![]() |
Sv: Treningstråden for mai 2012
Takk, takk. Ikke helt fornøyd, følte meg slapp og stagnert litt, men slikt skjer
|
En time på crosstrainer. Gjorde godt :)
|
Motbakkeintervaller på terrengsykkel.
6x6 minutter i sone 3-4 i 8-10% stigning opp et fjell. Saft for låra og lungekapasiteten |
Omvendt pyramide med militærpress
5 sett 3 min pause 5 nye sett Armene og skuldrene er pudding. Så beinstrekk og beinkrøll i maskin, med pysevekter. Ser ut til å holde miniskkneet noenlunde i sjakk. Nedvarming 5 minutter på sykkel. |
Rolig dag.
7/5: 7565 skritt 8/5: 8135 skritt 9/5: 20min core/bekkenbunn http://tickers.TickerFactory.com/ezt...m/exercise.png http://tickers.TickerFactory.com/ezt...1/exercise.png |
10 min oppvarming på ellipsen
Så tabatarunder 2x plankeprogram 2x stepkasse 2x knebøy m 12 kg kettlebell 1x burpees 1x spensthopp |
15 m oppvarming tredemølla
4x4 m intervall 10 m nedtrapping tøying Til helgen er jeg halveis i treningsprogrammet til Lauvstad og Sneve:) |
Jeg blir ikke pålogget fra og med i morgen, men det skal jogges, gåes og løpes mye med hund :) En fjelltur sees heller ikke bort ifra :) Kommer med treningssenteroppdateringer f.o.m. mandag.
|
Re: Treningstråden for mai 2012
DA har endelig forkjølelsen sluppet taket, og jeg har hatt en hærlig PT time, med nye og spennede øvelser tilrettet min crossfitdrøm:p
Slik så dagens økt ut: 1200m roing knebøy 3x10, 45kg skråbenk(m), 3x10, 10kg Makløft 3x10,55kg Nedtrekk front, bredt grep, 3x10, 35kg (ny øvelse) Push Press,3x10, 20kg Clean/hang clean, 3x10, 25kg ( ny øvelse) KB swing, 8kg 50reps eller 12kg 30reps 1x30 ( ny øvelse) overhead knebøy 3x10, 18kg (ny øvelse) bøyd roing m/hantel, 25kg ( ny, erstatter roing i maskin) thruster, 3x10, 20kg ( ny øvekse Planken 60x90x120(eller til fail) Liggende beinhev 3x15 jeg bytter på å ta pushpress og thruster samt knebøy og overhead knebøy siden øvelsene ligner, og tar hovedsaklig på de samme muskelgruppene. altså tar jeg push press i en økt, så velger jeg bort thrusters....tar jeg knebøy,så velger jeg bort overhead knebøy Ellers så skal jeg kjøre dette programmet 3-4xuka, samt kondisjon i ulike intensiteter 6xuka. + en hviledag. Nå blir det ØKTNING i kcalinntak fremover, etter som jeg trener såppas mye:) men fortsetter med periodisk faste og primal blueprint :p Det er så kult med PT-en min,fordi han sjøl driver med crossfit OG spiser lavkarbo(paleo)..er herlig og sammarbeide med noen som "snakker" samme språket:D Fikk en ny giv med motivasjon..:) |
Plutselig morgenfugl her:)
Løpetur før 10, andre gang denne uka... Startet med tabata intervaller og avsluttet med rolig løp/ gange. Intervaller i motbakke og jeg føler meg seriøst astmatisk... 10/5: 35min løpe/gå (300kcal, (snittpuls 129, maks 150). - 10 min tøying - 20 min core/bekkenbunn - 10 min styrke (planke, triceps/biceps frisk arm) http://tickers.TickerFactory.com/ezt...m/exercise.png http://tickers.TickerFactory.com/ezt...1/exercise.png |
1 Vedlegg
Built like a badass uke 2 - økt 2.
Vedlegg 10396 Slo tiden på 1 mile med 36 sekunder, siden sist!:heia: |
Nettopp avsluttet en god spinningøkt:)
I morgen er det styrketrening igjen:hearts:. Planen min ser omtrent slik ut: - Knebøy 45 kg - Militærpress 22,5 kg - Markløft 57,5 kg - Hantelroing 12,5 kg - Glutebridge 52,5 kg - Benkpress 35 kg - Nedtrekk 35 kg Stort sett prøver jeg å ta 3x10. Klarer jeg flere, legger jeg på mer vekt i neste runde. I tillegg blir det litt mageøvelser på slutten, og jeg øver meg på å få til chins (enda laaaaangt igjen)... Lørdag er planen en 10 mils sykkeltur. Søndag fri. God helg:D |
Re: Sv: Treningstråden for mai 2012
Sitat:
Fine , gode basisøvelser :D me like! |
Sv: Re: Sv: Treningstråden for mai 2012
Sitat:
|
Re: Sv: Re: Sv: Treningstråden for mai 2012
Sitat:
Har du trent styrke lenge? :) |
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Treningstråden for mai 2012
Sitat:
|
Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Treningstråden for mai 2012
Sitat:
27mars begynte jeg å trene styrke, og har trent 3xuka siden da :) Er vel generelt sterk i utgangspungtet, men har i det siste kunnet økt på flere kg på samtlige øvelser. digg! Ellers lett kondisjonstrening daglig( 1-2t turer med hundene i rask gange/lett jogg) 13kg lettere siden jul, 24kg lettere siden aug2011 |
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Treningstråden for mai 2012
Sitat:
Det er en ubeskrivelig deilig følelse å kunne legge på mer vekter ja. Loggfører du? Jeg skriver ned absolutt alt, og det er veldig tilfredsstillende å se tilbake på de vektene jeg startet med sammenlignet med nå:D Jeg trener også styrke 3 ganger i uka (ma/ons/fre), det fungerer ypperlig. Tirsdag og torsdag har jeg hatt spinning gjennom hele vinteren, men etter hvert blir det vel litt utesykling i stedet og kanskje litt løping. Lørdagene skal jeg prøve å holde meg til langkjøring på sykkel fremover, og så fri på søndagene. Men jeg har også hund (og 4 unger;)), så her blir det i tillegg alltid ut en gåtur hver dag. |
Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Treningstråden for mai 2012
Sitat:
Ja, fører logg. se nederst i signaturfeltet:p |
Gårsdagens trening:
Og tilslutt prøvde jeg meg på det Runegutt anbefalte, nemlig Gerilja Kardio. Sitat:
|
CROSSFIT-rettet styrkeøkt
romaskin 1200 på 4min 15sek markløft 45kg 10x3( OK, men passe på løfte mere med beina) Overarms knebøy 17,5, 10x3(jævlig vanskelig å balansere tyngdepungt på hæl og samtidig balansere vektene opp og bak,klarte ikke så dype bøy som i ren knebøy) Knebøy 45kg , 10x3 Clean/hang clean, 25kg, 10x3. OK, men sliten på slutten av siste settet. Thrusters, 20kg 10x3, hadde vektstanga bak på trapsen , hev stang over hode-strake armer på opptur.. men usikker på utførelsen her.. KB roing, 26kgx10, 16kg 10x2 Nedtrekk, bredt grep. 32kgx10, 27,5kg-10x2 KB swing 16kgx30reps( tok feil...skulle egentlig velge mellom 8kgx50reps, eller 12kgx30reps, derfor sliiiiten på slutten... Planken og liggende beinhev...tabatha økt. planken 60+50+70sek, men beinhev i pausene...15x3 fy flate! denne økta var rett og slett TUNG! vi har fjernet en del isolasjonsøvelser som f.eks bicepscurl, så i dette programmet får hele kroppen kjørt seg i nesten samtlige øvelser. veeeeldig godt å komme hjem..spise middag..og legge seg på soffan med pc`n på fanget...aaahhhh |
Tur og jillian i dag.
11/5: 55min Jillian jungle adventure -armøvelser:( - 10 min tøying 10min bekkenbunn http://tickers.TickerFactory.com/ezt...m/exercise.png http://tickers.TickerFactory.com/ezt...1/exercise.png |
Woho, gjennomførte 106 km på sykkel i dag! Sliten nå, deilig å ligge i horisontalen og surfe litt:D
|
KETTLEBELLS- ØKT
pull squat 12kg x20 swing 12kgx30 halo 12kgx10 squat press 12kg x10/10 high pull 12kgx10/10 squeeze press 12kg x5/5' x3 Øvelsene ble utført kontuniuerlig. men med min pause mellom de 3 settene Deretter 5km moderat tempo, kuper terreng |
Sitat:
Er det racer du sykler på eller? |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:28. |