![]() |
Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!
Sitat:
http://www.canalplus.no/divaimage.as...e0&formatid=32 |
Sitat:
Du får gi tilbakemelding om jeg burde se den!! ELSKET skumle filmer før, men PLUTSELIG, kanskje for ett år siden sa det stopp.. Sjelen min klarer bare ikke mer :p Ble pisseredd etter å ha sett the Grudge, noe jeg mener er en av de mindre bra skrekkfilmene på markedet. Men shit, den lyden hennes sitter fast i hodet mitt..! ÅÅhh får vondt i meg av å bare tenke på det :p Syntes det er veldig sunt å se skrekkfilmer, føler det "rensker opp systemet" haha. Så skulle virkelig ha blitt flink til å tørre å se flere.. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Kavalorten har hentet frem denne filmen fra filmrommet... Gravedancers....:(
|
Sitat:
Og enig med det å ha irritert seg over endel ting! :D |
Gravedancers har jeg ikke hørt om. Nå må jeg ta en lang pause fra Drag me to hell, er heeeelt på tuppa!
|
Du får avgi dommen om filmen når du har sett den ferdig til meg :)
|
Nå fikk jeg lyst til å se Drag me to hell :ja:
The Uninvited var skummel ja, både jeg og typen fikk gåsehud og skreik til et par ganger, men det blir jo selvsagt forsterket når man har et surroundanlegg som vekker opp hele nabolaget :p I am Legend hadde jeg aldri ansett for å være skrekk. Vel er det noen mutante, ekle vesener der, men skummel er den ikke. |
Nei, filmen er lagt opp til at man skal være litt redd i noen scener. Men ang. I am legend så er det mye mer interessant å se hvordan han klarer seg helt alene.. Trist film, syntes jeg.
|
Sitat:
|
Den orginale The Wicker Man er bra! Britt Ekland og Christopher Lee er med. :D Har sett den nye varianten med Nicolage Cage, men den kan ikke måle seg.
Har en forkjærlighet for gode gamle helter; Christopher Lee, Peter Cushing, Boris Carloff, Vincent Price etc (etc er dem jeg ikke husker i farta :p ) |
dere.
ikke se drag me to hell. men kan dere si hvordan slutten endte? :) jeg stakk rett før filmen sluttet.. var så helsi**** ekkel..! og førsten er helt...ja |
Haha, godt det ikke bare er meg som syns Drag me to Hell er fæl. Den er sånn en ordentlig grøsser skal være. Uten teite monstre eller aliens, sånn som stort sett de Shyalman-filmene (eller hva han nå heter) ender opp i.
Da jeg var liten så jeg alltid på Hammer House Mystery & Suspense, og et par av de filmene, spesielt èn: In Possession - har forfulgt meg i mange år. Det var den verste jeg hadde sett. Jeg har trålet nettet etter den mange ganger uten å finne den, men klarte til slutt å i alle fall finne tittelen på den. Og så fant jeg den på Youtube, i flere deler. Forskanset meg bak både pute og teppe, men jammen hadde den ikke mistet alt det skumle den også, som Malstrøm. :knegg: Etter det har jeg heldigvis fått den litt ut av hodet. |
Åh fy faen! Drag me to Hell var helt jævlig!
Nå har jeg så vidt begynt å se en annen film som heter Dead Silence, den skulle i følge venninna mi være dritskummel. The Wickerman-originalen er jævlig bra! Nicholas Cage har i mine øyne gjort én bra film, og det er Wild at heart. |
Sitat:
Har googlet mye om denne filmen, og er frista til å se den rett og slett for å kunne joine inn i debatten om at slutten var bra/om hun fortjente det som kom... |
Sitat:
jeg elsker skrekkfilmer.. men denne var ikke n oe poeng i! bare drep, plag, uaaa, skrekk i ett skjør! huff for en pingle jeg er :lol: |
Dead Silence var veldig bra, ekkel! Men jeg tror jeg hadde fått roen da jeg så den, så jeg satt ikke og skreik meg gjennom hele filmen som jeg gjorde med Drag me to Hell ... :rolleyes:
|
Sjekk Black Sheep! Sånn splasherfilm (var det det dere kalte det?? Ala Kill Buljo og Død snø) :p
|
Sitat:
Shaun of the dead er også en av de festligere slasher-filmene (zombiefilm). |
Sitat:
|
Åja nå har jeg lest litt mer i tråden. Syntes dere virkelig Drag me to hell var bra??? Den var skummel til tider ja, og jeg ble faktisk redd for første gang på evigheter og jeg ELSKER jo å bli redd grøssere, noe jeg nesten aldri blir. *sur*
Men etter den første halvtimen ble det jo bare helt ånnas? SPOILER-ALERT: Jeg mener, hun spyr blod utover halve kontoret og ingen reagerer annet enn "æsj"? Hun får et lik over seg, som spyr ut grønn guffe? Hallo? Jeg vet jo at filmen ikke akkurat er hentet ut av noe fra virkeligheten, men det der ble bare altfor teit og jeg ble drittsur da de ødela hele filmen med sånne ulogiske splattergrreier. |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg elsker overnaturlige filmer/grøssere altså, men det går ei grense. Det ble sånn dårlig åttitalls-effekt, på en måte. Alltid, ALLTID skal de ødelegge potensielt bra filmer. Med unntak av Haunting in Connecticut, den var faktisk bra hele tiden. Skeleton Key er også bra synes jeg, men den er ikke så voldsomt skummel da. De skumleste filmene jeg noensinne har sett er de asiatiske versjonene av The eye og Shutter. De to filmene er helt sinnssykt bra, mye bedre enn de amerikanske remakene. Shutter ødela meg nesten helt, jeg begynte nesten å grine. :o Men den hadde kanskje ikke vært like skummel i dag siden konseptet med "langt svart hår på nifs asiatisk dame" er en smule oppbrukt ... |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:36. |