![]() |
Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...
En av tingene hun prøver å si er at hun syns det er kjipt at etter at folk har besøkt og lagt igjen sine spor og meninger i HENNES blogg og hun da vil yte det samme tilbake kommer til denne "utestengelsebeskjeden!
Som hun sier... når hun har fått ti tilbakemeldinger altst folk har SNAKKET til henne... men hun får ikke lov (på en måte) til å snakke tilbake... er vel ikke så vanskrlig å se den probemstillingen? Syns dere gjør dette til værre en det Chia mener. forstår veldig godt hun føler seg missforstått. :o måtte bare bry meg... serlv om jeg ikke har noen særlig STOR mening om disse bloggene... annet enn at det blir fint når de er mer tilpasset ;) |
Jeg har lest alle innleggene, men jeg synes fremdeles at det ligner litt på sutring ja;) (ikke bli lei deg nå:) Nå leste jeg første innlegget en gang til, og jeg må si som Iset, jeg er ganske forvirret. Der står det at du har full forståelse for de som har lukkete blogger, men du blir lei deg når du ikke står på vennelistene deres. Du sier senere at du ikke har tid til å "dulle" med folk for å bli venner. Hva mente du egentlig med å starte denne tråden? Ville du bare si at du blir lei deg? isåfall er det jo ikke så mye mer å diskutere, men så bra at de med lukkete blogger har fått sagt at de ikke er ute etter å eksludere da! da vet du det, og da trenger du ikke være lei deg lenger!!:)
|
Sitat:
Synes godt vi kan være litt mer forståelsesfulle noen av oss, og ikke tolke alt som utidig sutring. Synes ikke det er rart noen blir lei seg av utestengelsesmeldinger fra personer de føler de har kontakt med. Sier ikke at de som stenger noen ute heller gjør noe galt, jeg er jo en av dem selv, men den meldingen som kommer frem burde vært annerledes eller stengte blogger kunne vært usynlig som jeg har nevnt før... Distreas melding kom inn mens jeg skrev, og hun sier litt av det jeg mener, men lar innlegget mitt stå allikevel jeg. |
Jeg sier fortsatt ja takk, begge deler :)
Sjøl om jeg vet jeg gjentar meg selv: Jeg har åpen journal hvor alle som vil kan ha kontakt med meg og en blogg som er stengt. Jeg synes det er en god løsning som ville vært enda bedre om det var slik at bloggen bare var synlig for de som har tilgang til den. Og, det ville vært enda bedre om lenka til journalen min også kopm fram i blogginnlegg slik dengjør i journalinnlegg. :) best ehilsen BiB |
Enig, de med stengte blogger kan gjerne ha journal i tillegg :) (altså alle kan jo det :) Men behovet for det er kanskje enda større når bloggen er stengt :) )
|
Sitat:
Enig:) |
Sitat:
Blir bra det:) Løsnig på problemet syns jeg!! |
Sitat:
Hvis noe i innleggene deres da hadde behov for å utdypes med noe veldig privat, kunne det stått noe sånt som "for vennene mine: Mer i hemmelig-bloggen" eller lignende... Kanskje med link tilogmed... Se også innlegget til Distrea over her (eller sitatet jeg legger inn under her). Hun har forstått esensen i hvorfor jeg synes det er kjipt med alle de stengte bloggene. Sitat:
|
Sitat:
Synes det hadde vært hyggelig å kunne gå inn på bloggene til de som kommenterer i min blogg. Blir liksom litt sånn "jeg følger med på deg men du får ikke følge med på meg."-greie... Og dessuten: Jeg hadde aldri ført denne diskusjonen så langt som dette, hvis jeg ikke hadde fått utrolig mange tilbakemeldinger og private meldinger fra folk som føler det på samme måte som meg, men som ikke tør å si det høyt. De takker for at jeg tok det opp, og da føler jeg plutselig at jeg snakker deres sak også... Og etter denne tråden skjønner jeg veldig godt at de ikke tør.... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Min mening, og bakgrunnen min for skeptisisme til blogger, er at forumet er blitt tommere. Jeg tror det meste av aktiviteten nå foregår i blogger eller journaler. Og etter hva jeg har forstått (etter å ha lest/fulgt denne tråden..) er at denne oppfatningen deler jeg med flere andre. |
Sitat:
Hva om blogginga ble opprettet som en betalingstjeneste da? På en slik måte at administrasjonen her alltid kunne vite hvem som hadde vært her? Og vi kunne lagt igjen spor etter oss hvor vi hadde vært. Det har jeg sett andre steder på nettet. Der får man opp en liste som viser hvem som har vært på besøk. Etter at det ble forandringer her inne så har jeg både funnet meg et annet sted å henge rundt, det kan absolutt anbefales. Lavkarbo diskuteres også andre steder. I tillegg kan man jo innom her og gremmes eller flire av det som skjer. Jeg må nok innrømme at jeg er litt for gammel til å være med på slikt bråk jeg.. men jeg håper at dere blir enige til slutt. |
Sitat:
De fleste av de med blogg har jo journal også, og der får man ingen utestengelsebeskjed - der kan man snakke tilbake. :) |
Jeg skal ikke blande meg så mye inn i diskusjonen, men vil bare si at jeg forstår at folk ønsker å ha lukkede blogger. Slanking har ofte med følelser å gjøre, og man har kanskje opplevd ting tidligere man ikke ønsker å fortelle "hele verden". På en annen side bør man også være klar over at dette er internett og at alle kan snoke litt, og det kan være greit å tenke over når man skriver ting her inne.
Mange av oss har slitt med overvekt veldig lenge, og mange har også følt seg ekskludert fra forskjellige sosiale settinger nettopp pga sin overvekt. lavkarbo.no føltes som et sted hvor alle var velkomne og inkludert. Det føler man kanskje ikke lengre når man møter en beskjed om at man ikke er på "den riktige" listen. Da bloggene kom utrykte jeg min "frykt" for at folk skulle føle seg ekskludert og utestengt, og det er ikke noe god følelse. |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Kjære dere :)
Jeg har lest alle innleggene i hele tråden mange ganger. Jeg sitter like vel med en følelse av at det er tendens til parallelle samtaler i stedet for dialog. Jeg skjønner at det er kjipt å få opp melding om at man ikke har adgang. Det har jeg foreslått løses ved at lukka blogg kun er synlig for de som har adgang. Journalene er åpne for alle og en fin plass å bli kjent. Blogger kan man velge å begrense adgangen til. I forumet er det ingen plikt til å delta noen plass, anna enn i de lukkede samtalegruppene der det er en forutsetning at du skriver for å kunne ha lesetilgang. Å holde forumet levede bør derfor ikke være en umulig oppgave samtidig som man har bloggene. Det er leit at diskusjoner tar en ikkekonstruktiv vending, det bør vi aanstrenge oss for å unngå. Jeg tror ikke jeg er alene om å føle meg som en eksluderende, eksluksiv dame med klikkdanningstendenser ette rnoen av innleggene knytta til problematikken. Jeg tror overhodet ikke det er intensjonen med noen av innleggene, men siden det skaper disse følelsene hos meg tenker jeg at jeg har lik rett til å sette ord på det, som de som sette rord på at de føler seg ekskludert. Alle har vi felles interesse i å holde forumet i" live", det er jeg sikker på. Sjøl om jeg ble så lei meg at jeg hadde lyst til å stikke halen mellom beina og tusle min vei vil jeg på det sterkeste oppfordre alle til å bli og til å bidra til å gjøre forumet til det de ønsker. Det er tross alt bare en liten del av forumet vi snkker om, og en liten brøkdel av medlemmene. Jeg vet jo ikke, men tror at de aller fleste som har blogg også har journal, kanskje med noen få unntak?? Så igjen oppfordring til dugnad: Sett preg på forumet slik at det ivaretar dine behov!! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Siden det finnes andre åpne muligheter, hvorfor henge seg opp i den som er stengt? Det er jo ikke akkurat personlig, hele poenget er jo nettopp det at så lenge man er ukjent så er det foreløpig journalen som er møtestedet, i mitt tilfelle, til vi blir litt kjent. Og så er ikke journalen god nok lenger? |
Sitat:
Har forstått det... at du ikke forstår. derfor prøve jeg bare å vise deg en annen vinkling... JEG interiserer meg ikke for disse bloggene så for MEG er det samme F... meg syns heller ikke det er så rart at når en får tilbakemeldinger i bloggen sin så har den personen lyst til å skrive tilbake i bloggen til den som har skrevet. Jeg har IKKE nnoe imot lukkede blogger bare så det er sagt asså! selv om jeg ser problemstillingen.... begge veier faktisk.. |
Sitat:
|
Vanskelig å vite hva som er rett her...:( Ønsker bare å dele noen tanker.
Føler meg litt bevende når jeg svarer her, skjønner at dette er et veldig aktuelt tema. Har ikke vær her inne så lenge ennå at jeg føler meg berørt personlig, men det rører seg litt inni meg når jeg leser om at folk føler seg utestengt. Jeg selv, som har vært overvektig hele mitt liv, kjenner godt følelsen av forkastelse. Jeg var litt engstelig for manglende respons da jeg startet en journal her, og merker at jeg må tenke meg godt om før jeg velger å skrive innlegg, men det er nå slik jeg er. Det som umiddelbart slo meg etter bare noen dager her inne, var at jeg hadde endelig funnet folk som jeg kunne relatere til, for jeg kjente meg igjen i det de skrev, og jeg ble veldig oppmuntret og full av mot og inspirasjon til å starte på en omlegging av kostholdet mitt...nok en gang...:o Dette at noen her spesielt var så åpne rett fra hjertet,(f.eks noe av det jeg har lest av BiB og Albertine) fikk meg til å føle at "endelig trenger jeg ikke å skjule meg selv lenger", for her treffer jeg folk jeg kan tørre å fortelle sannheten om meg selv uten å bli fordømt...Det gjorde godt:) På en nettside som dette, syns jeg at vi trenger forum hvor folk kan få lette litt på sløret, og kanskje nettopp dette er en del av prossessen man går gjennom ved vektreduksjon. Jeg kan forstå at man ønsker å kun ha noen få å betro seg til, som man kan stole på, for å beskytte seg selv, men jeg skulle ønske at vi ikke trengte å være så redde for å lette på sløret...kanskje det kunne gjøre noe stort for en annen... |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:25. |