![]() |
Sv: Grønt pulver
Otika: Jeg har nå gått på Purely greens i noen dager. Synes liksom at jeg har fått mer energi, altså! Verdt et forsøk!
Men litt tidlig å si. Jeg har jo også begynt på en skikkelig dose d-vitaminer. |
Vet ikke om det er årsaken, men etter å ha brukt Purely Greens i ei drøy uke har jeg droppet neeesten 2 kg på vekta :D
Jeg har stort sett hatt stillstand etter jul/nyttår, må være nøye på fordelinga om jeg skal ned. Nå har jeg spist når det har passet meg, tatt pulveret og kjopp ned... Ekstra energi har jeg ikke merket så mye til enda, men kanskje den også kommer... :) |
jeg har gått på dette ett par uker nå. Merker det godt på magen, regulerer den og ingen forstoppelse lenger (får det når jeg går på lavkarbo). Gikk masse ned første uka, 1 1/2 kilo fra en dag til den neste. har fått masse utslett i ansiktet så det er nok en utrensing på gang også. :D
|
Sitat:
Jeg for min del, med purely greens har våknet litt i hodet! Dette sammen med en skikkelig dose d-vitaminer har gjort markante endringer, altså! |
Sitat:
Skader ikke å prøve :D |
Sitat:
Lurer på: Tar dere dette med vann på tom mage hver dag? Og hvilken sort bruker dere? Der var flere å velge mellom.. |
Sitat:
|
Sitat:
okay, skal få tak i og prøve! Det hadde vært no om det hjalp på min gjenstridige mage.....og litt ekstra energi er heller ikke å forakte:):) |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Jeg fikk kjøpt en påbegynt boks av ei venninne, Purely Greens. Får se etterhvert når jeg trenger mer om jeg finner noe tilsvarende på iherb, eller lignende, for prisene er veldig høye på helsekost i Norge. |
Sitat:
|
Ja, det var prisen som stoppet meg fra å kjøpe.. Men er nå forberedt på å bruke litt penger på det. Hjelper det -er det verdt det:)
|
best of greens på iherb, er noe av det samme som purley greens her hjemme. men best of greens innholder mere forskjellig.
|
Sitat:
Og, ja, signerer. Jeg har mista tellinga på hvor mange utredninger og runder med prøver jeg har vært igjennom, babysteps i årevis, men endelig begynner jeg å komme noe sted! :D |
Sitat:
|
Jeg hadde tenkt å kjøpe Best of Greens på iHerb, men siden det har vært utsolgt i en evighet, ble jeg utålmodig og bestilte chlorella, spirulina og kamutgress/hvetegress hver for seg. Har ikke tenkt å starte med pulveret en morgen før jobb, og chlorella skal uansett utsettes til en helg jeg vet at jeg skal være hjemme. Men er det ”trygt” å begynne med halv dose spirulina og kamutgress en vanlig ettermiddag, tror dere? Eventuelt bare én av dem? Eller risikerer jeg å bli så dårlig i magen at jeg må holde meg hjemme dagen etter? Har nok litt ømfintlig mage sånn generelt.
Skjønner at dette er individuelt og at ingen kan gi meg noen garantier, men kjekt å få høre andres erfaringer. Har lest tråden og ser at Photobscura fikk en tøff start, men det var kanskje med full dose (og vin samtidig)? Typiske giftstoffer hos meg er nok alkohol (noen helger) og kunstig søtning. Ikke helt ville mengder, da :o Mamma lurte forresten på om ”grønt pulver” var oppkalt etter Hulken siden han er grønn og sterk. Øh, jeg tror selve pulveret er grønt…? Søte mammaen min :hearts: |
Sitat:
Men jeg merker enorm forskjell før og etter grønngrakset! Jeg vil ikke være det foruten.. Det gir energi! |
Det varte bare et døgn eller så, altså. Det var det verdt! Men kanskje greit å begynne en dag du vet du ikke skal noe de neste tjuefire timene. ;)
Pulveret mitt inneholder kamut, chorella og spirulina. Spirulina er veldig bra for stoffskiftet! :) |
Takk for svar, dere! :blomster: Tror jeg bør være tålmodig og utsette oppstarten til en rolig helg da. Nå har jeg riktignok ikke fått pakken ennå, men kommer jo til å bli så gira på å komme raskt i gang etter å ha lest alle anbefalingene her!
Er det forresten sånn at jeg bør la være å ta pulveret de dagene jeg vet at jeg skal drikke alkohol? Kan jeg risikere detox-symptomer på nytt den kvelden hvis jeg har tatt pulveret? Har ikke tenkt å bli totalavholds riktig ennå, nemlig :_plystre: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har ikke fått påvist stoffskifteavik, men jeg har flere ganger fått påvist antinukleære antistoffer som kan gi mistanke om autoimmun sykdom. Ikke spør... Jeg vet ikke hva det betyr. Jeg er bare blitt fortalt det. Jeg håper at det ikke er noe ille.. MEN jeg er blitt fortalt at kanskje grønt pulver ikke er bra sånn sett.. Halsen min er tykk nå.. Megatykk. Men jeg skal jo til ørenesehals på tirsdag så da får jo legedamen der se halsen min slik den er når jeg spiser det jeg spiser.. |
Sitat:
|
Hvis man kjøper Best of greens pulver på iherb så trenger man ikke ta spirulina og chlorella i tillegg?
Usikker om jeg skal satse på kapsler eller pulver, frister mest å slippe å drikke det da, men er vel mest økonomisk med pulver? Kan ikke blande med juice el.l pga jeg går på Easylife pulver. Lyst å få i meg kamutgress, spirulina og chlorella. Samt at sambo også kan ta det. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:37. |