![]() |
Sv: Perfekt sjokoladekake, nam nam
Kan man kun bruke mer JBK istedtfor xanthan gum? eller gir de samme effekt?
|
Sitat:
|
Sitat:
er jo lettere å jobbe med en tykk røre. skal også lage fyllet av sukkerfri sjokolade. noen merker å anbefale? vil gjerne ha mørk sjokolade. |
Ja, deigen min ble stående i en halvtime på disken før den for i ovnen, så min ble helt stiv før jeg satt den i ovnen.. ble helt perfekt.. droppa natreen og, trengte ikke mer søtning.. :D
70 og 82 % sjokolade er god, ellers så bruker jeg cloetta sin melkesjokolade for lysere krem/fyll ;) |
Til dere som har litt mer peiling enn meg. Denne kaken er vel trygg for diabetikere?? Skal bake til en diabetiker, så eg lurte på å lage denne :D
|
Nam, nam..
Bakte denne kaka i dag, og den var knallgod. Føler meg nesten syndig når jeg spiser den, kjennes ut som den er full av karbo:) Virkelig å anbefale. |
namme namme, har hatt litt dessert etter frokost. Så god at jeg føler jeg må spise i smug ;)
Når jeg la denne inn på diett.no fikk jeg 20 karbohydrater på hele kaka. Da har jeg byttet ut melken med fløte. Så at det var mandlene og kakaoen som dro opp. Tenkte jeg skulle prøve med sjokolade fra sukkerfritt istedefor kakao. Noen som har prøvd det? |
Sitat:
|
Jeg serverte denne som dessert til middagsgjester i går. Ingen spiste opp kakestykket sitt... God konsistens, men neste gang vil jeg bake en kake med mindre sukrin og ekte sjokolade - men tusen takk for oppskrift.
|
Må prøves :-)
|
den må jeg lage
|
Denne skal jeg definitivt teste!
|
Sitat:
|
Prøvde denne i dag, men brukte bare 1 ss kakao siden jeg ikke er så begeistret for veldig mørk sjokolade...
Hadde røra i muffins former og stekte i 30 min. Syns de smakte litt kjedelig, men hadde sikker vært veldig gode med glasur. Syns den var en liten anelse svamp-aktig, men tror konsistensen hadde blitt perfekt om jeg hadde stekt de litt lenger. Uansett - takk for oppskrift :) |
Jeg bakte denne som muffins i dag, med smørkrem.
Jeg syns den ble ufattelig søt. Glasuren var altfor søt og kaka også. Men ja, den smakte som ordentlig sjokoladekake, og jeg mistenker at jeg har ett vrengt "smakssyn" nå etter nesten en måned på ketolyse. Neste gang blir det mindre søtning i. Jeg byttet ut melk og kaffe med fløte. Fikk 9 store muffins. |
Noen som har prøvd å bytte ut sukrin med splenda? Hvor mye brukte dere av splenda da, ser for meg at det blir ekstremt søtt hvis jeg tar 100 g splenda... :p
|
Mulig å bruke stevia som en del av søtningen?
|
Jeg synes muffinsene jeg bakte etter denne oppskriften ble veldig kompakte og litt tørre, nesten litt klumpete/smulete. De ble såpass tørre at jeg måtte sitte klar med drikke hver gang jeg tok en bit, hvis ikke fikk jeg ikke til å svelge. Skal prøve å bake de igjen i dag, tror jeg må prøve å øke på smør og fløtemengden, virker som om melet trekker til seg ekstremt mye fuktighet. Noen andre som har bakt muffins som ble tørre?
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:46. |