Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Andre bøker (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=78)
-   -   Hva leser du nå? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=47046)

Klara 03-09-11 22:02

Sv: Hva leser du nå

A tale of two cities av Dickens. Stort sett interessant og spennende, noen ganger litt mange ord på en gang (da leser jeg litt fortere).

Og så har jeg halve "Flykting..." av Sandemose liggende på lur :stortsmil

Photobscura 03-09-11 22:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Klara (Innlegg 1199131)
A tale of two cities av Dickens. Stort sett interessant og spennende, noen ganger litt mange ord på en gang (da leser jeg litt fortere).

Og så har jeg halve "Flykting..." av Sandemose liggende på lur :stortsmil

Jeg tenker at dersom jeg skal begynne på den igjen, så skal jeg lese Vi pynter oss med horn først. Den likte jeg også best, tror jeg! :)

Jeg går ellers tydeligvis tilbake i "barndommen", både med Irving, som forsåvidt mest er lett underholdning, men nå har jeg kasta meg over reserveringa på Deichmanske og snart renner det inn av Bukowski! :D

Marina 04-09-11 14:14

Akkurat nå holder jeg bare på med pensumbøker :P men den forrige boken jeg leste var Barnevakten av Kathryn Stocket, og den var kjempegod! Kan virkelig anbefales. Handlingen er satt til 1960- tallet i USA da skillet mellom svart og hvit var veldig stort. Boken beskriver farene ved å krysse usynlige grenser og å sette spørsmålstegn ved samtidens skikker og tanker...Kjempespennende!

Bønna200 08-09-11 11:29

Er akkurat ferdig med "Jeg kan se i mørket" av Karin Fossum. Den var skrevet på en så fascinerende måte at jeg måtte lese hele greia i ett:) Anbefales!

Melusine 12-09-11 19:20

Har akkurat startet på Stolthet og fordom av Jane Austen, virker å være en god bok :)

StegforSteg 12-09-11 19:22

Jeg skal begynne på Toner fra et piano av Nicholas Sparks i kveld.

Lulla84 12-09-11 19:26

Jeg leser Harry Potter, er sånn midtveis i nr 3 :) Før det leste jeg alle Camilla Löckberg bøkene. Lest litt Varg Veum.

Jabba 12-09-11 19:51

Holder på med "Chimera" av Gert Nygårdshaug....så langt VELDIG BRA!!!

Ellekaramelle 12-09-11 22:42

Er inne i Jussi Adler Olsen sine bøker.. Har lest bok nr 1 og nr 3 om avdeling Q, og holder nå på med nr 2, som heter fasandreperne. Gleder meg oldsomt til februar, da kommer neste bok om Carl Mørck og hans medarbeidere..
Fabelaktige menneskeskildringer. Man blir bare interessert i å finne ut mer om skikkelsene i bøkene.
Etterpå skal jeg lese to bøker av en fransk forfatter som er regnet som
frankrikes krimdronning for tiden. Hun heter Fred Vargas, og bøkene jeg skal lese heter Den tredje jomfru, og vampyrens hevn..

langaard 12-09-11 23:11

Er akkurat ferdig me Jo Nesbø, gjenferd, anbefales:)

LiseSJ 12-09-11 23:15

Jeppe på Bjerget og den Stundesløse av Ludvid Holberg akkurat nå.. Litteraturhistore For The Win... JIPPII ;D
Edit: Jeg elsker foresten lydbøker akkurat nå, for skulle jeg sittet meg alle verkene til Ibsen dette halvåret hadde jeg gått på veggen!

vaskeklut 13-09-11 09:18

Jeg har akkurat lest ut "Charlotte Isabel Hansen" av Tore Renberg. Flott roman! Samtidig er jeg begynt på "The Art of Choosing" av Sheena Iyengar, ettersom den er pensum i det ene faget mitt. Jeg får faktisk litt søtsug av den, fordi det er bilde av jellybeans på coveret :eek:

Carisma 13-09-11 10:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1205907)
Jeg har akkurat lest ut "Charlotte Isabel Hansen" av Tore Renberg. Flott roman!

Jeg ble bare irritert fordi hovedpersonen stadig gjør de samme feilene som faren gjorde jeg! Særlig i kompani Orheim-boka. Men det er kanskje det som er poenget, man gjentar andres feil?

Bønna200 13-09-11 13:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1205698)
Er akkurat ferdig me Jo Nesbø, gjenferd, anbefales:)

:ja: Begynte på den i går kveld og klarte nesten ikke slutte for natta:p
Lese mer i dag!

Jabba 13-09-11 13:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ellekaramelle (Innlegg 1205669)
Er inne i Jussi Adler Olsen sine bøker.. Har lest bok nr 1 og nr 3 om avdeling Q, og holder nå på med nr 2, som heter fasandreperne. Gleder meg oldsomt til februar, da kommer neste bok om Carl Mørck og hans medarbeidere..
Fabelaktige menneskeskildringer. Man blir bare interessert i å finne ut mer om skikkelsene i bøkene.
Etterpå skal jeg lese to bøker av en fransk forfatter som er regnet som
frankrikes krimdronning for tiden. Hun heter Fred Vargas, og bøkene jeg skal lese heter Den tredje jomfru, og vampyrens hevn..

Såååååå enig med Jussi bøkene.....men Fred Vargas - det var noe trøtte greier gitt......

Jabba 13-09-11 13:21

Gir bort ei bok til .....
(men du må bet. portoen)

Denne var i grunnen ganske bra - men du må tåle litt ekle beskrivelser altså.....::D

"Det sorte hjertet" av John Connolly
Omtale fra forlaget:

Knust av drapet på sin kone og datter og pint av skyld, er tidligere New York drapsetterforsker Charlie "Bird" Parker en mann oppslukt av vold, sinne og hevnlyst. Når Birds tidligere partner ber ham om å spore opp en forsvunnet jente, tar det ham ned i en avgrunn av organisert kriminalitet, tortur, død og et skjebnesvangert møte med Streiferen, en av de mest grusomme seriemorderne verden har sett.

http://bokelskere.s3.amazonaws.com/1...f72ef1e86.jpeg

vaskeklut 13-09-11 13:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1206081)
Jeg ble bare irritert fordi hovedpersonen stadig gjør de samme feilene som faren gjorde jeg! Særlig i kompani Orheim-boka. Men det er kanskje det som er poenget, man gjentar andres feil?

Mm, jeg tror det er litt av poenget. Men han lærer også. Han reflekterer over sin egen oppvekst kontra datterens, og det at han kjøper Tamagotchi til henne fordi han ikke fikk det "alle andre" fikk da han var liten vitner jo om at han ikke ønsker å være som sine foreldre. Nå har jeg dessverre ikke lest Kompani Orheim, fordi jeg glemte at den eksisterer (:o) før jeg begynte på Charlotte Isabel Hansen..

Jabba 13-09-11 21:58

"Chimera" er spennende altså.......

Carisma 14-09-11 01:00

Aschehougs bakgårdssalg nå på nett: http://www.aschehoug.no/billigkroken!

Cyan 14-09-11 10:12

Jeg begynner å bli litt lei Knausgårds liv nå, og har enda ikke kommet meg gjennom bok nummer 3 selv om jeg normalt er en lesehest av dimensjoner :o Jeg tror jeg trenger et avbrekk med noe annet etter 3'ern før jeg fortsetter med Min Kamp 4.

Jabba 19-09-11 20:31

Noen som har lest Gert Nygårdshaug - Chimera ???
Jeg forstod ikke helt slutten...noen som har lest og vil forklare ???

Hvis noen vil overta denne - hyl ut.....

Bønna200 25-09-11 15:06

Ble nettopp ferdig med "Gjenferd", Jo Nesbø. Du store, for en slutt:_ohmy:
Har aldri lest noen av romanene hans før, men nå må jeg nok gjennom alle Harry Hole bøkene:)

langaard 25-09-11 16:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1215718)
Ble nettopp ferdig med "Gjenferd", Jo Nesbø. Du store, for en slutt:_ohmy:
Har aldri lest noen av romanene hans før, men nå må jeg nok gjennom alle Harry Hole bøkene:)

Ja, dette er drivende bra krim!! Har lest alle Harry Hole bøkene, anbefales!!:)

Jabba 25-09-11 19:34

Har nettopp lest ut "En lykkelig mann" av Arto Paasilinna (eller hvordan det nå enn skrives)....kjempeherlig bok!

Har begynt på Jeffrey Deaver - Tungetale nå.....håper den blir bra!

zorka 18-10-11 19:05

Jeg leser "Kabbalas hemmeligheter; din håndbok til et bedre liv" av Mikael Laitman. Veldig spennende for meg:)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:19.