![]() |
Sv: Røyker dere?
Sitat:
Ønsker man derimot å være feit og/eller røyke, da er man dekadent og _det_ sier noe om personen. Sitat:
Sitat:
Jeg ser jeg skaper dårlig stemning, folk her nekter å innse realiteten, og det er ikke noe jeg ønsker. Resignerer. |
Sitat:
Jeg er hvertfall interresert i kunnskapen din. :) |
Jedi, angrep er ikke den beste måten å kommunisere på. Og jeg kjenner jeg blir veldig provosert når du i tillegg til å angripe røykere sier at man bestemmer selv om man er feit eller ikke. Det er ikke tilfelle for mange!
Du mangler kunnskaper, du mangler respekt, du mangler folkeskikk - du har en del å rette opp i før du setter deg på den høye hesten din! Du avviser å komme med noe konstruktivt - det tyder for meg på at du er mest ute etter å lage bråk. Og det har du fått, så nå burde du i grunnen være fornøyd ... :) |
Sitat:
Du kan skylde så mye du vil på arv og genetisk tilrettelegging, men det bevises gang på gang hvor mye kosthold har å si. Du kan stimulere/regulerer/provoserer samtlige prosesser i kroppen vha kosthold. I fleste tilfeller blir man ikke feit av å være syk, men syk av å være feit. Blanke ark er noe jeg gir deg, men respekt er noe du skal gjøre deg fortjent til! |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har ikke sagt at man blir feit over natta, og jeg "skylder" heller ikke "på arv eller genetisk tilrettelegging". Jeg betviler heller ikke at man kan gjøre mye via kosthold. Men det er mange flere faktorer inne i bildet. Du kommer med generelle påstander som det er vanskelig å diskutere fordi det er så lite nyansert og fordomsfullt. Jeg kunne kommet med eksempler som motsier dine påstander, men det har jeg ikke lyst til, det blir for personlig. Så da setter jeg strek her. |
Sitat:
Jo, jeg gir alle blanke ark, så er det opp til dem om de gjør seg fortjent til respekt eller ikke. Du tror ikke kosthold har så mye å si, da ber jeg deg redgjøre for de andre faktorene som spiller inn. Nå vet jeg ikke hvilken utdannelse du har, men du vil vel ikke blande sandkorn i drivstoffet på bilen din? Synd at du ikke kan komme med eksempler som taler meg imot. |
Sitat:
Dvs du misforstod, JEDI : Sitat:
|
nice.
beklager den, my bad! multitasking genious. flott at du er enig mtp kosthold, men redgjør fremdels for de andre faktorene. |
Sitat:
(jeg skal i snakkende stund ikke unnskylde meg med noe annet enn vanlig common uforstand). og ellers, hva er din generelle agenda her, mann? -jeg vet jeg resignerte for en stund siden, men nå er jeg mer i haha-mood enn huff-mood. synes dette begynner å få en viss underholdningsverdi. |
Sitat:
Nå er ikke dette en diskusjon om vekt i utgangspunktet, og jeg har rett og slett ikke energi til å begynne en ny diskusjon. Det vil uansett oppleves som å kjempe mot vindmøller. Du har din oppfatning, og den får jeg neppe til å forandre selv om jeg legger ut min egen historie - eller noen andres. Det er litt for dyrebart til å kaste bort på en diskusjon som dette. Jeg oppfordrer deg, som Lise, til å dele av dine erfaringer og kunnskaper og forklare bakgrunnen for dine meninger. Da kan vi kanskje få en fruktbar diskusjon :). |
Sitat:
Når det er sagt, så er er de kostholdseksperetene du referer til vestlige medisinere. Vestlig medisin har en lei tendens til å isolere og kun fokusere på symptomene og glemmer kroppen som en helhet. |
Sitat:
vi er enige om at kostholdet har mye å si. Og hvilket kosthold man har, så fremt man lever i en opplyst verdensdel og har tilstrekkelig med ressurser, avspeiler personligheten. |
Sitat:
De andre faktorene er noe jeg kanskje kan komme tilbake til på en dag jeg orker litt mer, i dag er jeg litt for sliten til å legge ut en lengre avhandling (jeg har ME, det sier deg kanskje litt både om faktorer og årsak til at jeg ikke orker mer nå). |
Sitat:
another day then. |
Heisann, detta var en spenstig diskusjon. :) Mye følelser og ego ute og går her gitt. Jeg visste ikke at røyking var en så personlig greie, og et så sart tema.
|
Sitat:
Det er kanskje på tide å stenge denne tråden nå? |
Sitat:
Sitat:
men hun kommer med særs upassende referanser selv. Du trenger ikke se på tråden hvis du ikke ønsker, men å stenge tråden ser jeg ikke nødvendig. |
Sitat:
Synes ikke du kan forvente at folk flest vet om alternativene til vestlige legener viten... Men man kan jo gjøre sitt for å opplyse. Som f.eks lavkarbo.no er en god del av :) |
Sitat:
Det var en tid hvor man trodde at kjønnet kun var bestemt etter miljø, altså at man kunne oppdra en gutt til å bli ei jente. Det er ønskelig at mennesket skal være kritiskt, og tenke alternativt. Se på babyer hvordan de samler inntrykk og lager bilder, mens eldre blir kuet inn i rutiner og begrenser nytenkning. |
Sitat:
|
Jo, men det tar tid å endre folks oppfatning om hva som er lurt og bra...
Og vi her inne VET at kostholdet har mye å si, men mange har fått en kostholdsstart som har ført til sykdommer og intoleranser.. Jeg ser ikke helt hva som er poenget med denne diskusjonen lenger.. Jeg svarte deg først fordi jeg syntes det var galt å dømme mennesker fordi de velger å ha en uvane eller tidlig i i livet tok et feil velg som har ført til en avhengighet de senere sliter med å komme ut av. Jeg gjorde den feilen å prøve å snakke for en gruppe jeg ikke tilhører (røykere) og det var visst dumt... Nå går diskusjonen på ting som vi her inne ikke har så innmari stor nytte av å diskutere. Det handler nå om de som ikke vet om lavkarbo eller østlig medisin... Jaja... |
Sitat:
er hvordan hormonbalansen kom ut av balanse i utgangspunktet. |
Sitat:
Da er det kanskje allerede gjort? Og det lar seg nok ikke fikse på et blunk ved å plutseig spise riktig... |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:03. |