Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Mer enn 30 kg overvekt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=127)
-   -   Maiskravletråden til 30+ (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33274)

Gwen 16-05-10 21:21

Sv: Maiskravletråden til 30+
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pipje (Innlegg 877526)
Jippi, gått ned 3kg på en uke! Vet at mye av dette sikkert er vann, men fy søren for en motivasjonsfaktor :) Er så deilig å merke fremgang!

Så bra, gratulerer :)

Jeg står stille om dagen..sikker på at jeg gjør no feil, men vet ikke hva :confused:
Får se nøye på det etter i morgen.

Er ganske stolt, for jeg bakte kake i dag som IKKE - ABSOLUTT IKKE - var lavkarbo. Og jeg smakte ikke på noe av den, ikke mens jeg bakte eller når den var ferdig :heia:
Men den luktet himmelsk, så jeg vasket opp superfort - så huset ikke skulle bli fyllt med kakelukt :rolleyes:

Ha en flott dag i morgen alle sammen! Hurra for 17. Mai :spent:

Fumle 16-05-10 21:35

Sv: Maiskravletråden til 30+
 
Så flott pipje!!!!! Det hjelper SÅ på motivasjonen altså!!!!!!

STOLT AV DEG Gwen!!!!!! Kjempeflott!!!!

og til alle andre: Gratulerer så mye med morgendagen!!!! Ikke fråtse for mye i is da ;)

Carisma 16-05-10 21:38

Sv: Maiskravletråden til 30+
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fumle (Innlegg 877730)
Ikke fråtse for mye i is da ;)

Ser ikke problemet... Jeg har laget en stor bolle av Fedons marscarpone-iskrem (byttet ut fruktose med sukrin), så jeg kan fråtse så mye jeg vil i is :D

grotingeling 17-05-10 07:23

Sv: Maiskravletråden til 30+
 
Gratulere med dagen
http://acrossgreenland.com/lib/norsk_flagg_stang.jpg

vaskeklut 17-05-10 15:18

Sv: Maiskravletråden til 30+
 
Gratulerer med dagen, ja!

Hvordan feirer dere? Jeg har ikke tid til å være i byen og se på togene og slik pga tidligere nevnte eksamen, men jeg feirer på min egen måte :D Jeg har feira med god kaffe med ekstra mye fløte i, og til middag ble det deilige fete nakkekoteletter som har fått marinert seg siden i går :D

Det er absolutt ikke så aller verst å være lavkarboer på 17. mai altså :cool: De andre skal få være daffe og "døde" etter alt sukkeret de har spist, mens jeg er i toppers for! En deilig dag dette. Hva spiser dere til middag på en sådan dag?

Fumle 17-05-10 18:43

Sv: Maiskravletråden til 30+
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 877731)
Ser ikke problemet... Jeg har laget en stor bolle av Fedons marscarpone-iskrem (byttet ut fruktose med sukring), så jeg kan fråtse så mye jeg vil i is :D

Å yum!!! Oppskrift??

Carisma 17-05-10 23:08

Sv: Maiskravletråden til 30+
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fumle (Innlegg 878000)
Å yum!!! Oppskrift??

F.eks her, oppskrift nr 2: http://www.biipmag.no/1800398

vaskeklut 19-05-10 20:30

Sv: Maiskravletråden til 30+
 
Er det noen av dere som vet hva sukrin heter på engelsk? :confused::confused:

Maya77 20-05-10 08:49

Sv: Maiskravletråden til 30+
 
Hu hei hvor det går :) Siden 13.mars har jeg gått ned 18,2kg :) :) :) Jeg er overlykkelig.

vaskeklut 20-05-10 10:17

Sv: Maiskravletråden til 30+
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Maya77 (Innlegg 879238)
Hu hei hvor det går :) Siden 13.mars har jeg gått ned 18,2kg :) :) :) Jeg er overlykkelig.

NÆH:eek: Gratulerer så mye!! :D

christine76 20-05-10 10:41

Sv: Maiskravletråden til 30+
 
Gratulerer Maya77, det er jo fantastisk!

vaskeklut 23-05-10 11:13

Sv: Maiskravletråden til 30+
 
Mihihihi, jeg nyter å være i ketose. Kan nesten kjenne at fettet smelter :D Såh, hva gjør folk for noe spennende i pinsehelga?

grotingeling 23-05-10 15:45

Sv: Maiskravletråden til 30+
 
For min del går pinsehelga med til å legge om fra eurodiett til lavkarbo - dvs jeg leser og leser og leser alle bøkene jeg har samt masse her på forumet om de ulike variantene av lavkarbo. Har ikke mistet troen på eurodietten, men for min del så ser det ut til at kroppen nå ikke lenger responderer på det opplegget - samt at jeg begynner å bli passe lei av posemat.

Mai har forøvrig vært en stor utfordring i form av masse overtidsjobbing, reising, konferanser og generelt stress, og da det er ikke bare enkelt å skulle følge et pose-mat-regime. Har vel egentlig vært i fase 3 eller 4 av ED siden slutten av mars da vi var på ferie i USA, og har bare hatt en liten 2-ukers-runde med ED fase 2 rett etter påske..... Så i stede for å vinkle fram og tilbake, har jeg altså bestemt meg for å endre filosofi. I første omgang blir det nå ca 3 mnd fra neste helg, altså juni, juli og august. Men jeg har en følelse av at når jeg kommer inn i nye rutiner med skikkelig mat til hvert måltid, så går jeg ikke tilbake til ED så lenge denne endringen fungerer.

Lurer* 23-05-10 18:43

Sv: Maiskravletråden til 30+
 
Heisann!
jeg nyter solen i pinsen! Det er deilgi å gå rundt i kjoler og føle seg vel! Jeg er mindre nå enn jeg har vært på evigheter. Så pinsen brukes rett og slett til å vise seg frem:) Nei, da. Men den brukes ute i hagen sammen med familien, i dag har vi også vært å badet (inne) men vi vasset i sjøen først, noen uker til med denne varmen så blir det bading i sjøen også.

Ellers så skal jeg lete meg igjennom noen iskrem oppskrifter og prøve meg frem. har kjøpt iskremmaskin og har lyst til å lage noen alternativer. Syns det hadde vært godt å kunne kose seg med is i varmen. Har lagd saftis av funsaft, så jeg kan jo ikke klage.

Håper dere andre nyter pinsen! Vaskeklut du leser vel til eksamen, men gled deg til du er ferdig!

Maya77 23-05-10 19:51

Sv: Maiskravletråden til 30+
 
En rolig pinse her gitt. Er ikke noe vær å skryte av. Så da blir det mest å sitte inne. Var i bursdag til tantegleden min i dag. Hadde med meg min egen mat. Går heldigvis greit, da det er full forståelse fra hele familien min :)

Hevingen 23-05-10 19:57

Sv: Maiskravletråden til 30+
 
Her har dagen i dag innebåret en del ekstra soving. Har vært ganske slått ut. Men fikk dratt meg og ungene ut på en 3 km lang tur. Nå har jeg nettopp hengt opp klær. Og ser frem til at mine klær ikke tar så mye plass på tørkestativet, eller i vaskemaskinen.

Popp 24-05-10 08:05

Sv: Maiskravletråden til 30+
 
Pinsen har vært så fantastisk deilig å ha, hvertfall sammen med det flotte været i tillegg :D. Naboene har fått opp basseng og ungene har funnet frem vannpistoler - så her er det bare å søke dekning :cool:. Vi har ellers kost oss - besøkt svigers og idag blir det litt hagearbeid.

Grotingeling; det høres ut som en lur plan, selv om vi mister deg som eurodiet deltager :eek:. hehe, du er fortsatt eksperten på det området så vi kan kanskje fortsatt få våre svar hos deg.

Maya77: Fantastisk nedgang! Gratulerer :heia: :heia:

Lurer: Iskrem er noe som jeg savner, men jeg kom på at jeg selv kunne lage saftisen. Desverre må jeg vente enda en mnd før jeg kan begynne med melkeprodukter - men da skal jeg nok spore opp alle oppskriftene som er her inne fra før av.

Vaskeklut: Ferdig med eksamen?

Fumle 24-05-10 13:36

Sv: Maiskravletråden til 30+
 
Hipp hurra!!!!! 3 kilo ned siden forrige Mandag! Første gang vekta har rørt seg på mange uker så det var deilig :) Og jeg har offisielt under 30 kilo igjen til målet mitt :D

christine76 27-05-10 12:40

Sv: Maiskravletråden til 30+
 
Nå har jeg holdt på med lavkarbo i en uke etter at jeg begynte å spise igjen. Stort sett går det greit, men jeg sliter litt med den "spis når du er sulten og spis til du er mett" greien. Hadde håpet at når jeg hadde vent meg godt av med gamle vaner på noen måneder uten mat og når jeg spiste fornuftig med mest proteiner og fett så skulle det komme litt av seg selv. Men det gjør det altså ikke. Jeg har fremdeles lyst til å småspise hele tiden. Selv om jeg strengt tatt ikke er sulten. Og det er ikke lett å gi seg med spisingen på et passende tidspunkt heller. Mange år med feile vaner sitter tydelig dypt, og når kroppen ikke forstår stort annet av sine egne signaler enn skrubbsulten og stappmett så er det vanskelig å tolke nyansene. Er litt frustrert akkurat nå.

Dere som har holdt på en stund. Slet dere med dette i begynnelsen? Blir det lettere etter hvert?

vaskeklut 27-05-10 15:32

Sv: Maiskravletråden til 30+
 
Hei godtfolk!

Jeg drukner i papirer og notater, men jeg lever! :D

Popp (ups, skrev poop først :o :D )og Lurer*:jeg er ikke ferdig, dvs. jeg gjorde ferdig en i dag, så er det neste og siste på onsdag! Men aller først skal jeg ta meg et par timer fri.

Maten min går overraskende greit nå! Det eneste snodige er at jeg blir ikke kvitt de fem kg jeg gikk opp tidligere, men jeg krymper bittelitt om gangen :forstoikk:høh: Pussig at en skal krympe men ikke gå ned i vekt når en akkurat har lagt på seg?? :høh:

Og, er det noen som vet om man opparbeider seg en "toleranse" for fett? Jeg har spist mye mer fett de siste dagene enn jeg vanligvis "tåler" og normalt så reagerer jeg med løs mage, men. huh. Ikke nå?

Popp 31-05-10 12:54

Sv: Maiskravletråden til 30+
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 882680)
Hei godtfolk!

Jeg drukner i papirer og notater, men jeg lever! :D

Popp (ups, skrev poop først :o :D )og Lurer*:jeg er ikke ferdig, dvs. jeg gjorde ferdig en i dag, så er det neste og siste på onsdag! Men aller først skal jeg ta meg et par timer fri.

Maten min går overraskende greit nå! Det eneste snodige er at jeg blir ikke kvitt de fem kg jeg gikk opp tidligere, men jeg krymper bittelitt om gangen :forstoikk:høh: Pussig at en skal krympe men ikke gå ned i vekt når en akkurat har lagt på seg?? :høh:

Og, er det noen som vet om man opparbeider seg en "toleranse" for fett? Jeg har spist mye mer fett de siste dagene enn jeg vanligvis "tåler" og normalt så reagerer jeg med løs mage, men. huh. Ikke nå?

Aner ikke om man gjør det, men jeg vet at vekten er en rar ting - og det er ikke uvanlig at man krymper i cm men har stilltilstand på vekten.
(Poop, du liksom :D)

Siste dagen av mai og jeg kjenner at sommeren nærmer seg. Bare 4 uker igjen før det er sommerferie. Det skal bli superdeilig. Jeg har forresten begynt å lage meg saftis. På ED kan man bare drikke ett glass lettsaft om dagen og siden jeg ikke drikker saft så var det kjekt å bare kunne fryse det ned til is i stedet.

vaskeklut 31-05-10 13:59

Sv: Maiskravletråden til 30+
 
Hmmmm. Jaja. Jeg får fortsette litt i samme banen, i det minste fram til jeg er ferdig med eksamen. Så får vi se videre hva som skjer da! Kan jo hende det løsner da, ettersom stress ikke akkurat hjelper på vekta. :)

Åh, saftis.. Mmmmmm. Det tror jeg at jeg også skal lage etterhvert :)

Popp 02-06-10 10:23

Sv: Maiskravletråden til 30+
 
Mai er over, og skravletråd for juni finner du her


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:47.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no