Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Motstanderne! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29395)

Vettel 22-02-10 22:14

Sv: Motstanderne!

Jeg fikk slengt etter meg, av min søsters mann som IKKE har peil, om at det ikke var rart jeg ikke ble gravid med dette kostholdet. Kjempehyggelig når vi har forsøkt i over 2 år...
To feil:
1. Ikke sunt å være overvektig heller for å bli gravid, graviditets-hormonene trives dårlig i fett.
2. Det er mannen sine svømmere som det er noe feil med. JEG er frisk som en fisk!

Pilutta!!!

edit: 3. Lavkarbo kosthold kan derimot balansere hormonene så det blir tilrettelagt for graviditet!

Ana 23-02-10 07:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vettel (Innlegg 836473)
Jeg fikk slengt etter meg, av min søsters mann som IKKE har peil, om at det ikke var rart jeg ikke ble gravid med dette kostholdet. Kjempehyggelig når vi har forsøkt i over 2 år...

Det er mange kommentarer ang prøving som man kan få bakoversveis av, jeg håper dere lykkes snart. Det er tøft når prøvingen tar tid.

andreasoe 23-02-10 11:06

Spenstig tråd!

Slik jeg ser det, er at det ikke finnes noen vitenskapelig teori for at karbohydrater ELLER mettet fett er farlig. MEN.. et stort inntak av karbohydrater og FETT er direkte uheldig og fører til fedme.

Spiser mana karbohydrater og null fett.. Tror jeg derimot heller ikke er farlig. Er jo mange land som gjør dette, og holder seg tynne.

Photobscura 23-02-10 11:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av andreasoe (Innlegg 836628)
Spiser mana karbohydrater og null fett.. Tror jeg derimot heller ikke er farlig. Er jo mange land som gjør dette, og holder seg tynne.

Vel ... Nå er det vel ikke sånn at tynn=sunn! Å spise null fett er det samme som å nekte kroppen opptak av vitamin a, d, e og k. Disse er fettløselige. I tillegg til at vi trenger fett for å lage cellemembraner, hormoner, signalstoffer i blodet etc etc.
Å spise null fett er veldig uheldig!!

Gracella 23-02-10 11:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av andreasoe (Innlegg 836628)

Nå ble jeg litt nyskjerrig, hvilke land tenker du på ??

Carisma 23-02-10 19:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 836635)
. I tillegg til at vi trenger fett for å lage cellemembraner, hormoner, signalstoffer i blodet etc etc.

Og for å få musklene til å bevege på seg, og leddene til å ikke forkalkes og stivne...

Photobscura 23-02-10 19:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 836877)
Og for å få musklene til å bevege på seg, og leddene til å ikke forkalkes og stivne...

Jepp, den lista kan bli lang ;)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:51.