![]() |
Sv: Nannahs eplekake
Tenkte jeg skulle lage denne til i morgen, men jeg vil heller ikke bruke splenda etter omtrent skjennepreken fra dama i helsekostbutikken :p
Så det var noen som hadde brukt Natreen her. Kanskje jeg kan blande Natreen og Sukrin, så jeg ikke får den kalde sukrinsmaken? |
Jeg har denne i stekeovnen nå, første forsøk - og bruker natreen "etter smak" så er igrunn spent på både det og på kaka...gleder meg!
|
Heisann!! Denne kaken bakte jeg med splenda, som det står, og mandelmel.......syns det ble litt "sukkettsmak". Noen som har erfaring med annen søting? Også ble den litt mørk- er det forskjell på mandelmelene?? Bakte nemlig "polarbrød" fra Frisk med lavcarbo her om dagen, og de så også veldig veeeeldig mørke ut i forhold til bildet i boken........føler meg litt snytt! :0)) Ellers var konsistensen helt utrolig deilig, og nesten enda bedre når den hadde stått i kjøleskapet.
|
Det "Nye" mandelmelet som selges nå er brunt...jeg synes ikke det er like bra som det gamle hvite:(
Jeg halvblander ofte sukrin og natren...det synes jeg funker best i kaker:) |
Eg laga den med 2 dl sukrin og 0,5 dl splenda og det funka fint.
Om en bruker natreen eller splenda, so er vel begge dei like kunstige. Eg brukte malte mandler i kaka og det gikk heilt fint. Kaka var iallefall knallgod :) |
Å, så glad jeg ble for denne oppskriften, takk Nannah! Vurderte å bytte ut noen av nøttene med Pecannøtter, men rakk ikke butikken, så det får bli neste gang.. for det BLIR en neste gang.. :D
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:48. |