![]() |
Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat
Sitat:
Men, som sagt, dette var OT, og jeg kan godt diskutere mor med deg, og få gode tips, men ikke i denne tråden. Mor er mor, hun gir meg grå hår :mad: |
Resultat etter 10 dager:
- 2,5 kg :D:D:D Knallbra spør du meg :p |
Fantastisk! Gratulerer!
Får lyst til å prøve jeg også, men det er for mange "men" og "hvis" som holder meg tilbake. Skal i alle fall se på reglene en gang til.:p |
Sitat:
Samme her, men jeg har bare gått opp. Over 1,5 kg. :( |
Sitat:
Så sinnsykt bra. Jeg har får mensen denne uka, dermed går vekta oppover og oppover:(. Kjedelig. |
Sitat:
|
Jeg har akkurat kommet hjem fra en periode med jobbing utenlands. Var litt spent etter å ha spist restaurantmat tre ganger om dagen såpass lenge, men jubelen ville ingen ende ta når vekten i dag viste det samme som før jeg dro :)
I tillegg har jeg fått sjekket ut et par andre ting: 1. Alkohol og ketose er latterlig billig moro i nøyaktig to dager. Dag tre er du helt på høyden igjen. 2. Etter fire måneder i total karboavholdenhet, er en helaften med sjokoladekake og is (i mengder som kunne fore et middels u-land) en j..lig dårlig ide! Glem fyllesyke, glem svineinfluensa, glem forstoppelse og blindtarmbetennelse . Jeg tror neppe at jeg kommer til å føle meg like skral før jeg stiller som midtpunkt i min egen begravelse. 30 minutter nytelse og 48 timer straff. Tro meg, det var ikke verdt det. 3. Vann i kroppen? Skal jeg noen gang krysse Sahara (ikke spesielt sannsynlig, men likevel..) så gir jeg blaffen i dromedaren og tar med en sjokoladekake. På ekstrem lavkarbo våkner jeg hver dag med et hyl og tilbakelegger de 10 meterene til toalettet på 1 blank. Med en sjokoladekake innabords er det overhodet ikke noe problem å ligge der og skvulpe.. Så nå føles det aldelse vidunderlig å være tilbake til hjemmelaget, ren, naturlig og sunn mat. Det hadde jeg aldri trodd for bare noen få måneder siden. |
Velkommen hjem Chunky. Det er godt å ha deg tilbake igjen :)
|
Hahaha! Fantastisk!
Jeg hadde min første sprekk i påsken (ikke verst etter nesten tre år på lavkarbo), og det var i blodfylla, og kjøleskapet var altså helt blottet for noe som fjernt kunne minne om lavkarbo. Bortsett fra smörgåstårtan til min mor. Vel, brødet -miiiip!, men majo, reker, ost etc, jeg slengte det i meg i min hunger, og møtte dagen etter en fyllesyke som det kommer til å gå gjetord om. Men, uansett! Velkommen tilbake! Her er det fettfestival på 23. dagen, jeg balanserer med agurk og basete, og har gått ned to og en halv kg så langt og har tidenes smaleste midje (måler og veier meg hver torsdag). |
Sitat:
|
Velkommen tilbake Chunky, begynte å lure på om du hadde glemt oss!
|
Takk, takk!
Jeg kaller det ikke sprekk, men research. Huff, hva man må ofre for å lære noe nytt...:D Men for å være helt ærlig, så var jeg kanskje noe vindskjeiv i gjerningsøyeblikket Litt hektisk å komme tilbake, men jeg håper å plukke opp den spennende diskusjonen Trillian og jeg hadde om steinalderkost. Og du er jo rimelig standhaftig da, Photobscura. Kjempeimponert! Jeg stiller gjerne i bikini på Karl Johan 17. mai hvis du gjør det samme. Chunky |
Sitat:
Ja, standhaftig og blakk :D (first price egg, first price sommer/nakkekoteletter, first price bacon, first price kyllingvinger, og en og annen agurk for å holde basebalansen på stell :p). Det er overraskende enkelt! Men, jeg har klart å tyne et uanstendig inntak av rødvin ut av mitt lave budsjett, og jeg har i grunn ikke begrenset meg særlig, huff og huff. Drikker med begge henda som om det er vann :rolleyes: Er fortsatt usikker på hvor mye det har å si for vektnedgangen (jeg drikker jo ikke rødvin hver dag). Syklusen min er dessuten helt på spinn på grunn av litt rot med av-og-på minipillen det siste halve året, og det kan også ha noe å si, den kvinnelige "velsignelsen" kommer og går som det passer den selv, er gjerne på besøk i et par uker, før den kommer tilbake bare dager etter, og har tydeligvis ikke helt forstått konseptet med ordet 'syklus'. Så, vekta (som begynte på 81 før fettfestivalen klippet repet) står og pendler mellom 77 g 79 kg. Kjedelig, men jeg skal snart måle meg også. Men jeg gir meg ikke, og skal ta en skikkelig pirkeoperasjon på menyen min. Vel, bikini på Karl Johan, jeg holder meg stort sett unna Karl Johan om sommeren selv med klæra på, så det får vi se på, haha. Har jeg forstått det rett, Chunky, så er du mann, og jeg tror i tilfelle du kommer til å ta fra meg all oppmerksomheten, og det er da ikke noe gøy :lol: Men i år som i fjor (hvor jeg var i alle fall ti kilo tyngre enn jeg er nå), så plaget det meg fint lite å flashe mageflesket i bikini på øyene i Oslofjorden. |
Nå vil jeg også prøve fettfestival. Skal regne litt på om jeg kan bruke proteinpulvershakes med mye fett i som tillegg 1 gang om dagen, og så skal jeg prøve å beholde mine hjemmelagede sjokoladebiter. Hvis jeg ellers holder meg til reglene burde vel det være greit.:)
Er så lei av at det går så tregt eller står stille med meg for tiden. Så i morgen kjører jeg i gang. Flere som skal? Og hvordan går det nå med dere som har holdt på noen uker? |
Nalana: Jeg tenkte å prøve fra i morgen av jeg og, men så har jeg en eksamen uka etter, så blir nok bare et halvhjertig forsøk fram til da.. Men etterpå, da blir det:)
|
Så bra Sesti. Hyggelig med følge, selv om jeg får litt forsprang.:p
I morgen kommer jeg til å innta 219 gram fett , litt under 10 gram karber og 109 gram protein. Dette blir akkurat 80 % fett. Var ingen vits i proteinpulveret fant jeg ut. I hvert fall ikke på den første dagsmenyen jeg lagde. Kjenner jeg får litt noia av å bruke så mye tid på å føre all mat igjen. Det sluttet jeg jo med for lenge siden, men tror jeg trenger en slik periode nå, og vet det tar mindre tid når jeg kommer inn i det igjen. Dette blir spennende. Håper kiloene renner av meg også snart nå.:D |
Hehe, du har planene klare ser jeg:)
Jeg har ikke kommet så langt enda, nå handler det mest bare om å ha noe å spise fram til eksamen, og kommer meg gjennom det uten å falle om/stryke/sette inn det som passer av grusomme ting. Men fra 3 juni av er det fettfestival ja..:D Blir spennende å se om det funker på meg:) |
Det bør det ja.
Jeg vil stå i stil med min vakre slanke kjæreste SNAREST!:p |
Har gått OPP 4 kilo siden jul....:eek: Og jeg vet hvorfor; jeg har ikke vært standhaftig på lavkarbo i helgene når vi er hos kavalorten...:( Vil gjerne hive meg på fettfestivalen jeg også, men jeg har det også i bakhodet at jeg fikk sånn "tunellsyn" og var svimmel deluxe når jeg lå under 10 karber om dagen...
Kan jeg få være med på 10-15 karber??? :spent: |
Oi, så artig at det er flere som skal være med på festival :spent: Jeg begynte også på en 40 dager lang fettfestival i dag :heia:
|
Skal vi starte en ny tråd med oss som begynner på fettfestival i disse dager. Sånn at vi kan skravle litt uten å herpe denne tråden? Og så kan vi rapportere her inne for "forskningens" skjyld.;)
|
Sitat:
Har du muligheter til å poste dagsmenyen din her? Så får vi litt inspirasjon? |
Her er min første dagsmeny. Den passer sikkert ikke for alle, men for meg som er noen og nitti kg og ganske aktiv tror jeg den passer fint. Mosjonerer 1 1/2 time hver dag.
Dagsmeny med 2449 kalorier, 215.1 gram fett , 9 gram karber og 114.6 gram protein Frokost: Kaffeshake: (ristes) creme fraish 25 gram, 1 egg, 2 ts instant kaffe (gjerne uten koffein) ca 2 dl vann Lunsj: Te med 10 gam rapsolje, 250 gram laks stekt i smør 25 gram rømme Middag: Svinekotelett 200 gram stekt i smør 25 gram rømme + 1 ss olivenolje (tror jeg tar den ss rett i munnen) Kvelds: 1 Kokt egg med 75 gram mørpølse og 25 gram majones 50 gram baileyssjokolade som gjerne må fordeles utover dagen. Sjokoladeoppskriften ligger her på forumet. Tråden heter "geniale sjokoladebiter". |
Dette var et særdeles interessant forsøk, og definitivt noe jeg må fortsette å følge med på. Er ikke så interessert i vektnedgangen deres jeg da, mer interessert i hvordan dere føler dere mht overskudd og energi, om dere sover godt og generell allmentillstand.
Rapporter ofte! |
da var jeg også med. :grine: jeg har ikke lyst. hahahaha. her blir det ingen meieriprodukter utenom smør så den dagsmenyen over her er ikke noe for meg.
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:43. |