![]() |
Sv: Mars-startere!
Hei.
Jeg ser dere har flotte og fine figurer som viser veien og målet deres under signaturen. Weitght loss, slik jeg jeg også ha! Jeg har vært inne å laget en, men hvordan får jeg den på signaturen min? Noen som vil forsøke å forklare det til en lite data flink person? |
slenger meg også med ..
Jeg startet på ketolysekuren 12 mars , altså en uke siden i dag. Har lest og leser fortsatt flittig i boka , ser dvd`n og bruker forumet her flittig. Men det er så klart stadig ting jeg lurer på . Syns ogå som mange andre at frokosten er litt vanskelig , men får iallefall i meg et egg og litt gr.saker. Tenkte prøve frokost muffinsen , bare jeg blir litt mer erfaren. Salat til lunsj med både protein og fett. Kjøtt eller fisk til middag med gr,saker saus og salat. Om jeg får lyst på noe om kvelden tar jeg en halv stangselleri fylt med norzola , et par osteskiver e.l Skriver "om jeg får lyst på " for det er som regel det det går på , ikke sult... Jobber med hodet samtidg , så med tid og stunder kanskje det snur :) Ellers drikker jeg minst 3 liter om dagen. Fordelt på farris og vann. Har ikke klart å kutte pepsi maxen enda , men merker behovet er mye mindre , så tror kanskje det går av seg selv etterhvert. Fikk en pangstart på uka , så nå er jeg spent på hvordan kroppen vil reagere i uka som kommer . |
Heisann! Jeg hiver meg gledelig på! Jeg og min samboer startet 15 mars. Så vi er nybegynnere :) Er aktiv inne her og får inspirasjon av mange gode oppskrifter etc..
Har ett mål på å gå ned minst 15 kg. (jeg er fornøyd med 12-15 kg) Kan skrive ned hva jeg har spist i dag, så dere kan evt. se om det er noe jeg gjør feil :P Urinstixen gir utslag så jeg er tydeligvis i ketose. Er også minus 2-3 kg på 4 dager. Min sambo 3 kg. En halv kjøttdeigpakke med purreløk og ost over samt en dæsj med seterrømme. Ble METT. hehe. Ellers har jeg tenkt å spise en skive med lollypobrød med eggesalat, og senere kansje en løvbiff med ett eller to egg. Høres det greit ut? Har skeiet ut i går pga langveisfra-besøk. Min sambo er kokk, så det ble en veldig god sjokoladfromage med lavt karbo innhold. (oppskrift funnet her) og en pizza (oppskrift i ketolyseboka) Jeg tok en stix en time etter jeg hadde spist (både pizzaen og sjokoladefromagen var NYYYDELIG forresten), og den ga fremdeles utslag så det var bra :) |
Sitat:
Spiser det m ost feks. også drikker jeg ett eggeglass med fett.. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Hei,
Det er nok en del som sliter med å få i seg nok fett, dersom de føler at de ikke greier det gjennom kostholdet så tar man tilskudd for å være på sikre siden. Noen tar seg et eggeglass med for eksempel en god olivenolje, Udos choice eller MCT Olje, mens andre bruker cocosa i te/kaffe/smoothie eller spiser den som den er. |
Hei, startet vel også 01. mars 2010. Er fornøy med at jeg er mett hele tiden og har ikke behov for å spise verken snop eller annet, absolutt helt mett!! Hadde ventet å gå raskere ned, mens en skal vel ikke klage så lenge det går ned, og jeg merker det faktisk på at buksene er mindre stramme. Liker godt pannekaker til frokost, både med og uten bacon. Gleder meg til et nytt og bedre liv. Har slitt med høyt blodtrykk men har kommet meg ned på minimalt med medesiner, men i dag var jeg hos legen, for nå ser det ut som om jeg kan kutte all medisinering, bare fantastisk :o)
|
Hei,
Frokost… på tide å tenke tradisjonell oppdeling av måltider i frokost/lunsj/middag, mange her inne som spiser middagsrester til frokost så vel som lunsj. Her er noen tråder til inspirasjon: Hva har du spist til frokost i dag? Hva har du spist til kveldsmat i dag? Lunsj …og i samme slengen tar jeg med en tilsvarende tråd vedrørende middag Hva skal du ha til middag i dag-tråden! |
Da har jeg vært å besøkt min gamle bestemor i helgen, og da var det ikke bare bare å holde kostholdet på rett kjøl..
Ikke fordi jeg ikke hadde tilgang til mat jeg kunne spise, men fordi min bestemor på 75 år ble helt forferdet hver gang jeg ikke ville ha brød,potet,kake,is osv.... Var akkurat som hun tok det dypt personlig, turte så vidt å koke meg egg :blinke:. Så det endte med at jeg spiste en vaffel for å glede henne og hun var storfornøyd og jattet i vei om allsidig kosthold. Det hele var nesten litt komiskt:rolleyes: Håper ikke denne vaffelen har ødelagt hele uka, men det får vi vite på Onsdag:gator: |
Da var det veiedag igjen, og hadde faktisk gått ned 1,2 kg siste uka:D
Kjempefornøyd! Starta på 111,3 for tre uker siden, og er nå på 103,8:heia: En annen ting jeg merker er at ting som ikke var særlig søtt og spise før, plutselig har blitt det. Høres sikkert rart ut, men paprika feks virker mye søtere.. Er vel fordi "trynet" ikke blir dytta fullt av sjokolade og kaker:rolleyes: Går på neste uke med friskt mot! http://tickers.TickerFactory.com/ezt...0Pr/weight.png |
Da er jeg også i gang...
Jeg gikk på ketolysekuren for ca 2 år siden med godt hell. Dessverre holdt jeg ikke på så lenge, både pga ferie og ikke minst det faktum at jeg var for lite variabel i kosten. Jeg ble matlei - og dermed sprakk jeg.
Nå er jeg i gang igjen og klar for å holde motivasjonen lenger enn forrige gang. :) Lykke til alle dere der ute - vi får støtte hverandre som best vi kan! |
Sitat:
Kjempe bra da, jeg merker også at man har mye mindre lyst på alt det gode. Sikkert fordi man nesten aldri er sulten :) Stå på :D |
Ja, ikke sant!
Og så mye god mat vi har å velge mellom:sikle: http://tickers.TickerFactory.com/ezt...0Pr/weight.png |
Da hadde jeg veie dag i dag, hadde gått opp 400 g på en uke :(
Men men, jeg har jo mensen og har hørt at det kan virke inn på vekta, pluss jeg spiste jo en vaffel.Jeg har ikke gått opp noe i midjemål ihvertfal. Så iløppet av to uker har jeg gått ned 1 kg, blir spennende å se hva vekta sier neste uke..Kanskje jeg må gjøre noen forandringer i kosten. |
Jeg starter i dag og skal ned 5 kg.
Jeg er litt usikker på hva jeg kan spise av grønnsaker. Noen som har tips? Fikk anbefalt kuren av en venninne og synes den passer veldig godt til meg. Tror uansett det blir vanskelig å holde seg unna brød og knekkebrød! Tar i mot alle råd og tips med stor takk :-) |
Startet i går og er veldig spent på hva de neste dagene bringer.... :D
|
Sitat:
Takk og takk :) |
Sitat:
Blomkål, brokkoli, all slags salat, agurk, tomat,cherrytomat, squash, løk, paprika, sopp, avokado (selv om det jo faktisk er en frukt;) Jeg spiser også litt rosenkål med smør og hvitløk, nam! Men den er det jo litt mer karber i, så kan ikke spise kjempemasse, da men:) Det er sikkert mange andre grønnsaker, men kommer ikke på dem nå! Så lenge de vokser OVER jorden, er det greit:) Når det gjelder knekkebrød, så spiser jeg av og til et par fiberrik solsikke, de har 3 karber pr. stk. Men lager også knekkebrød selv! Good luck honey :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hei. Jeg er en gutt på 189 cm og 21 år. Ble veldig fascinert av lavkarbo etter å ha lest http://www.forskning.no/artikler/2010/mars/244898
Synes alle lavkarbodiettene virker like, men det er vel ketolysekuren som ligner mest på den de brukte i studien Jeg startet 20. mars på en vekt litt over 83 kg. 23. : 82,4 kg 25. : 81,5 kg |
Må de 2 literne være vann eller er kan det være hvilken som helst væske. f.eks kaffe, cola light, vin, te (kanskje ikke vin :-)??
|
Takk Matitt :-)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:17. |