Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Mer enn 30 kg overvekt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=127)
-   -   Easylife (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22629)

scartz 01-02-09 23:00

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av elian (Innlegg 636589)
HVORFOR PULVER NÅR MAN KAN FÅ GOOOOOD MAT FOR MINDRE PENGER OG SAMME/BEDRE RESULTAT? :(

Stemmer.. Hva sier hun venninna di ang din diett/livsstil da? (hun må jo se at du går ned i vekt av å SPISE, samt GOD mat :p)

elian 01-02-09 23:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av scartz (Innlegg 636608)
Stemmer.. Hva sier hun venninna di ang din diett/livsstil da? (hun må jo se at du går ned i vekt av å SPISE, samt GOD mat :p)

Hun prøver å være like lojal mot meg som mot jobben sin. Ender stort sett opp med at vi endrer samtaleemne... :rolleyes:

fjanni 01-02-09 23:37

It's all fun and games until your hair falls out! sukk. jeg har kastet bort penger på easy life og jadda jeg gikk ned men like fort opp igjen når jeg var ferdig. de skryter og skryter av hvor gode resultater de har med de snakke ikke om de som ikke klarer å holde vekten. poenget er at man skal gå ned fort i vekt, bli vant med trening og nytt kosthold. kostholdsfilosofien etter endt kur er jo lavkarbo.. vel vel.. den overgangen greide ikke jeg iallefall og når halvparten av håret mitt falt ut etter "crash dieting" så var det ikke så moro lenger. jaja.

jeg :heia: på normal lavkarbo men det betyr ikke at jeg ikke synes folk må få følge sin egen vei til Rome.

Carisma 02-02-09 00:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av fjanni (Innlegg 636695)
det betyr ikke at jeg ikke synes folk må få følge sin egen vei til Rome.

Det er jo forsåvidt riktig, bare synd ikke alle veier fører til Rome. :rolleyes: Og det man også må huske på er at for hver ekstremkur kroppen utsettes for, så stritter den enda hardere i mot neste. Og her snakker jeg av 20 år erfaring!
I sin tid var Cambridge-kuren omtrent slik Easylife er nå. man fikk den kun på utvalgte plasser, og man fikk egne hefter og oppfølging på hvordan man skulle følge den og overgang til normalt liv osv. De 8kg jeg tok av på den 4 doblet seg da hverdagen kom gitt. Riktignok over tid, men jeg levde absolutt ikke usunt etterpå! Og kroppen min begynte å behandle all mat på en annen måte, den kriselagret alt den var god for. Og forskyvinger i forbrenninga, blodsukkerfølsomhet osv var resultatet. Kun påført av meg selv, og mitt behov for at ting skulle skje fort. Jeg kan med sikkerhet si at hadde jeg ikke gått på den kuren da jeg gjorde, så hadde jeg spart meg selv for mye både helsemessig og på vekta!
Så det er ikke av ondskap eller ønske om å "belære" andre jeg utrykker min skepsis overfør slike kurer, men rett og slett fordi jeg ikke kan sitte og se på at andre gjør med kroppen og systemet sitt det jeg har gjort! Det er vel det samme som når man har lyst til å gå bort og riste en 13-åring som står og røyker, eller en fjortiss som raver full rundt, et instinkt om å beskytte de mot seg sjøl... :o Men det er vel engang sånn at samme hvor mange som kjører seg ihjæl i fylla vil folk fortsette å fyllekjøre, for det går sikkert mye bedre med MEG enn de andre... :mad:

Marianne09 02-02-09 00:20

jaja

fjanni 02-02-09 00:28

marianne: hei. jeg ville bare dele min egen personlig erfaring. som du ser så har jeg "driti" meg ut på det og da er det litt lettere å fortelle andre om sin erfaring enn når man bare antar at det er sikkelig dårlig for kroppen.

som sagt ønsker jeg at alle når målene sine og jeg blåser i hvordan andre gjør det. synes alikevel det kan være greit å dele erfaringer.

scartz 02-02-09 09:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 636754)
Det er jo forsåvidt riktig, bare synd ikke alle veier fører til Rome. :rolleyes:

Hehe, u said it!

Jeg syntes det er bra at alle sier sine meninger, bare man holder det saklig. men er det noen her som har gått på easylife her, gjennomført, og som har klart å holde vekta? Da mener jeg ikke en uke etter, men nærmere år kanskje? Vi hører jo bare fra personer som går på easylife NÅ, evt personer som har brent seg på denne dietten..

Marianne09 03-02-09 16:55

det er selvfølgelig noen som har brent seg på dette det er det jo med alle dietter, er noen som ikke klarer det.

Men venninen til mamma hun gikk ned 25 kilo og de har holdt seg vekk i 2år nesten :)

Men er lov å prøve seg, føler meg hvertfall bra og tror dette kommer til og gå bra, underveis lærer jeg jo mer om kosthold,trening og mental trening også, så blir jeg mer enn klar for det som kommer .

Og forhåpentligvis greier det :D

Skjønner det er mange skeptiske der ute, var det selv i starten, men dro på møte og jeg ble motivert

Jabba 03-02-09 17:43

Sitat:

Og det er ikke så enkelt og sitte å se familien spise middag og andre måltider. når man selv sitter der med en drikk som ikke smaker spesielt godt. (etter min mening)
Føler du at du formidler sunne matvaner til barna dine over middagsbordet i en slik situasjon??

scartz 03-02-09 21:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marianne09 (Innlegg 638652)

Men venninen til mamma hun gikk ned 25 kilo og de har holdt seg vekk i 2år nesten :)

Men er lov å prøve seg, føler meg hvertfall bra og tror dette kommer til og gå bra, underveis lærer jeg jo mer om kosthold,trening og mental trening også, så blir jeg mer enn klar for det som kommer .

Så bra! Greit å ha noen i familien som støtter lavkarbo!! :)

Jeg tror det er til stoor nytte å gå på kurs og få veiledning. Tror det gir mange den ekstra motivasjonen de trenger. Men jeg personlig ville aldri betalt så mye for pulver :(

Impulsiw 05-02-09 15:57

Nei jeg synes det blir for dyrt... Er ferdig med "pulverkurer" for mange å siden. Synes det er greit som måltidserstatter når jeg er på farten..men jeg tar heller en baconpølse i papir med rekesalat :D

balloon 05-02-09 16:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw (Innlegg 641169)

Nei jeg synes det blir for dyrt... Er ferdig med "pulverkurer" for mange å siden. Synes det er greit som måltidserstatter når jeg er på farten..men jeg tar heller en baconpølse i papir med rekesalat :D

Det blir vel litt feil å si at man betaler så dyrt for pulveret!?

Ingen kan si noe annet enn at EL kurs er dyrt, men for min del var det min eneste mulighet hvis jeg skulle ned i vekt og inn i mageomkrets. Nå var jeg så heldig å ha råd akkurat nå, så da grep jeg sjansen. Jeg skal ikke gå på pulver i det hele tatt, antakeligvis, men betaler for å ha en gruppe å få støtte fra , og å ha faste avtaler for trening. :)

Carisma 05-02-09 16:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av balloon (Innlegg 641175)
Jeg skal ikke gå på pulver i det hele tatt, antakeligvis,

Aksepterer de at man er med uten å gå på pulveret? Dette er jo en komersiell organisasjon som ønsker å tjene penger på at man kjøper og bruker deres produkter, så tviler på at det er særlig lett å unngå å måtte kjøpe pulveret.

scartz 05-02-09 16:50

Sitat:

Hvorfor det..?

balloon 05-02-09 16:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 641178)
Aksepterer de at man er med uten å gå på pulveret? Dette er jo en komersiell organisasjon som ønsker å tjene penger på at man kjøper og bruker deres produkter, så tviler på at det er særlig lett å unngå å måtte kjøpe pulveret.

Jeg har snakket med dem som driver kurset her om det, og de sa at det ikke er alle som bruker pulveret. Det kan man velge selv.
Man må kjøpe pulveret utenom også.

balloon 05-02-09 16:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av scartz (Innlegg 641188)
Hvorfor det..?

Fordi opplegget er så mye MER enn pulveret!:)

scartz 05-02-09 18:09

åja sånn ja. men jeg tenkte mer på selve prisen for PULVER. Ikke hele opplegget. Jeg er veldig for at man går på kurs og får veiledning av professionelle.

balloon 05-02-09 18:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av scartz (Innlegg 641287)
åja sånn ja. men jeg tenkte mer på selve prisen for PULVER. Ikke hele opplegget. Jeg er veldig for at man går på kurs og får veiledning av professionelle.

Helt enig i at prisen på pulveret er dyrt.:)

Marianne09 05-02-09 19:39

Ja pulveret er dyrt, men jeg føler det er verdt det..
Skal ikke gå på det mer enn fire uker, bare tre igjen nå :)

veide meg igår hadde gått ned 3,2 kilo på en uke :D

Storfornøyd og motivert :)

Impulsiw 05-02-09 21:48

Sitat:

Ingen kan si noe annet enn at EL kurs er dyrt, men for min del var det min eneste mulighet hvis jeg skulle ned i vekt og inn i mageomkrets. Nå var jeg så heldig å ha råd akkurat nå, så da grep jeg sjansen. Jeg skal ikke gå på pulver i det hele tatt, antakeligvis, men betaler for å ha en gruppe å få støtte fra , og å ha faste avtaler for trening. :)

Jeg synes det er dyrt...opplegget også. Så er jeg veldig ferdig med pulver etter å ha prøvd det tidlig på nittitallet.. Skal aldri på en pulverkur igjen!

Men all ære til de som klarer det. Det krever mer viljestyrke enn jeg noen gang har hatt og noen gang kommer til å få. Jeg må ha mat jeg..føle at jeg tygger og lever :D

balloon 12-02-09 16:45

Heisann!
I går begynte EL kurset mitt! :D Det var en fin gruppe med koselige og morsomme mennesker som det helt sikkert blir gøy å trene sammen med.

Det ble endel snakk om kostholderstatterne (pulvershaken) vs tallerkenmodellen når man skal ned i vekt. Jeg var ikke den eneste der som ikke skulle "shake"! Vi fikk smake, og jeg hadde proplemer med å få ned alle 4 smakene :wacko:

Hvordan går dere med dere andre? :)

Marianne09 16-02-09 18:26

Hallo igjen

Nå er jeg snart ferdig med min tredje uke på shake.

Har hittil gått ned fem kilo på 2 uker, blir gøy og veie meg på onsdag igjen.

Folk har begynt å legge merke til det og det er jo motiverende: )
Spiste en middag nå på lørdag litt kylling og grønnsaker og det var godt!:D

balloon 16-02-09 18:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marianne09 (Innlegg 654068)
Hallo igjen

Nå er jeg snart ferdig med min tredje uke på shake.

Har hittil gått ned fem kilo på 2 uker, blir gøy og veie meg på onsdag igjen.

Folk har begynt å legge merke til det og det er jo motiverende: )
Spiste en middag nå på lørdag litt kylling og grønnsaker og det var godt!:D

Så gøy at du merker forskjell allerede! :)
Jeg begynte min "diett" i dag. Er ikke sulten, men suuuugen på noe søtt. Det regnet jeg med, så jeg holder ut. Jeg rensket skapene for snop, og det gjør det enklere. :)

Lykke til videre!

bubbletopp 17-02-09 22:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bjoekr (Innlegg 591187)
Har du prøvd alt uten å lykkes?

Er en mann på 40år som har vært mer eller mindre overvektig så lenge jeg kan huske. Som sikkert de fleste her inne har jeg forsøkt det meste, både i form av dietter og langvarig oppfølging. Felles for alle forsøkene er at jeg har falt tilbake til gamle vaner og synder relativt raskt.

I sommer passerte jeg 150kg fordelt på mine 178cm og fikk plutselig nok en dag jeg så bilde av meg selv i badebukse.

Sitat:

Før sommerferien leste jeg om livstilsprogrammet Easylife, se www.easylife.no for informasjon. Dette har fungert over all forventning form min del og kan anbefales på det sterkeste. Med hjelp av kosterstatteren og en fantastisk kursveilleder har jeg nå gått ned over 30kg og lært meg å sette pris på fysisk aktivitet og trening, alt dette siden September i år.

Den neste utfordringen nå er å gå over til og spise normal og sunn mat igjen, samt fortsette treningen. Dette har jeg nå en plan på som jeg har stor tro på vil fungere. Ny målseting er nå og ta av nye 20kg til før sommerfeiren 2009:-).

hei hei!!!

og gratulerer med et fantatisk resultat!!!

jeg har hørt mye bra om easylife - så jeg ringet til et treningsstudio og hørte litt om dette... hørtes veldig bra ut, men jeg synes det var ganske dyrt:(... også sa de at man skal spise pulver og ikke mat stemmer det???

balloon 18-02-09 13:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bubbletopp (Innlegg 655796)
hei hei!!!

og gratulerer med et fantatisk resultat!!!

jeg har hørt mye bra om easylife - så jeg ringet til et treningsstudio og hørte litt om dette... hørtes veldig bra ut, men jeg synes det var ganske dyrt:(... også sa de at man skal spise pulver og ikke mat stemmer det???

Ingen tvil om at kurset er veldig dyrt. Men så får man jo oppfølging i et helt år da. Det var avgjørende for meg. Og så må man se på kurset som en livsstilsendringskurs med mange samlinger og undervisning om kosthold og helse, samt motivasjon og positiv tenkning. :)

Jeg har bare vært på en samling, og der var det endel diskusjon om pulvershakene vs. mat (tallerkenmoddelen.) Selv har jeg gått for ketolyse kosthold med max 20 gr karbo om dagen. På senteret jeg går er de åpnere for at man velger det som er riktig for deg. Formålet med pulver eller ketogen kost er uansett å komme i ketose for en raskere vektnedgang.

Lykke til, uansett hva du velger! :D

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:18.