karbo, men etterhvert som jeg går ned reduserer jeg jo litt på proteiner og fett. Skal også prøve å øke karbo til 20 gr om en uke , er jeg i ketose fortsatt med det står jeg der.

Eva65 23-05-09 10:21

Sv: Dette funker jo ikke?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cosmo (Innlegg 723393)
"Problemet" mitt er at jeg ikke har hatt utslag i det hele tatt i mange dager nå, den er ikke det minste lys rosa en gang, bare kritt hvit.... :(


Det er jo forskjell på oss mennesker ,noen har vistnok vanskeligere for å komme i ketose, det står en formel i boka til Torkil hvad du skal gjøre en 2-3 dager for å se om du kommer dit.
Jeg har gått ned 6,2 kg nå på 3 uker og jeg har spist meg god å mett på min matliste, som naturlig er litt forskjellig hver dag, men pro, fett,karb ligger ca likt hver dag. Husk du må ned i 15 gr karbo om dagen for å komme i ketolyse.

Imse 23-05-09 10:26

Sv: Dette funker jo ikke?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cosmo (Innlegg 723393)
"Problemet" mitt er at jeg ikke har hatt utslag i det hele tatt i mange dager nå, den er ikke det minste lys rosa en gang, bare kritt hvit.... :(

Jeg gikk fra fullt utslag på 20 karber til hvit stick på under 12 karber. Men jeg bryr meg ikke om fargen på ketosticken, for den sier bare hva som skjer i urining, man kan fint være i ketose uten å få utslag på pinnen;) Jeg går ned i rykk og napp og kroppen tvilholder på kiloene.

ledance 23-05-09 12:34

Sv: Dette funker jo ikke?
 
Mistral :)

Da e vi to...no følger ikke eg denne dietten med tabletter og sånt,men jeg har bare fulgt rådene fra ei venninne om hva man skal og ikke skal spise.
Jeg stapper i meg fet mat uten karbo med god samvittighet,og det eneste eg teller er antall gram karbo.
Eg skal bare ned 6-7 kg,men er av typen som kunne leve på godteri,og spiste nammenamm kvær dag,så du kan trygt si det var en enorm overgang for meg !
Jeg har vært i ketose siden dag 5 (er idag på min 9ende dag) og eg står heeelt i ro på vekt og mål. Kroppen VIL bare ikke ned virke det som. Eg er bent å gå turer oxo,uten noen endring.
No e eg av den medfødt extremt utålmodige typen,men har lovd meg sjøl å være tålmodig å prøve 3-4 uker før eg innser at eg sikker e fra en anna planet,.-.....(for alt som pleie være normalt for andre er aldri det for meg ;)

No har eg ketostix som er fra beige til mørk lilla på måleskalaen. Jeg har ligget på veldig lilla farge ,og skjønner da at jeg drikker for lite. Takk for svar på det forresten. Idag va eg nesten ikke lilla i det hele tatt,og før eg leste denne tråden va eg så skuffa...trudde eg hadde gjort nå galt,men muligens eg bare for en gangs skyld har drukket nok :D

Spiser avokado,rømme, drikker noe fløte,mye koteletter eg og bacon...og noe kålblader med ost,skinke og rømme lag på lag som et smørbrød. Veldi godt;)
Ekte smør og mye fete oster....alt skal være fetest mulig fikk eg tips om :D

No vil eg ned i vekt altså !!! E jo juni snart jo ?!!!???
Om det ikke skjer nåh på 3-4 uke så tar eg første romferge heim igjen :confused:

Eva65 23-05-09 14:27

Sv: Dette funker jo ikke?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 723584)
Jeg gikk fra fullt utslag på 20 karber til hvit stick på under 12 karber. Men jeg bryr meg ikke om fargen på ketosticken, for den sier bare hva som skjer i urining, man kan fint være i ketose uten å få utslag på pinnen;) Jeg går ned i rykk og napp og kroppen tvilholder på kiloene.

Hvist du ikke har utslag på stiksen, har du ikke ketoner i urinen og er dermed ikke i ketose .
den sier ikke bare hvad som skjer i urinen, du ha ketoner i urinen ellers er du ikke i ketose.

Eva65 23-05-09 14:46

Sv: Dette funker jo ikke?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ledance (Innlegg 723608)
Mistral :)

Da e vi to...no følger ikke eg denne dietten med tabletter og sånt,men jeg har bare fulgt rådene fra ei venninne om hva man skal og ikke skal spise.
Jeg stapper i meg fet mat uten karbo med god samvittighet,og det eneste eg teller er antall gram karbo.
Eg skal bare ned 6-7 kg,men er av typen som kunne leve på godteri,og spiste nammenamm kvær dag,så du kan trygt si det var en enorm overgang for meg !
Jeg har vært i ketose siden dag 5 (er idag på min 9ende dag) og eg står heeelt i ro på vekt og mål. Kroppen VIL bare ikke ned virke det som. Eg er bent å gå turer oxo,uten noen endring.
No e eg av den medfødt extremt utålmodige typen,men har lovd meg sjøl å være tålmodig å prøve 3-4 uker før eg innser at eg sikker e fra en anna planet,.-.....(for alt som pleie være normalt for andre er aldri det for meg ;)

No har eg ketostix som er fra beige til mørk lilla på måleskalaen. Jeg har ligget på veldig lilla farge ,og skjønner da at jeg drikker for lite. Takk for svar på det forresten. Idag va eg nesten ikke lilla i det hele tatt,og før eg leste denne tråden va eg så skuffa...trudde eg hadde gjort nå galt,men muligens eg bare for en gangs skyld har drukket nok :D

Spiser avokado,rømme, drikker noe fløte,mye koteletter eg og bacon...og noe kålblader med ost,skinke og rømme lag på lag som et smørbrød. Veldi godt;)
Ekte smør og mye fete oster....alt skal være fetest mulig fikk eg tips om :D

No vil eg ned i vekt altså !!! E jo juni snart jo ?!!!???
Om det ikke skjer nåh på 3-4 uke så tar eg første romferge heim igjen :confused:

Drikk mye.det har også mye å si , for resultatet. Hadde jeg vært deg hadde jeg sett litt på fettmengden også. mange sier du kan pøse på med fett ,nå vet ikke jeg hvad du veier , men jeg veide 110 kg . jeg skulle ha ca 110 gr proteiner og fra 50 til 75 gr fett om dagen.Spurte Torkil om det var ok , han sa lista mi så veldig fin ut , og at jeg tilogmed kunne kutte ut et av eggene hvist jeg ikke gikk ned. har nå gått ned 6,2 kg på 3 uker. Det er så mange meninger og jeg er ingen ekspert , men har fått mange svar av Torkil , ellers hadde jeg ikke svart.
Hvist du går på ketulosekuren er det mange svar her inne som ikke har noe med den kuren å gjøre .Kjøp boken å les den. så skjønner du hvad jeg mener.

Imse 23-05-09 18:50

Sv: Dette funker jo ikke?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Eva65 (Innlegg 723626)
Hvist du ikke har utslag på stiksen, har du ikke ketoner i urinen og er dermed ikke i ketose .
den sier ikke bare hvad som skjer i urinen, du ha ketoner i urinen ellers er du ikke i ketose.

Man kan faktisk drikke så mye at stixen ikke slår ut;) Det har jeg testet ut også.

Og på 12 karber går jeg ned i vekt, det gjør jeg ikke på 20.

Man bør ikke bli for opphengt i denne stixen, spør de erfarne her inne;)

Jeg er 100% sikker på at jeg er i ketose uansett hva stixen viser eller ikke.

Lava 23-05-09 18:53

Sv: Dette funker jo ikke?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 723693)
Man bør ikke bli for opphengt i denne stixen, spør de erfarne her inne;)

Jeg er 100% sikker på at jeg er i ketose uansett hva stixen viser eller ikke.

Nettopp, jeg vet også godt om jeg er i ketose, eller ikke :ja:

Imse 23-05-09 18:54

Sv: Dette funker jo ikke?
 
Eva65: Les denne tråden om ketose: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092

lilleW 23-05-09 19:09

Sv: Dette funker jo ikke?
 
Jeg telte i sin tid kalorier på vektklubb.no, der fikk vi ikke
spise mindre enn 1300 pr dag. Da vil kroppen gå i sparemodus. Så jeg holder meg godt over dette også på Ketolyse:o

supha 23-05-09 22:53

Sv: Dette funker jo ikke?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Eva65 (Innlegg 723630)
jeg skulle ha ca 110 gr proteiner og fra 50 til 75 gr fett om dagen.

Oii, synes det var lite fett jeg... Lå godt over 160 gram fett da jeg gikk på ketolyse..Men det funker tydeligvis siden du går ned i vekt:)

Cosmo 23-05-09 22:53

Sv: Dette funker jo ikke?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 723693)
Man kan faktisk drikke så mye at stixen ikke slår ut;) Det har jeg testet ut også.

Og på 12 karber går jeg ned i vekt, det gjør jeg ikke på 20.

Man bør ikke bli for opphengt i denne stixen, spør de erfarne her inne;)

Jeg er 100% sikker på at jeg er i ketose uansett hva stixen viser eller ikke.


Det var godt å høre :) da skal jeg la disse stix'ene ligge en stund og heller bare følge med på mål og vekt. Utrolig godt å ha dette forumet med alle dere erfarne og deres gode råd! ;)

Maimor 23-05-09 23:36

Sv: Dette funker jo ikke?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Eva65 (Innlegg 723630)
Drikk mye.det har også mye å si , for resultatet. Hadde jeg vært deg hadde jeg sett litt på fettmengden også. mange sier du kan pøse på med fett ,nå vet ikke jeg hvad du veier , men jeg veide 110 kg . jeg skulle ha ca 110 gr proteiner og fra 50 til 75 gr fett om dagen.Spurte Torkil om det var ok , han sa lista mi så veldig fin ut , og at jeg tilogmed kunne kutte ut et av eggene hvist jeg ikke gikk ned. har nå gått ned 6,2 kg på 3 uker. Det er så mange meninger og jeg er ingen ekspert , men har fått mange svar av Torkil , ellers hadde jeg ikke svart.
Hvist du går på ketulosekuren er det mange svar her inne som ikke har noe med den kuren å gjøre .Kjøp boken å les den. så skjønner du hvad jeg mener.

110g prot = 110*4 = 440 kcal
50-75g fett = (50*9)-(75*9) = 450-675 kcal
15g karb = 15*4 = 60 kcal

Altså ligger du på 950-1175 kcal daglig? Det synes til og med jeg var lite.

Imse 24-05-09 10:30

Sv: Dette funker jo ikke?
 
Tror det ikke hadde gjort noe om Torkil kunne kommet med noen oppklaringer her. For han kan da virkelig ikke anbefalt noen å leve på rundt 1000kcl om dagen. 50g fett er ikke noe. Og man kommer jo ikke opp 70% fett da, når proteininntaket er 110g!

Eva65 24-05-09 20:20

Sv: Dette funker jo ikke?
 
feil
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Maimor (Innlegg 723825)
110g prot = 110*4 = 440 kcal
50-75g fett = (50*9)-(75*9) = 450-675 kcal
15g karb = 15*4 = 60 kcal

Altså ligger du på 950-1175 kcal daglig? Det synes til og med jeg var lite.

Jeg ligger på mellom 1100- 1200 kal dette er for min kropp og vekt.Har aldrig lagt på 950 kal pr døgn.Har heller aldrig lagt på 50 prosent fett . Det er for lite.Det som står i boken er at du skal ligge på 50 til 75 prosent fett av samlet protein som igjen skal være 1 til 1,2 gr pr kroppsvekt ,det gjelder hvist du ikke er så aktiv, å jeg er lite aktiv bortsett at jeg prøver å sykle moderat på trimsykkel 1/2 time pr dag. Les boken til Torkil så ser dere at jeg går akkurat etter den , men teller ikke kal, men de står der når legger matlisten min inn på mat på data ,derfor vet jeg hvor mange kal det er. Orker ikke spise mer enn til jeg er mett , hvad er vitsen. Der står også om mengden protein , fett, pluss ketose og stiks. Mange her som protesterer, som ville få seg en støkk. Jeg stoler helt og fullt på Torkil , er helt sikker på at han vet best av alle.

Cosmo 24-05-09 22:26

Sv: Dette funker jo ikke?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 723693)
Man kan faktisk drikke så mye at stixen ikke slår ut;) Det har jeg testet ut også.

Og på 12 karber går jeg ned i vekt, det gjør jeg ikke på 20.

Man bør ikke bli for opphengt i denne stixen, spør de erfarne her inne;)

Jeg er 100% sikker på at jeg er i ketose uansett hva stixen viser eller ikke.


Hei igjen Imse :)
Kan du forklare meg hovedforskjellene mellom Skaldeman og ketolyse? Jeg har forsøkt å lese meg til det her inne på forumet, men har ikke helt fått grepet på forskjellene... Selv har jeg nesten problemer med å komme opp i mer enn 10 karber pr dag. Hva spiser du typisk i løpet av en dag? Takker for svar :D

Eva65 24-05-09 22:35

Sv: Dette funker jo ikke?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 723858)
Tror det ikke hadde gjort noe om Torkil kunne kommet med noen oppklaringer her. For han kan da virkelig ikke anbefalt noen å leve på rundt 1000kcl om dagen. 50g fett er ikke noe. Og man kommer jo ikke opp 70% fett da, når proteininntaket er 110g!

Hallo.
Jeg har aldrig sagt at jeg lever på 1000 kal om dagen. Jeg lever på 1150 TIL 1200 KAL. Skjønner ikke hvad du får slike tall fra .Se på matlisten min så ser du det . Der står det også 76 GR FETT IKKE 50 SOM DU SKRIVR .Du har en regnemåte som er helt utrolig og din egen fantasi og villeder mange her inne.
Les hvad jeg skriver og hold deg til det. For du kommer med litt for mye galt.
Du må holde deg til fakta.

Imse 24-05-09 22:38

Sv: Dette funker jo ikke?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cosmo (Innlegg 724275)
Hei igjen Imse :)
Kan du forklare meg hovedforskjellene mellom Skaldeman og ketolyse? Jeg har forsøkt å lese meg til det her inne på forumet, men har ikke helt fått grepet på forskjellene... Selv har jeg nesten problemer med å komme opp i mer enn 10 karber pr dag. Hva spiser du typisk i løpet av en dag? Takker for svar :D

Masse kjøtt og evt smør for å få opp fettprosenten;) Noen overjordsgrønnsaker. Anbefaler deg å lese boka GI null for kvinner.

Ketylose kan jeg ikke mere opp enn det som står på forumet her.

supha 24-05-09 22:48

Sv: Dette funker jo ikke?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Eva65 (Innlegg 724281)
Hallo.
Jeg har aldrig sagt at jeg lever på 1000 kal om dagen. Jeg lever på 1150 til 1200. skjønner ikke hvad du får slikt fra.Se på matlisten min så ser du det . Du har en regnemåte som er helt utrolig og din egen fantasi.
Les hvad jeg skriver og hold deg til det. For du kommer med litt for mye galt.

Regnemåten hennes er det ikke noe galt i. Det er 4 kcal i 1 g karbohydrat, 9 kcal i 1 g fett og hvis jeg ikke husker feil, 4 kcal i 1 g protein. Så når du skriver 110 g protein, 50-75 g fett + 15 g karbohydrater, så blir total kcal slik ho har regnet.

Imse 24-05-09 22:48

Sv: Dette funker jo ikke?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Eva65 (Innlegg 724281)
Hallo.
Jeg har aldrig sagt at jeg lever på 1000 kal om dagen. Jeg lever på 1150 TIL 1200 KAL. Skjønner ikke hvad du får slike tall fra .Se på matlisten min så ser du det . Der står det også 76 GR FETT IKKE 50 SOM DU SKRIVR .Du har en regnemåte som er helt utrolig og din egen fantasi og villeder mange her inne.
Les hvad jeg skriver og hold deg til det. For du kommer med litt for mye galt.
Du må holde deg til fakta.

Ja, da spiser du i allefall mere enn 50g fett om dagen, eller mere enn de oppgitte grammene med proteiner. Om man ser på regnestykket som er gjort over her, så blir jo de tallene du oppgav til Torkil 1000kcl + - Jeg ser du har endret innlegget der det sto 50-75 g, og jeg vet du skrev det, for det er ei som qouta deg. Men dette trenger vi ikke krangle om, og roping er helt unødvendig.

Men kaloriene bryr vi oss ikke om, jeg stusser heller på fordelingen, for jeg kan ikke skjønne hvordan man får riktig fordeling med halvparten så mye fett som protein ( i gram ).. De fleste av oss andre må jo spise like mange gram fett som protein for å ende opp på 70-75%fett.

Jeg har ikke en utrolig regnemåte, tror faktisk de fleste her regner som meg.

Selv om vi er på forum ogskriver, så trenger vi ikke å rope og krangle, jeg hadde aldri gjort det i virkeligheten.

Eva65 24-05-09 22:54

Sv: Dette funker jo ikke?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Imse (Innlegg 724285)
Masse kjøtt og evt smør for å få opp fettprosenten;) Noen overjordsgrønnsaker. Anbefaler deg å lese boka GI null for kvinne

Ketylose kan jeg ikke mere opp enn det som står på forumet her.

Etter svarene du gir andre her inne virker det som du er ekpert på ketolyse. Kan ikke skjønne at du kan gi de råd , veiledning og kritikk som du gjør , når du nå sier at du ikke kan noe med det annet enn det står på forumet her inne. Nei dette blir for galt.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:38.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no