![]() |
Sv: Klær og kropp
Sitat:
Da skal jeg søren meg lete etter Levis`n, er litt enklere når man kan lete etter et merke fremfor å fortsette å prøve alt man kommer over. Prøve klær er nemlig kjeeeeedelig :p Tusen takk for tips! :D |
Det er helt umulig at du ikke kan komme deg inn i, og se smashing ut i, vanlige bukser- det være seg jeans, dressbukser, chinos etc. Hiv tightsene, de er for folk som ikke ser bra ut i bukser. Spesielt de trekvart-lange tightsene, jeg har allerede fått Cyan til å love å ALDRI bruke sine mer. :D Du er så liten at du til og med vil se bra ut i skinny jeans- uansett bukser, velg noen med middels eller høy midje, slik at du ikke får "muffintop".
Slå deg løs med farger, du TØR! Jepp, det gjør du! Sant? Gjenta etter meg: JEG TØR! :D Du kan LETT gå i lyse farger, og du har ikke noen forskjeller på over-og underkropp som må "jevnes ut", så du kan gå i hvit topp og hvite jeans om du vil (hvite jeans, spesielt med hvit topp, er dog veldig eurotrash, men du KAN bruke det;) Du har flotte skuldre og armer, fremhev dem gjerne-og som meg er du ikke utstyrt med dobbel f-pupper, så du kan rocke stroppeløse topper/kjoler. Hvis du skal ha noe som er like behagelig som tights, men ikke så kjedelig, gå for en maxikjole eller et maxiskjørt, veldig trendy denne sesongen iflg. norske moteblader (veldig trendy i fjor sommer iflg. utenlandske blader, men...). Det er litt vanskelig å gi råd til noen som kan gå i nesten hva som helst- så lenge du unngår noe som strammer inn over magepartiet, og empireliv (sistnevnte vil få deg til å se 10 kg tykkere ut). Og BRENN tightsene, og, hvis du har sånne treggings-greier, sånne tights som skal se ut som jeans, BRENN dem også, de er det verste som har skjedd i motebildet siden trekvartlange tights. Husk høye hæler- får deg øyeblikkelig til å se enda slankere ut, og gir deg bedre holdning. Og ser bare så innmari bra ut. Norske kvinner må gå mer med hæler! Sitat:
|
Og vær for guds skyld ikke redd for korte skjørt! De beina der fortjener oppmerksomhet!
Sitat:
|
Ethereal, jeg vet ikke engang hvor jeg skal starte.. :smile:
Du har gitt selvtilliten min et kjempeløft. Har aldri hørt så mye fint om kroppen min. Gjett om jeg snart skal ut på jakt etter bukser, og fargerike klær! :stortsmil JEG TØR! Stroppløse kjoler liker jeg.. Tror jeg. Jeg går jo aldri i kjole, men det skal jeg forandre. For JEG TØR! :smile: TUSEN takk. Virkelig! Det betyr mer enn du aner! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Det er ikke bare bare :smile: Igjen TUSEN takk for fine ord, og oppmuntring! Godt at du også blir glad, så er vi glad sammen! |
Ååå, kan jeg få lov å slenge inn bilder av meg selv og få litt motetips?:D
Jeg anser meg selv som oppdatert på klær, men jeg er 150% sikker at det er masse plagg jeg unngår fordi "jeg er for stor" i hodet mitt..ikke vet jeg alltid hva som passer meg heller! *skal knipse bilder senere* |
For en flott tråd dette ble! Utrolig kjekt å lese.
|
Hei, jeg vil gjerne konsultere Ethereal og andre flinke folk med et relatert spørsmål. :p
Jeg har VELDIG tjukt hår, og har hatt en eller annen form for bob de siste årene, typ kort i nakken og ca hake-lengde eller mer foran. Det er veldig "trygt", men selv når det tynnes ut og klippes opp masse, synes jeg fortsatt at jeg drukner i hår... og jeg drømmer om en ultrakort pixie-cut eller lignende. :o Det som får meg til å nøle er at jeg ikke har en sånn fin definert hals/underhake-ting. Jeg har ikke dobbelthake, men får litt komplekser for profilen min. Litt sånn som dette, kanskje: http://www.lipo-book.com/picture/upl...ages/11_12.jpg Ellers ser ikke selve ansiktet mitt overvektig ut. Klarer ikke helt å bedømme ansiktsformen min, men jeg tror det er litt ovalt rundt, dog med smalere hake/kjeve enn panne. Rimelig myke ansiktstrekk, og en frisør har hevdet at jeg har høye kinnbein, selv om jeg trodde det bare var bollekinn. :p I tillegg bruker jeg tildels dramatisk store briller med solid innfatning. Så øh... noen som har sterke meninger om hvorvidt det går an å rocke kjempekort hår med sånn hals? Jeg er ikke fremmed for å ha det kort, hadde et par episoder med barbert hode i tenårene - men nå er jo fasong og stil endret litt, så jeg er skrekkelig usikker, hehe. |
Jeg synes også det er et mareritt å handle klær. Jeg har timeglass-figur, men såpass stor at det er vanskelig å finne noe som er ungdommelig. Men jeg er sånn 10 størrelser større enn dere :P Men av og til finner jeg noe jeg føler meg kjempefin i! :D Har også en teori: Holdning og utstråling er MER avgjørende for hvordan du ser ut enn hva du har på deg. SMIL masse, strutt med det du har, og finn frem den sexy Gudinnen vi alle har inne i oss. Og ikke glem puppene ;D Her syns jeg faktisk at jeg ser ganske bra ut med mine 130 kg :p
|
Du ser smashing ut! Wow!
|
Jeg sliter også å finne klær jeg føler meg vel i, det er rett og slett pyton. Skulle ønske det var like lett som i stormoteforretningene, der hjelper de ansatte i det minste til.
Jeg har nok en klassisk pærefasong og nå er jeg jeg mellom str. 40 og 42 alt etter hvilken butikk det er snakk om, men i stormoteforretningene er de minste størrelsene for store, samt at fasongen nå er helt feil for meg. |
Sitat:
|
Sitat:
|
157cm: fordelen med hår er at om du angrer så vokser det ut igjen. :ja:
|
Etheral!!!! Kan jeg også få lov til å benytte meg av ekspertisen din ???
Jeg har gått ned 45 kilo og ANER IKKE hvordan jeg skal kle denne nye kroppen !! Tenker å knipse noen bilder.....får du best "oversikt" i undertøyet eller med stramme klær på ? |
Sitat:
Går gjerne i trange, korte skjørt, men har litt angst for å vise trusa bak liksom :p |
Smokin, MissPivotal ;)
|
Og jeg som trodde ærlige klær var tingen :)
http://www.youtube.com/watch?v=I5vzvIMxaBI |
Sitat:
|
Sitat:
Supert!!!! Ok - here we go..... Beklager litt dårlige bilder - måtte bestikke min tenåringssønn med kronasjer for å få tatt bilder......det gikk litt fort i svingene... Jeg er 35 år, liker klærne litt tøffe - ikke for søtt. Gjerne en del detaljer på klærne - men har hele tiden hørt at detaljer forstørrer så derfor har jeg ikke turt å kjøpe klær med "greier" og dill dall på.... Føler selv jeg er veldig bredskuldret og har en typisk "mannekropp". Korte ben i forhold til overkropp. Sliter med å finne bukser da de blir for store over rumpa/låra (på siden av låret blir det ofte overflødig stoff) Hvlke utrigninger passer jeg best ? Kan jeg bruke mønstrede plagg ? Hvis ja - både oppe og nede? Hvilke farger? Bør jeg bruke lyse farger nede og mørke oppe? Eller ??? Skjørt og kjoler har jeg vel ikke brukt siden jeg var liten - men det ser spennende ut... Jeg ønsker å se litt kul ut...ungdommelig....Har nettopp investert i noen knalltøffe sorte støvletter som går til rett under kneet.....men aner jo ikke hvordan jeg skal bruke dem...... Er SKIKKELIG lost her så all hjelp er hjertelig velkommen!!! http://i1228.photobucket.com/albums/...g?t=1314209189 http://i1228.photobucket.com/albums/...g?t=1314209166 http://i1228.photobucket.com/albums/...g?t=1314209047 |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:28. |