![]() |
Sv: Treningsdagbok (for alle)
Sprudlebobler og kjekke ting skal bli :-)
|
Dagens, eller rettere sagt, kveldens økt: skitur med hodelykt under stjernehimmelen i Konnerud-skauen. For en gangs skyld gav jeg blaffen i puls og bare kosa meg sammen med bikkja. 1,5 mil i variert tempo. All stølheten etter mandagen er en saga blott :-)
|
Dagens økt: Årets første utendørs intervall-økt på sykkel er unnagjort. Kaldt og delvis glatt, men kvikk og raskt i beina med tanke på lite sykling siden i fjor høst.
4x4 min Sone 3/4 med 20 min oppvarming og ned-sykling |
mandag; gikk tur 1.5 time
tirsdag; variert spinning 1 time onsdag; gikk tur 40 min torsdag; spinnintervall 4x4-45 min flink pike:p |
Dagens økt: Horisontalt på sofaen med et glass rødvin :-)
|
Sitat:
Oiiiii-den kan æ og! Bruke å ta litt flere repetisjona av&til:D |
Jeg har gått lange turer hver dag! Det kommer seg!
Man: Halvannen time Tir-tor: førti minutter Fre: en drøy time |
Vi e så flink så! Men æ har ikkje gått ned et gram på to uke no...deppedeppe!!!
Får trene meir og har kutta ut kaffe-triste greier,æ e jo kaffeavhengig! |
Men har du målt deg da? Cm er en mer sikker måte å måle seg på enn vekt.
Når det gjelder vekt så er det så mange hensyn å ta, vannvekt, mat i magen, mer muskler. Men målebåndet lyver aldri! ;) |
Sitat:
|
Da er jeg igang! Trente 30 min i går før frokost. I dag 20 min på elipse og 35 min styrke.
|
I dag SKAL jeg trene yoga! Og når det er skrevet her så er det litt pinlig å ikke gjøre det...
|
Sitat:
Kom du dæ avgårde på yoga? Ble en liten spasertur i går og, godt å lufte hodet litt:) |
Sitat:
Men, over til noe heeelt annet; "oppkarbing" må jo begynne å tenke litt framover no, kun 2 1/2 mnd igjen til nibberittet. Er det best å hive innpå masse karbo dagen før? Kor masse karbo treng man egentlig? Og i hvilken form er det lurest å innta det? Vafler, appelsinjuice og andre ting æ har sykt lyst på? |
Angående oppkarbing, så skal jeg teste litt forskjellig når sykkelsessongen starter. Noen sier at 3 dager før er bra karbo-dag, jeg tror ikke dette passer meg. Jeg tror kanskje også at bare siste dag før rittet er for lite, men kanskje de to siste dagene? Jeg kommer til å teste begge deler.
Da er det bare å lasse på med fullkornsris, fullkorns pasta, speltvafler og andre go-saker :-) Første sykkelritt her om ca 3 uker! |
Sitat:
Pinlige greier. |
Dagens økt:
5x4 intervall på spinning-sykkelen. Etter to dager med hvile, var det overskudd BIG TIME i dag, deilig ;) Avsluttet med en liten runde på riste-plata, mage og rygg. PS! Når skal det slutte å regne?? Jeg vil trene ute... |
Dagens økt: Rolig langtur på sykkel UTE :):):):):):):):)
Snaue 5 våryre mil på drøye 2 timer. |
Dagens økt: Svært rolig langkjøring på sykkel Sone 1 med innlagte styrketråkk. Drøye 3 mil i heftig vind.
Våren er på vei :-) |
Dagens økt:
Løping, intervall 5x5 min, 2 min pause. Sone 3/4 VELDIG tunge bein etter 8 mil på sykkelen mandag og tirsdag. Men klarte å gjennomføre mer eller mindre med stil. :) |
dagens økt; bytta dekk på bilen min:)
|
Dagens økt: 5 mil terrengsykkel, Sone 1
|
Elipse 40 min (hjemmetrening)
Core/styrker 30 min Sliten...... |
Torsdag: 1t 15 min vekt/apparat trening
Lørdag: gåjogge tur med bikkja med innlagt intervall trening opp en bratt bakke, dæven så sliten jeg ble, men du verden så deilig. Søndag: 1 1/2 times rask gåtur med bikkja i skogen I dag: 1t 15 min vekt/apparat trening Kjenner og ser at musklene er strammere, større og mer fremtredende, men når skal kroppsmålene minke? Venter litt for forminskelse jeg. Har nå holdt på med effektiv trening i over en mnd og skulle gjerne blitt mindre, ikke bare større muskler. Sukk |
tjohoi;
mandag; 45 min spinning onsdag;ca 20 min lett tramping på tredemølle så 1 time step:confused:koordinasjon-et fremmedord tydeligvis.... |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:25. |