Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Eurodiett (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Ideer for anvendelse av Eurodiettmaten (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17152)

Titti 21-02-08 21:06

Sv: Ideer for anvendelse av Eurodiettmaten

Å ja, da er det sausen som har lite da, hehe. Ja ja, jeg har nå gått ned selv om jeg har spist det hver uke. ;) Veier nok ikke så mye en sånn pulverpose og en spiser jo ikke opp alt. Men sikkert lurt å bruke et annet krydder da ja.

Distrea 21-02-08 21:32

jeg kommer til å lage selv, men du har rett er vel ikke mer enn 30 g i en pose blir ikke mer enn det er i en muslibar :)

Titti 21-02-08 21:59

Hehe, sant nok ;)

jeef-micro 26-02-08 11:20

I går stekte jeg litt bacon og hadde til pannekaken... syns de pannekakene smaker værre og værre for hver gang jeg spiser de, så må prøve å variere litt

Distrea 26-02-08 11:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro (Innlegg 410621)
I går stekte jeg litt bacon og hadde til pannekaken... syns de pannekakene smaker værre og værre for hver gang jeg spiser de, så må prøve å variere litt

det er en av favorittene mine. har i kanel. sterker opp mange i vaffeljernet, ... men jeg har på litt smør da... kanskje det er derfor jeg går så sakte ned:rolleyes:

jeef-micro 26-02-08 11:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 410623)
det er en av favorittene mine. har i kanel. sterker opp mange i vaffeljernet, ... men jeg har på litt smør da... kanskje det er derfor jeg går så sakte ned:rolleyes:

Jeg likte de før, men ble vell litt lei tror jeg... nå jobber jeg hardt for å ikke gå lei av cappuchinoen da... er en av de få tingene jeg fortsatt liker :p (og fase3 nøttesjokodessert, og sjokokrispbaren, men den siste er kun på lørdager, for den er kjempegod :p og fase 3, og jeg prøver å holde meg sånn ca fase 1-2 siden jeg ikke går ned noe særlig)

Distrea 26-02-08 11:33

kjenner man blir lei det man spiser hver dag ja, sånn som omelettene.. de har jeg spist hver dag, og nå byr det meg litt i mot.
Paelaen er ikke særlig god den heller... eneste er at det er litt godt å tygge på lissom.

jeg syns det er godt med salat ved siden av omeletten, men jeg syns ikke salat er godt uten dressing. Spiser dere salat uten dressing? oljedressing er ikke noe for meg:rolleyes:

jeef-micro 26-02-08 11:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 410627)
kjenner man blir lei det man spiser hver dag ja, sånn som omelettene.. de har jeg spist hver dag, og nå byr det meg litt i mot.
Paelaen er ikke særlig god den heller... eneste er at det er litt godt å tygge på lissom.

jeg syns det er godt med salat ved siden av omeletten, men jeg syns ikke salat er godt uten dressing. Spiser dere salat uten dressing? oljedressing er ikke noe for meg:rolleyes:

Jeg går jo ikkened noe særlig om jeg viker mye fra dietten, men jeg har ofte kjøpt litt rømmekolle (som har lavere fettinnhold) og hatt i noe krydder og forskjellig...

Til omeletten har jeg ofte brukt stekte grønnsaker (squash, paprika, løk, sopp) og jeg har ei lita flaske med olje som jeg har dytta noen oppskjærte hvitløksfedd nedi... Setter litt smak på grønnsakene

Distrea 26-02-08 12:03

takk takk, da ska jeg se etter rømmekolle i dag, håper karbene ikke har føket i været siden det er mindre fett.

takktakk

Ruska 26-02-08 12:15

Sitat:

helt enig med deg Distrea - jeg spiser litt salat m/agurk, paprika og reddiker med en liten dæsj olivenolje på + krydder. Synes det blir kjedelig i smaken, men så tar jeg litt Dijon sennep ved siden av og da hjelper det litt. :) Men ikke overbeigestret akkurat.

Jeg skal til kostholdsveileder hos Lindbergs på fredag, da skal jeg spørre om vi kan bruke smør, litt rømmekolle, sukkerfri tacosaus osv. mens vi er på Eurodiet.

Forresten, noen som bruker noe sukkerfi tyggegummie eller Läkerol eller noe sånt? Jeg har ikke dårlig ånde - tror jeg, men er så tørr i munnen hele tiden. Kan ikke drikke mer vann enn jeg allerede gjør.

Hva gjør dere?

Distrea 26-02-08 12:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ruska (Innlegg 410645)

Jeg skal til kostholdsveileder hos Lindbergs på fredag, da skal jeg spørre om vi kan bruke smør, litt rømmekolle, sukkerfri tacosaus osv. mens vi er på Eurodiet.

Forresten, noen som bruker noe sukkerfi tyggegummie eller Läkerol eller noe sånt? Jeg har ikke dårlig ånde - tror jeg, men er så tørr i munnen hele tiden. Kan ikke drikke mer vann enn jeg allerede gjør.

Hva gjør dere?

så fint at du skla dit og kan spørre om disse tingene, for jeg lurer fælt ;)

jeg har spist litt sukkerfrie drops, men tror jeg må kutte ut det også siden det går tregt her, ..

indi 26-02-08 16:32

Sitat:

Her er digg for til kjedelige ting uten smak: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17243

Er nok sånn pestomenneske jeg, er godt når det er hjemmelaget!

Distrea 26-02-08 16:52

Jeg kjøpte kesam, den med minst fett, karbene var ganske likt rundt litt over 4 også var det 75 kcal... Hvoa "farlig er å det å spise par spisesjerer av det til salaten tror dere?

pestoen din skaljeg jaggu prøve snart:)

Distrea 26-02-08 16:58

http://dinmat.no/Finn-oppskrifter/Op...uppe-med-karri

her sitter jeg og varmer meg med en stooor bolle med bomkålsuppe med karry, varmer jaggu både innvendig og utvendig. I oppskriften står det 4 ts karry, og etter jeg hadde tatt oppi 3spisesjeer så tenkte jeg at dette måtte da være feil, var jo nesten hele glasset... Jeg klarte å få fiska litt opp igjen så det gikk bra :D

Skaikkelig godt med noe ordentlig krydra. Jeg er fortsatt ingen suppe elsker... men syns det er godt asså:)

Ruska 26-02-08 20:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av indi (Innlegg 410721)
Her er digg for til kjedelige ting uten smak: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17243

Er nok sånn pestomenneske jeg, er godt når det er hjemmelaget!

Disse så veldig gode ut, men ikke noe vi kan bruke på fase 1 :(
Men jeg skriver dem opp og får prøve dem når jeg blir ferdig med denne kuren :p

Ruska 26-02-08 20:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 410727)
Jeg kjøpte kesam, den med minst fett, karbene var ganske likt rundt litt over 4 også var det 75 kcal... Hvoa "farlig er å det å spise par spisesjerer av det til salaten tror dere?

pestoen din skaljeg jaggu prøve snart:)

hmmm... tja, ikke lett å vite. Siden det skal så lite til for at vekten min stopper opp så holder jeg meg unna melkeprodukter foreløpig. Det blir bare den soyamelken jeg bruker.
Skal spørre hos Lindbergs :)

Jeg har tenkt på sukkerfrie pastiller jeg og, men så ringer det bjeller i mine ører om saker og ting jeg har lest her inne om søtningsmidler da vet du... I am cracy :o

Distrea 26-02-08 20:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ruska (Innlegg 410870)
hmmm... tja, ikke lett å vite. Siden det skal så lite til for at vekten min stopper opp så holder jeg meg unna melkeprodukter foreløpig. Det blir bare den soyamelken jeg bruker.
Skal spørre hos Lindbergs :)

Jeg har tenkt på sukkerfrie pastiller jeg og, men så ringer det bjeller i mine ører om saker og ting jeg har lest her inne om søtningsmidler da vet du... I am cracy :o

Du har en god huskeliste nå :D ... blir nok neineinei :(

Veit at flere har tygd tyggis og pastiller... Altså vi får jo i oss utrolig lite kcal også, så forstår ikke helt at vekta skal stoppe :confused: veeeldig rart

Dilly 27-02-08 16:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 410730)
http://dinmat.no/Finn-oppskrifter/Op...uppe-med-karri

her sitter jeg og varmer meg med en stooor bolle med bomkålsuppe med karry, varmer jaggu både innvendig og utvendig. I oppskriften står det 4 ts karry, og etter jeg hadde tatt oppi 3spisesjeer så tenkte jeg at dette måtte da være feil, var jo nesten hele glasset... Jeg klarte å få fiska litt opp igjen så det gikk bra :D

Skaikkelig godt med noe ordentlig krydra. Jeg er fortsatt ingen suppe elsker... men syns det er godt asså:)

Nammnamnam
Den må jeg prøve, så skikkelig god ut.
Akkurat nå kan jeg ikke hive i meg ubegrenset med blomkål, men en bit kan jeg jo ha.

Skal få lagt den inn i oppsamlingsinnlegget også snart.

Distrea 27-02-08 16:44

men det du kan veit du dilly, er å halvblande buljong og fløte, da vil den mette mer og du trenger ikke så mye. Når jeg spiste den så drømte jeg om å strø bacon på, skal ha den med juksebacon( stekt sopp:p) etterpå

Ruska 27-02-08 20:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dilly (Innlegg 411263)
Nammnamnam
Den må jeg prøve, så skikkelig god ut.
Akkurat nå kan jeg ikke hive i meg ubegrenset med blomkål, men en bit kan jeg jo ha.

Skal få lagt den inn i oppsamlingsinnlegget også snart.

Dilly, er det noen spesiell grunn til at du ikke kan spise noe særlig med blomkål?? Nyskjerrige meg :rodme:

Det er bare det at jeg spiste det for første gang på Eurodiett i går og i dag føler jeg meg ikke så bra. Føler meg mer oppblåst og tja...uvel..
Tror vel ikke det har noe med blomkålen å gjøre alt sammen.... men lurer jo likevel.

Distrea 27-02-08 20:18

Dilly prøver seg på litt Skaldeman kost, siden det gikk så veeeeldig tregt for henne på ED

Ruska 27-02-08 20:26

Ja ,selvfølgelig. Takk skal du ha Distrea :)

Det visste jeg jo egentlig, men tenkte ikke på at der var det nesten ikke grønnsaker.
Håper det går bedre for henne der da.

Ruska 27-02-08 20:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 410875)
Du har en god huskeliste nå :D ... blir nok neineinei :(

Veit at flere har tygd tyggis og pastiller... Altså vi får jo i oss utrolig lite kcal også, så forstår ikke helt at vekta skal stoppe :confused: veeeldig rart

Ja, snodige greier det der. Så utrolig lite kalorier og karber per dag og enda så må vi være SÅÅÅÅ nøye med den minste lille ting.

Det står på huskelisten min over ting å spørre om, håper hun vet det da. Det er jo ikke legen min der jeg skal til denne gangen, men til kostholdsveilederen.... :confused: Håper hun vet.

Distrea 27-02-08 20:39

det håper jeg også!... men tipper hun sier neineinei :o:(

Ruska 27-02-08 21:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Distrea (Innlegg 411391)
det håper jeg også!... men tipper hun sier neineinei :o:(

Det gjør hun sikkert :( Men håper håper håper hun kan gi noen tips.
Slikke litt sjokolade eller potetgull uten å spise kanskje :_plystre:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:40.