![]() |
Sv: Belønninger som motivasjon?
Sitat:
Jeg for min del "gidder" jo ikke ri sammen en gjeng med skvatrehøner på 13, så det må være for voksne skal det komme noe godt utav det :) |
Jeg er dritredd for hester, så da er du ikke lik meg på det området i alle fall :p.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Nå har jeg nådd mitt første delmål, som var -15 kg, og belønningen er nytt kjøleskap, må bare spare sammen nok penger, har nemlig tenkt å kjøpe kjølehjørne.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Fantastisk belønning må jeg si - *drømmer meg vekker her et øyeblikk.....* :lol: |
Gratulerer, Ninagronn! :heia:
Jeg får også nytt kjøleskap, men jeg skal bytte med naboen, som har et mye større et med fryseboks nederst, og hun vil ha mitt kjipe lille med fryseboks øverst. Go figure :p. |
Haha, gubben har faktisk vært og kjøpt seg sin motivasjon idag: Ny bil, som er i trangeste laget for ei diger ræv og stor mage. Så han må gå ned en hel del for å kunne få skikkelig kjøreglede :lol:
|
Hehe, litt mer stortromme enn det jeg driver med da... I dag dro jeg og belønna meg selv for både å runde 95 kg om minus 10 kg. :) Veldig gøy at det skjedde på en og samme dag! Hadde regna med at det skulle være minst en uke mellom de to målene. Neste mål er nitti kg, det føles laaangt unna. Ja, og så er det 5 kg til 14. oktober, det kommer jo først selvsagt. :) Så da shoppa jeg bluse og genser. Blusen er i størelse 42 (!), men det har nok med fasongen, og så er kanskje størrelsene på Cubus litt store kanskje? Genseren er litt "teltaktig", men stram i ermene og over puppene (se bildet under - nei, det er ikke meg :p) . Fargene er foresten lilla og grå, noe jeg er veldig fornøyd med, da jeg veldig ofte ender opp med svart... Neste gang kan det hende jeg våger meg til å prøve bukser!:eek:
http://files.hm.com/media/products/8...033R_77826.jpg Liker sånt jeg da... Ikke bare fordi jeg vil skjule kroppen ;) |
Sitat:
|
Nei, hvorfor skulle de henge sammen? Startvekta var 104.7, så 94.7 = 10 kilo nedgang. Veide i dag 94.6, så da passerte jeg 10 kg OG 95 kg. I går veide jeg 95.1 kg. Men du har rett i at 8 kg ikke hadde gjort at jeg hadde nådd noen av målene. Har jeg forklart meg nå?
|
Jeg hadde egentlig ikke tenkt over noe konkret som belønning på veien... men nå har jeg endt med å stå stille i godt og vel et halvt år på vekta, så kanskje litt ytterligere motivasjon kunne være til hjelp. Jeg tror jeg skal til London en tur i november/desember, og da hadde det vært veldig gøy å gå og shoppe hvis jeg rundet -20 (må gå ned to kilo) eller oppnådde minus fem til første vinternatt, i mellomtiden. :p
|
I London er det jo veldig mye å velge i da! Sist jeg var i London var shopping ikke aktuelt, men jeg vet hvilke butikker jeg hadde dratt tilbake til. :)
|
Jeg forstår ikke denne greia med å ikke shoppe om man ikke er slank? :confused: Man har jo minst like mye bruk for klær da, ikke minst for å føle seg litt bedre.
Jeg har bestemt meg for å freshe opp tatoveringa mi når jeg runder 20 kg... Og kanskje ta en til ved neste 20 (hvis det skjer før jeg er 80 liksom...:rolleyes:) |
Sitat:
HVIS jeg går ned i vekt (jeg sier HVIS fordi at jeg er mest opptatt av å føle meg fysisk/psykisk vel; vekta er av sekundær betydning) så skal jeg begynne hoppe på trampoline igjen!! :heia: Eller ta på meg dykkerdrakten som nå er altfor trang..:o og teste den igjen.. |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg merker det mest når det er snakk om mat.. Jeg venter alltid med å spise til alle har spist. Er det mer igjen spiser jeg av restene, er det IKKE mer igjen lager jeg meg noe annet, kjapt og lett. Er indoktrinert med det at menn og barn skal spise seg mette FØR husfruen skal det. :o |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg syns at belønning hjelper meg. Når jeg får lyst på noe ulovlig, tenker jeg på belønninga, og da klarer jeg å stå i mot. For lysta etter godteri er psykisk hos meg, så jeg trenger hjelp.
Så nå er mini PC innkjøpt, den skulle jeg kjøpe ved -30 kg. Det er ikke det at jeg hadde behov for den, jeg bare hadde lyst på en sånn. Det satt litt langt inne å kjøpe den. Men gemalen var helt enig at jeg skulle unne meg den. Om 20 kg til skal jeg kjøpe iPod touch. Penga til dette er de jeg ikke har kjøpt godteri for.:rolleyes: |
Sistegang: Som du sier, du spurte deg selv om du hadde behov for den, tror det er mange som ikke tar den innfallsvinkelen. ;) Det å kjøpe ting bare fordi man har lyst på det sitter langt inne, og jeg vet ikke om det nødvendigvis er idealet heller... Men i alle fall tenke på seg selv slik man tenker på en venn eller et familemedlem og ikke noen som er mindre verd, det er målet.
Dessuten tror jeg dette også går på ting som ikke koster penger, f.eks. at man (jeg) finner seg i ting på egne vegne som man ville protestert mot hvis det gjaldt en venn. Det er kanskje enda vanskeligere å endre på enn innkjøpsvaner... |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:10. |