![]() |
Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd
Sitat:
Vi har alle vært nye og hatt tusenvis av spørsmål!;) |
Har jeg telt rett nå, så er vi faktisk 35 stk som er med på "10 kilo ned til jul":D
|
35 optimister ? Slett ikke dårlig :D
|
Jeg vil bare si at det er utrolig motiverende med dette forumet. Gleder meg til å lese her hver dag, alle er så positive :) Når jeg forteller venner og kollegaer at jeg ikke spiser karbohydrater i en periode, får jeg masse kritikk. Spesielt fra en god venninne fra barndommen. Blir skuffa over folk rundt meg som kritiserer før de vet hva ketose er:confused: Er det flere som møter slik motstand?
Jeg hadde håpet at jeg kunne få litt mer støtte når jeg skal ned i vekt. Genetisk så nyttegjør nok ikke farssiden av slekta mi kh like godt som andre. Så når tynne venninner begynner å lekse om at det er bare å ha et sunt norsk kosthold. JA, det er vel det. Men jeg kan ikke spise vanlig mengder brød. Legger på meg. Jeg har spist sunt med litt godis i helgene og gått opp 10 kg på et år. Så hvis noe skal funke så må det være ketolyse. Jeg har troa på dette så da blir det så frusterende med kritikk fra personer som står meg nær. Jeg orker ikke å gå gjennom en GR-kur til, var så sulten hele tiden - men gikk jo ned. Så får meg tror jeg lavkarbo er tingen:) |
Desverre er det mange her som opplever en god del pepper fra omgivelsene!:eek::nedfor:
Det er liksom greit om man har cøliaki eller en eller annen allergi, men folk har vanskelig for å godta at noen rett og slett har veldig lav toleranse for karbohydrater! Ja, dette forumet er godt å ha!:) Faren for å bli hekta er stor, men bedre det enn mye annet!:D |
Det jeg legger merke til, er at mange ikke skjønner vi teller karbo, og ikke kalorier..
|
jeg ble såå glad når jeg kom til venninnen min på fredag, og hun hadde kjøpt inn pepsi max og bacongull bare for meg! hun hater pepsimax og er vegitarinaer såjeg ble overaska gitt:D
venninnene mine godtar d, og familienmin likeså..men svigers håner oss litt:rolleyes: stakkars sønnen, skal hanikke få vaffel i dag han da:mad: |
Familien min godtar det, og jeg prøver å forklare hvordan ketolyse fungerer, men det blir litt avansert. Da jeg var i bryllup i går hadde de kun kakekest etterpå, det var sikkert 15 forskjellige herlige kaker, men jeg nøyde meg med å spise innmaten på ostekake:-) (Mens vi ventet på serveringen stakk jeg på benistasjon og kjøpte baconpølse og en pakke ost som jeg brukte som lumpe. he he)
Teller alle karbohydrater? Orker ikke det jeg, spiser bare ikke kornprodukter, ris, poteter og godteri. Leste forresten i boka til Torkil at noen "sukkerfrie" pastiller blir gjort om til sukker i magen. Holder meg borte fra det jeg for å være sikker. Vekten går fort nå å får utslag på ketose hver kveld:-) |
Skikkelig stolt idag, var på byen igår, og kun på vannvognen og en cola light (og overlevde til 4am), tok meg selv i å spise litt peanuts, men hadde fortsatt ketose idag, så det gikk visst greit.. Vennene mine reagerer litt på at jeg ikke drikker, men ellers går det veldig fint! :)
|
Huff, nå er jeg deppa:( har stått stille denne uka, og i går bestemte jeg meg for å ta en karbodag fordi jeg rett og slett var sliten og lei og hadde lyst på alt det jeg ikke kan spise.....Så en gedigen sprekk altså.....håper sååå inderlig at jeg klarer å gå ned ti til jul, men nå står det VELDIG stille her, og slik har det vært med de siste kiloene, stille i 3 uker og så detter det en kilo, så stille så detter det en kilo...Det er så frustrerende når det i starten bare gikk nedover og nedover ganske så jevnt....men har funnet ut at jeg tåler ingenting heller da før vekta stopper, så jeg må holde meg på veldig BASIS kosthold med kjøtt og grønt for å gå ned.....Og så trener jeg knallhardt så håper mye er at jeg får muskler i stedet for fett på kroppen....Huff jeg er bare litt lei akkurat nå - har holdt på siden august, og er litt lei.....
|
Stå på marithja.
Holdt på sien august sier du, og jeg ser på tickeren din at du har gått ned mye. Også mer enn meg, som også startet i august. At det står stille har jeg også opplevd, men, et løsner. |
En liten søndagsYIPPYKAYEY hæppyhæppy fra meg ;
Etter drøyt 6 uker på Ketolyse med en heavy diare og magesmerter har jeg gått over til type Fedon-kosthold. Er så og si kvitt mageproblemene og stooorkoser meg med enda mer variert mat :D Vekta tusler sakte men sikkert nedover og energien er bedre enn på flere år ! Knallherlig å finne en lavkarbovariant som ser ut til å passe meg og kroppen min !! :_punk: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Kan jo både spise og forlate huset uten å først kartlegge toalettmulighetene ;) Deilig å slippe smertene og kjenne at energinivået er oppadgående, bare gått rundt og smilt de siste dagene jeg :D |
Hvordan går det med målene deres da? Hvis dere har målt dere? :)
|
Jeg har ikke brukt mål. Men merker det utrolig godt på klærne. :)
Har ikke vært hjemme hos meg sjøl på noen dager heller, og på ukjent vekt, så stoler jeg ikke på resultatet. Viser iallefall 1 - 1,5 kg mindre den som er her, enn den jeg har hjemme. Så jeg må vente til i morra før jeg vet hvordan denne helga har endt. Tror jeg har gått litt opp.. :o |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:11. |