![]() |
Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo
Jeg mener helse henger sammen med fettprosent også. Klart mange syke som har lav fettprosent, men generelt så henger det sammen pga for mye fett på kroppen er jo bare dritt og dødvekt. Ikke noe man har behov for.
Sunn fettprosent hos menn mener jeg er 6-10% og kvinner er jo seff høyere, men usikker på hvor mye :) |
Sitat:
I tillegg opplever jeg det som respektløst og tro at vi alle her inne ikke klarer og tenke selv, og at vi ikke HAR forsøkt ganske mange forskjellige retninger før vi havna på lavkarbo :) Men nå synes jeg jo det er godt og bli litt engasjert av konfrontative påstander mot et kosthold som fungerer for meg - får opp blodtrykket litt liksom ;) |
Sitat:
Har gått ned ca 25 kg siden jeg la om, noe av det må nødvendigvis være fett :) |
Sitat:
http://www.amazon.com/Could-Be-B12-E...6007082&sr=1-1 Vært å lese :) er skrevet av HARDCORE kjøtteter Jeg skal ta veldig snart, men du kan finne mange blodprøver ute på youtube. |
[quote=dydde;1112634]
Sitat:
|
Sitat:
Så lenge du er like sterk så før, dette sjekker man enkelt med å løfte vekter osv. så vet man at muskler ikke er tapt. Joggetur lettere å raskere? klart bonus |
[quote=Cherry;1112712]
Sitat:
Tror ikke de trenger å produsere melk så lenge dem ikke har kalver? Vet at mor mi slutta å produsere melk i brystene for mange år siden. Melka er for kalver sist jeg sjekka, har ikke møtt en ku som vil at jeg skal suge på brystene hennes |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg kn ikke trene særlig pga sykdom skjønner du :) Jeg tror kanskje du først og fremst er opptatt av preastasjoner og det å bygge kropp. Men, de aller fleste her inne spiser lavkarbo for å slanke seg og få bedre helse. Og da fungerer lavkarbo helt utmerket, for de fleste :) |
Sitat:
Hva me å bli kvitt sykdommen? |
Sitat:
Ja, der har du meg i et nøtteskall :-) - |
[quote=dydde;1112716]
Sitat:
Mora di slutte å produsere melk fordi du skulle slutte å henge i puppen på henne, men jeg tror det var noe for tidlig, for tror ikke du har fått med deg alle de gode antistoffene i morsmelka som gjør deg rusta til livet. Rude, I know, I don't care. Kua produserer melk så lenge den blir melka. |
Sitat:
Selv jernlager og blodprosent har begynt å stige etter kostomlegginga :) |
Sitat:
|
[quote=Cherry;1112726]
Sitat:
|
Jeg yter mye bedre på trening når jeg er i ketose, så jeg vet ikke om jeg vil gå over til 95% karbohydrater gitt.
|
Sitat:
|
Sitat:
Poenget for meg er å bli friskest mulig på et kosthold jeg trives med :) |
Sitat:
|
Sitat:
Men, det er nok en del sykdommer som er kroniske, man vil ha dem så lenge man lever. Da får man finne ut hvordan man kan leve for å leve best mulig MED sykdommen, ikke sant? ;) |
[quote=Cherry;1112712]
Sitat:
Her står det at kua må ha kalv hvert år for å gi melk hele tiden: http://www.norsknettskole.no/fag/res...astri/kua.html Men jeg er temmelig sikker på at den melkebonden jeg pleide å vanke i fjøset hos da jeg var liten ikke hadde kalv på samtlige kyr hvert år. :) Mener å huske han hadde 2-3 kalver hver sommer, men rundt 10 kyr kanskje. |
Sitat:
|
Nerthus:
Jeg er elendig på quoting, vi er vell enige ang urbefolkningene. Taubes blir ikke det spor bedre når han er like selektiv som motparten, en god formidler vil ta med ting som støtter begge sider av saken for så å dra en konklusjon. Jeg tror nok uansett at lavkarbo vinner, men Taubes gjør flere feil ift å ikke nevne nyere og bedre studier som ikke nødvendigvis er like svart-hvite som hans syn. Såklart har "etabilisementet" gjort mye feil, jeg er svært uenige med mye av det de mener og mye mer enig med Taubes, men om man går gjennom studiene viser det seg at de f.eks etterhvert ser at mettet fett ikke leder til HKS og dette sa selv Rune Blomhof i ernæringsutvalget. De kommer gradvis etter selv om det tar tid :) Jeg finner ikke kilden ift Fedon, men mener han sa det i et intervju, skal prøve å finne det senere, men det er uansett ikke noe sensasjonelt over det og dokumentasjonen ift dette er god selv uten Fedons meninger :) Det er svært få som bruker seven countries studien lenger, senest leste jeg konklusjonen til WHO som sa det ikke var sammenheng\meget svak sammenheng mellom mettet fett og HKS, men det tar tid å endre. Ift studiene, se på studier ift høykarbo\vs lavkarbo, nær sagt i alle hvor folk spiser fritt ift lavkarbo så ender de opp med høyere proteininntak enn karbogruppa, jeg gidder ikke linke til en drøss med studier, tror du meg ikke, se selv :) Som sagt, ikke umulig å leve sånn, men den eneste lavproteinkilden man har i lavkarbokosthold er jo smør, rene oljer og grønnsaker omtrent, alt annet som meieriprodukter, nøtter, egg, kjøtt, fisk osv inneholder langt mer protein enn høykarbomat som nesten ikke inneholder noe protein. Både jeg og ihvertfall 5 andre som spiser karboredusert\lavkarbo sliter veldig med å ikke øke proteininntaket, men det har uansett ikke noe å si, protein er bra, kan hjelpe ift ketosen, metter bra osv. Vi må være tolmodige, om noen år har nok vi lavkarbofans mye større tyngde og gjennomslag enn vi har idag :) |
[quote=TrillTrall;1112746]
Sitat:
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:36. |