Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Togtråden! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43295)

Hevingen 27-04-11 09:51

Sv: Togtråden!
 
Hallo, medpassasjerer! En ny dag på toget for oss alle. Jeg har allerede benyttet meg av gå-vogna. Fikk en runde på litt over 2 km etter at jeg satt lillebror av på barnehageholdeplassen.

I går var jeg veldig flink med drikkingen. Maten var det heller så som så med. Var veldig hetisk i byen og ute på tur med ungene. Det ble to atkins advantage-barer på dagen. Men ordentlig frokost og kvelds.

I dag har frokosten bestått av 3 egg med litt ost på, og litt Brie varmet på stekepanna. Herlig. Nå sitter jeg med kaffekoppen og vannglasset og nyter togturen. Så skal jeg lage meg en egen ticker for første del av turen. Regner med at jeg kommer tilbake på toget etter at vi har vært i Riga i juni. Eller kanskje det blir en høstekspress?

Anne 27-04-11 09:59

Sv: Togtråden!
 
Noen må komme inn i kontorvognen å fjerne godtskålen som ble satt der i går:eek:
Jeg har ikke rørt den enda, men nå ligger det igjen bare fire lakrisbiter...og de roper på meg...rett utenfor her jeg sitter:mad:

I tillegg hørte jeg noen som ikke er med på toget si at det er mer der det kommer fra:eek: Vil ikke!!!!

Hevingen 27-04-11 10:04

Sv: Togtråden!
 
De som ikke er på toget må heller ikke sette godteri inn på kontorvogna. Kanskje det er en utskeielsesvogn laaangt bak i toget de kan sette det i i stedet?

Anne 27-04-11 10:06

Sv: Togtråden!
 
Eller åpne vinduet..og miste skåla.:cool:
Dårlig gjort å sette det her.........

Hevingen 27-04-11 10:09

Sv: Togtråden!
 
Veldig dårlig gjort. Det samme skjer av og til på jobben min. Og da pleier skåla stå på den tomme pulten som er på den andre siden av skilleveggen ved pulten min... Da må man virkelig være litt streng med seg selv.

Anne 27-04-11 10:11

Sv: Togtråden!
 
Kanskje vi kan gå i Protest-TOG?:p

Annne 27-04-11 10:25

Sv: Togtråden!
 
Jeg slenger meg med jeg også! Startet på lavkarbo nå etter påske, så det blir kanskje litt prøving og vingling nå i begynnelsen. Men hvis alt går som planlagt, så kanskje -3kg før 17.mai? Kan jo satse på at jeg fortsatt kommer til å miste litt vann ;)

Kjenner at jeg ikke egentlig har så mye fettfobi som kalorifobi - men etter en kjapp utregning i går ser jeg at man skal spise ganske mye for å komme over 2000kcal på lavkarbo tross alt! Men jeg tror nok at nøtter, mørk sjokolade og annet snacks får spares til spesielle anledninger. Både for vanens skyld og for vektens skyld. Jeg kan trøste meg med salat med deilig peppermakrell til lunsj <3 Åh, det er så godt!

VSB 27-04-11 10:25

Sv: Togtråden!
 
Blir med jeg og, selv om det ikke var noen utskeielser å snakke om i påseken. litt godteri første påskedag, men da ble jeg også ganske dårlig, så gjentagelse frister ikke så mye... Jeg startet opp rett før påske jeg da, så kanskje ikke så rart at det holdt.

Annne 27-04-11 10:35

Sv: Togtråden!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av VSB (Innlegg 1091115)
Jeg startet opp rett før påske jeg da, så kanskje ikke så rart at det holdt.

Da er det jo nesten enda mer imponerende at det holdt, synes jeg! Det er så lett å utsette starten, og mye lettere å skeie ut før man har fått inn vanene. Bra jobba :)

nadine 27-04-11 10:55

Sv: Togtråden!
 
Har og lyst til å være med på denne togturen :) Gikk opp 1 kg i påsken og den skyldes nok vin og mensen.Gikk på vekta i dag og den står på 64,7 kg.Vil gjerne gå ned 5 kg til sommeren (har gått ned 8 kg totalt). 2 kg til 17 mai hadde vært drømmen,men tar det som det kommer.

Anne 27-04-11 11:03

Sv: Togtråden!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anne (Innlegg 1091090)
Noen må komme inn i kontorvognen å fjerne godtskålen som ble satt der i går:eek:

Takk!:p Skåla står der fortsatt, men noen har tømt den og det er ikke meg:heia:
Isteden har jeg gått trappa....bakerst i toget opp og ned ...opp og ned...fem etg:D

Anne 27-04-11 11:05

Sv: Togtråden!
 
:eek:
det skulle jeg ikke sagt...nå er den søren meg fylt opp igjen :hylgrine:

....men nå har jeg bestemt meg....Liker ikke sånn!:cool:

grotingeling 27-04-11 11:47

Sv: Togtråden!
 
Hvis noen lurer på hvorfor det plutselig står 'Forus' på neste holdeplass, så er det bare jeg som har fått innvilget et stopp på Forus/Stavanger siden jeg er der på jobb i dag :D

Hevingen 27-04-11 13:10

Sv: Togtråden!
 
Alltid fint med en stopp på vestlandet :)

Stå på mot godteskålen, Anne :)

streber 27-04-11 13:58

Sv: Togtråden!
 
Heeei alle flinke medpassasjerer på lavkarbotoget, vi står imot både det ene og det andre:)ha en god ferd videre i dag, jeg må ta meg en tur i jobbevogna straks-snakkes!

Anne 27-04-11 14:42

Sv: Togtråden!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hevingen (Innlegg 1091207)
Stå på mot godteskålen, Anne :)

Enser det ikke engang:snurt:...de kan spise det sjøl:cool:

Regret 27-04-11 14:48

Sv: Togtråden!
 
Under ett døgn på toget og 700g er vekke :D Kjenner jeg er i ketose nå og jeg stortrives. Håper mer forsvinner til i morgen, for da er det veiing og jeg SKAL se et lavere tall enn sist torsdag, til tross for påsken! Basta.

Modezty 27-04-11 15:06

Sv: Togtråden!
 
Gratulerer Regret! :heia:

Jeg lurer litt på kostholdsfilosofien din - der står det ketolyse og periodevis fasting. Betyr det at du har perioder du ikke spiser fast føde i det hele tatt? Hvordan gjør du det da med fett-protein-kh fordelingen?

Modezty 27-04-11 15:07

Sv: Togtråden!
 
Da er jeg tilbake på ketolyse igjen. Det er i grunn den beste måten å holde seg mett og fornøyd på, uten noe fysing etter søtsaker :)

Lurer fælt på hva jeg skal ha til middag. Lite som frister, men skal ut å handle snart, så bør vel i grunn finne ut av det :D

Hevingen 27-04-11 15:11

Sv: Togtråden!
 
Da forlater jeg kontorvognen, og beveger meg til en avslappende stund i en av de andre vognene. Men det blir nok ikke stillevogna. :)

Regret 27-04-11 15:16

Sv: Togtråden!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Modezty (Innlegg 1091276)
Gratulerer Regret! :heia:

Jeg lurer litt på kostholdsfilosofien din - der står det ketolyse og periodevis fasting. Betyr det at du har perioder du ikke spiser fast føde i det hele tatt? Hvordan gjør du det da med fett-protein-kh fordelingen?

Det er ganske enkelt i grunn, der er 15 timer om dagen jeg ikke spiser. Fra klokken 22 til 13, og da er jo søvn inkludert, og siden jeg ikke er frokostmenneske, så går det kjempefint også. Jeg spiser så mye jeg bare gidder i løpet av den tiden jeg ikke er i faste, og jeg får en fin fordeling på de timene. Jeg rekker 2-3 måltider, og jeg kan drikke i alle timer i løpet av døgnet. Vekten sto stille en stund shø, og det var dette som løsnet det hele, og jammen hjalp det bra også :ja:

monja 27-04-11 15:44

Sv: Togtråden!
 
Så flinke dere er alle sammen :klem:
Jeg gikk på vekta idag og jammen viste den opp bare 200 gram fra før påska. Jepp, jeg ble fornøyd :D Men nå er det slutt på godsaker om det er aldri så mye lavkarbo. Tilbake til et strammere opplegg. En deilig omelett til frokost og en deilig middagsrest til lunsj, to kopper kaffe med fløte (og en med kokosolje i tillegg) og nå skal vi ha laks i folie til middag. Dagen går bokstavelig talt på skinner.

kthnk 27-04-11 15:53

Sv: Togtråden!
 
Jeg er godt i gang med togturen :)
Spist "rett" i dag, fisk til lunsj, med salat til. Kotelett til mellommat, og så blir det vel to egg el noe sånt til kvelds.

Men det er noen som har satt frem kokosboller på tekjøkkenet på jobben, like ved vannmaskina!!!!!!!!! :(:(
Kokosboller, spesielt de firepakningene med runde litt flate boller, er min store og evige våte drøm og fantasi og lidenskap og gud vet hva...:eek: Åneiåneiånei

VSB 27-04-11 16:05

Sv: Togtråden!
 
Jeg har klart meg godt i dag så langt. startet sagen ganske kvalm, men fikk svar her inne at det sikkert var ketose. Etter frokost med omelett, magert bacon, blomkål, kål og oljebasert dressing, så er det ikke så rart at kvalmen ikke forsvant. Tok et eple og litt nøtter og kunne fullføre dagens planer adskillig bedre form. Skal jo ikke inn i ketose jeg med fedon, men det er tydeligvis en vanskelig balansegang å finne ut av i begynnelsen. Hadde litt av dette i påsken også, men da hadde ungene omgangssyke, så jeg tolket det dit. Tror dette forumet blir en uvurdelrlig støtte og informasjonskilde.;)

Drømmepie 27-04-11 17:11

Sv: Togtråden!
 
Gooood ettermiddag folkens! :)

Her har jeg gått ned 1.2 kilo siden i går morges! :heia:

Vet det er vann i starten men uansett en god start synes jeg :)

Lurer på hva jeg skal ha til middag/kvelds???


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:12.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no