Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell ernæringsdebatt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Gjør deg bikiniklar med Drevon (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=42415)

Lillemy71 04-04-11 18:58

Sv: Gjør deg bikiniklar med Drevon

Photo: jeg har brukt både fiberhusk og jbkm i både kjøttkaker/boller og fiskekaker, det funker utmerket det. Hva du kan erstatte fløten med er jeg litt mer usikker på men soyafløte er vel det beste forlaget, må liksom ha noe for å få det fyldig nok.

Selv er jeg nok ikke flink med fisk, må kanskje prøve å bli flinkere med det. Jeg kan i jo da ikke fordra feit fisk og oppdrettslaks brekker jeg meg regelrett av, klarer å spise villaks men tilgangen til det er jo utrolig begrenset. Bestanden er jo også nesten ødelagt av oppdrettsnæringen.

Photobscura 04-04-11 19:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1074737)
Photo: jeg har brukt både fiberhusk og jbkm i både kjøttkaker/boller og fiskekaker, det funker utmerket det. Hva du kan erstatte fløten med er jeg litt mer usikker på men soyafløte er vel det beste forlaget, må liksom ha noe for å få det fyldig nok.

Selv er jeg nok ikke flink med fisk, må kanskje prøve å bli flinkere med det. Jeg kan i jo da ikke fordra feit fisk og oppdrettslaks brekker jeg meg regelrett av, klarer å spise villaks men tilgangen til det er jo utrolig begrenset. Bestanden er jo også nesten ødelagt av oppdrettsnæringen.

Ja, tenker det funker fint med f.eks fiberhusk.
Som sagt, soya er NO GO! :_oy:

knh 04-04-11 19:58

Billig røkelaks på rema1000 :) trur det koster ca 80 kroner kiloen eller noe :) Kjøpte en helside på 700 gram, delte i 3, og la to av bitene i fryseren :)

Photobscura 04-04-11 21:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av knh (Innlegg 1074810)
Billig røkelaks på rema1000 :) trur det koster ca 80 kroner kiloen eller noe :) Kjøpte en helside på 700 gram, delte i 3, og la to av bitene i fryseren :)

Har du smakt på? Har gjort noen (les mange) bomkjøp på billig røykelaks. Altså at de har en slags sur ettersmak.

Cherry 04-04-11 21:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1074523)
Og jeg må nok spise alle selv, ettersom det bare er meg og en katt i husholdninga. Katta får jommen klare seg på lettkokt sei! Hehe.

Syns katta at sei er godt da?:p Ref; lengre opp med pytontanker om mager fisk :p

Photobscura 04-04-11 21:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1074950)
Syns katta at sei er godt da?:p Ref; lengre opp med pytontanker om mager fisk :p

Haha, ja, det er tydelig for meg at jeg og katta ikke har helt den samme smaken i mat, når han synes at ren sei er stas, men lever, det nekter han å spise!

knh 05-04-11 11:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1074915)
Har du smakt på? Har gjort noen (les mange) bomkjøp på billig røykelaks. Altså at de har en slags sur ettersmak.

Har ikke merket noen sur ettersmak:) Spist det til frokost 3 dager på rad nå :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:03.