![]() |
Sv: Trondheim
Jeg studerer på gløshaugen :) 5. og siste året. Tida har flydd!!! Trondheim er jo sååå herlig by :D hehehe....
Du da? liker best å trene på dragvoll da, men blir litt begge steder :) Har ikke vært så flink i det siste da :p mye stress med masteren, men skal bli flinkere ;) |
Sitat:
|
slænge mæ på hær æ å :) Godt at det e nån fler trøndera her!
Slenger med et spørsmål også. Noen av dere som har erfaring med bodyscanning? Jeg har en billig vekt som liksom skal vise hvor mye fettprosent og hvor stor muskelmasse jeg har. Den fungerer ikke som den skal :) Man får vel det man betaler for. Men jeg kunne godt tenkt meg å fått målt hvordan kroppen min er satt sammen på en skikkelig måte. Jeg har gått den en del kilo og har fortsatt mange igjen. Jeg har nå begynt på lavkarbo igjen etter å ha holdt vekten noen månender. Nå vil jeg ned ytterligere noen kg og skal begynne å trene litt mer aktivt. Jeg antar at jeg kommer til å holde vekten stabil - kanskje til og me gå opp litt når jeg først begynner å få litt muskelmasse igjen! Noen som vet hvor man kan få målt dette skikkelig? I trondheimsområdet til en billig penge? Hadde vært greit å sett at man hadde gått ned i fett og opp i muskler! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg mener det er billigere på St. Olavs? Bestille en sånn test i badekar, men er usikker
|
Jeg trener ved Trondheim Spektrum, altså på øya. Det er billig der og de har en vekt som måler hvor mye fett, vann osv som er i kroppen. Tror det koster 100 kroner å veie seg.
|
Da er det klart for møte i KOS i Trondheim hvor Sofie Hexeberg kommer. Dette vil jeg ikke gå glipp av for alt i verden. Håper mange kommer. Det er åpent for alle enten dere er medlemmer eller ikke i KOS. ingen påmelding heller det er bare å møt opp. Her er eposten jeg fikk idag:
Velkommen til KOS medlemsmøte 16. mars kl 1800 i Auditoriet, Blokk I (i), Brundalen vg skole, Trondheim. Innkjøring mellom eldresenteret og blokk E - kjør lenger fram til du ser blokk i. Vi får besøk av lege og kostholdsekspert Sofie Hexeberg! Hexeberg er nestleder i Kostreform (KOS) og har deltatt i flere debatter i media. Mange av hennes pasienter er blitt friske etter å har fulgt hennes opplegg ved å gå over til et lavkarbo kosthold. Hun har også nylig utgitt kokebok om lavkarbomat. Enkel servering. Ta gjerne med en venn/kollega, vi ønsker nye medlemmer velkommen. Inngang 50,-/100,- (medlem/ikke-medlem.) Det er mulig å melde seg inn når man kommer, og betaler da 50,-. Husk vårt store utvalg av bøker, - kun kontant salg. Styret KOS Trondheim Årsmøte KOS Trondheim Det skal avholdes årsmøte i løpet av mars måned, - mer info kommer senere. Det er viktig at medlemmene gir oss innspill til hvordan dere ønsker at fylkeslaget i Trondheim bør drive sitt arbeid. Saker/innspill som ønskes behandlet på årsmøtet må sendes på mail til styret ved Svanhild Stokke, svastokk/at/online/no og frist for dette er satt til 14. februar. Innkalling og sakspapirer til årsmøtet vil bli sendt ut senest 2 uker før dato for årsmøtet. |
Sitat:
|
Jeg har kjempelyst å dra! Men selvfølgelig passer det ikke med noe obligatorisk med skolen. Typisk. :(
|
Var det noen flere som var der idag, bortsett fra meg? :)
|
Jeg hadde ikke mulighet til å dra likevel... :(
Men sendte mamma og tante oppover, og det var rene halleluja-stemninga i stua etterpå :D Yeey! |
Hvordan var det? Fortell :)
|
Hun holdt først et foredrag i en times tid, om du har lest boka hennes, så nevnte hun mye hun hadde skrevet der. Litt om forskjellige kostholdsstudier som viste at lavkarbo i de fleste tilfellene kombest ut. Hun fortalte om diverse pasienter hun har hatt med forskjellige sykdommer/plager og hvordan lavkarbo har forbedret det. Før hun tilslutt hadde spørsmålsrunde. :)
|
Hørtes spennede ut! Jeg har ikke lest boken, blir nok lesing av bøker på skolen, hehe.. Men jeg skal prøve å få lest litt i ferien :) Håper jeg kan være med på neste arrangement!
|
æ e trønder. holdt på me lavkarbo i 3 år te mai. phuuuuh enn at jeg har holdt ut så lenge hehe
og ja æ bor her i trondheim:p |
Hei alle barteby-boere! Mamma sliter med å finne kokosmel i Trondheim - noen som vet hvor dette er å få kjøpt? Hun har vært litt overalt og sjekket... en del plasser er de bare liksom ???... (snakker helsekost her) :)
På forhånd takk for svar :) |
De har det i varesortimentet på Life Solsiden, men de er nesten alltid utsolgt... Kanskje andre Life-butikker i byen?
|
Jeg kjøpte det på Life på Torget :) De sa de konstant hadde både mandel og kokosmel! :)
|
Takk - nå ble mamma glad ;) Hun prøvde å lage muffins ved å pulverisere kokosmasse og mandler -men det ble litt feil konsistens :)
|
En Trondheimstråd! Henger meg på!
Skulle gjerne sett denne før; OG deltatt på møte med Sofie Hexeberg. Håper det blir flere slike møter. Jeg er tom for fiberhusk, og vet ikke hvor i Trondheim jeg får kjøpt det - noen som kan hjelpe meg? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Fiberhusk er ofte rimeligere i vanlig butikk enn i helsekost - sjekk bla coop obs feks, meny, ultra osv. Kan også gå under navnet Psyllium husk, eller bare husk så vidt jeg HUSKer (hehe...)
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:06. |