![]() |
Sv: Min første røykfrie dag ...
Sitat:
Uansett, jeg fikk meg ihvertfall ikke til å klage over dårlig råd når jeg røykte, der gikk selv min grense....hehe ;) Husker godt da jeg var 24 år og skulle ta opp huslån på rundt 7-800 000,- i banken (var vel i 1994-95 tror jeg). Dama spurte jo rett ut om jeg hadde dyr bil og om jeg røykte mye...., i så fall burde jeg selge den steindyre guttebilen OG slutte å røyke før de ga meg fullfinansiering. Hun mente jeg egentlig ikke hadde råd til å hverken kjøre fin bil eller røyke 20 om dagen. Auda, tenkte jeg den gangen, den satt og hun traff achilleshælen min :p |
Sitat:
Men dette bør vel være en grei motivasjon for de som ønsker slutte røyke da kanskje. |
Sitat:
Ulempen for meg var at jeg ikke hadde noen økonomisk "incentive" for å slutte. Jeg har alltid hatt mer enn det som har vært naturlig å bruke opp. - |
Sitat:
|
Sitat:
Uansett tror jeg at for å få folk til å slutte å røyke, må det en holdningsendring til framfor avskrekking. Med røykeloven kom vi jo et lite stykke, og det viser seg jo at færre og færre røyker, kanskje spesielt blant yngre folk. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:42. |