![]() |
Sv: Ketolysekuren farlig?
Sitat:
|
Da er det nok sukkerinntaket, og ikke kjøttinntaket som spiller inn her, altså.
Men hva mener du man går glipp av ved å bare spise animalske produkter, og ikke grønnsaker, forresten? Ja, bortsett fra variasjonen i seg selv, da. |
Sitat:
- Og igjen - jeg har aldri sagt at jeg regner ketogene kosthold som spesielt ensidig, hvis man gjør det på rett måte. Hvis man derimot kjører den greia til dama i artikkelen, som startet hele diskusjonen, med så og si bare fett, og så og si ingenting av grønnsaker så synes jeg faktisk ikke det er rart hun ble sjuk. (Eventuelt så skjønner jeg godt at veldig mange vegetarianere med tiden blir forferdelig slappe og sjuke.) Det var det jeg sa, og det var det som fikk så mye reaksjoner. |
Sitat:
|
Ja, men du sier ikke noe om hvorfor du ikke tror det er bra. Hva er det man taper på å kutte ut grønnsaker? Hvilke deler av hele vår fysiske funksjon er det som lider uten grønnsaker?
|
Sitat:
|
Som sagt - de jeg kjenner som er veggiser eller de som nesten bare får i seg kjøtt og lignende er så og si uten unntak trøtte, slappe, ofte syke, - veldig ofte deprimerte +++ (de ungene jeg har hatt i barnehager med ensidig kosthold var også uten unntak de som oftest ble syke, og de med mest kosentrasjonsproblemer)
Jeg kjenner selv at hvis jeg ikke får i meg både animalske produkter og grønnsaker, så blir jeg veldig dårlig. Jeg blir også veldig dårlig psykisk. Ikke bare blir jeg uopplagt og får kosentrasjonsproblemer, men jeg blir forferdelig deprimert, og føler meg skikkelig crap. Og det er både i perioder hvor det er lite grønt, eller i perioder hvor det er lite fett og proteiner. |
Jaja. Da er det vel sånn da.
|
Sitat:
|
Men steinalderfolket spiste også nøtter, honnig, fisk, skjell, frukt, røtter og bær blandt annet....litt info fra mitt lokale museum haha:)
|
Sitat:
Jeg har sagt det jeg mener, og jeg har ikke gått inn for å overbevise noen her om at jeg har rett, jeg har bare lagt frem hva jeg stoler på. Men det som VIRKELIG er menigsløst her, er at folk faktisk gidder å kverulere videre. Snakk om å ikke klare å slå seg til rette med at folk mener noe annet enn dem selv! Men det er klart, hvis folk her på forumet ikke takler at andre har forskjellig synspunkt på ting enn en selv, så skal jeg virkelig ikke kommentere på noe annet her inne. Det denne diskusjonen begynte med var kort og godt at jeg mener at kvinnen i nevnte artikkel kan skylde seg selv, hvis hun blir syk etter lang tid med bare fett. Er dere uenige, helt greit. Men det er min mening. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Vel, hva skal man si.....
Jeg har aldri vært så sjuk som i den perioden jeg slanket meg med Grete Roede og Libra. Hverken før eller siden har jeg hatt så kraftige halsbetennelser og ørebetennelser...med feber i 41. Det ble mange antibiotikakurer. Faktisk hadde jeg aldri før hatt ørebetennelser. Hadde da slankekurene skylden? Vel, jeg velger å tro at det var all husråten i huset vårt som hadde skylden, for jeg sluttet å bli syk når vi flyttet. Man kan jo ikke uten videre slå fast at en fysisk plage henger sammen med kostholdet, selv om det sammenfaller i tid. Men når det er sagt så er jeg litt nysgerrig på hva slags fett denne dama spiste i sin slankeperiode? For mye omega 6 er ikke særlig gunstig for noen. |
Bare for å avslutte diskusjonen om frukt og grønt med et lite kompromiss. Vi tåler definitivt andre syn på forumet, spesielt det som egentlig ikke er et annet syn :dulte:
Det som er tingen er at insulin øker utskillelsen av vitaminer og mineraler, samtidig som det hindrer opptaket og utnyttelsen av det vi allerede har. C-vitamin er for eksempel veldig likt glukose, og konkurrer med sukker om opptaket i cellene. Den kampen taper c-vitaminet alltid. Så vi har alle rett. Du trenger ikke tilskudd eller frukt/grønt hvis du lever ekstrem lavkarbo, men jo mer karbohydrater i kosten, jo mer tilskudd trenger vi. Så da er vi tilbake til hva man ønsker å spise for å trives. For de fleste er en balanse med flest mulig alternativer som oftest å foretrekke. Og vips så var vi enige. |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Jeg tror og har erfart at ketolysekuren kanskje kan trigge angstfølelsen hvis man ikke tar alle vitaminene og mineralene..
Jeg led av angst for endel år tilbake og hadde av den grunn 100 000 000 maur i kroppen.. Jeg skalv som et aspeløv og hadde det jævlig, for å si det mildt. Jeg har siden jul vært veldig streng med meg selv og ketolysekuren og har spist det jeg skulle spise, men har også tatt vanndrivende i tillegg. Jeg fikk bare mer og mer angst av det.. Merkelig for det var jo nettopp ketolysekuren som fikk meg UT av angsten for disse åra tilbak i tid. Jeg hadde indre skjelvinger og var fullstendig helt kake hver dag. Det var jævlig! Men så skummet jeg gjennom sidene her og fant ut, atter en gang at ketolysetabelettene ER viktige, MEGAVIKTIGE! Jeg hadde dem liggende i skuffa, men spiste dem ikke. Jeg begynte med dem igjen og allerede etter to dager var skjelvingene borte! Jeg hadde en lignende runde i jula da magen gikk amok, jeg trodde da også at det skyldtes angst, men det var magen.. Så derfor, jeg følger nå ketolysekuren til punkt og prikke, med tabeletter og alt og jeg er krutegod igjen! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Bedre seint enn aldri...?
Da jeg leste artikkelen om den stakkars dama i HA og alle kommentarene, var det en ting jeg tenkte som ingen sa. (Men gadd ikke å registrere meg for å kommentere noe.:o) Så jeg tar det her. :) Om det virkelig er Ketolysekuren/ketose som er årsaken til hennes problemer, er det ikke dermed sant at den er skadelig. Noen tåler ikke nøtter og dør av å spise dem. Dermed er nøtter livsfarlig og ingen må spise dem?? Blir samme dårlige logikken, synes jeg. Synes forøvrig det er ille at personer som MM får lov til å utfolde seg fritt i en sånn sammenheng. Fullstendig uten respekt for andre og andres meninger, og i tillegg uten kunnskap om det h*n uttaler seg om. Sånne mennesker er farlige. Kjente jeg ble temmelig :mad:, ja!! |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:26. |