![]() |
Sv: Tilvenning og kastrering av katt
Sitat:
|
Re: Tilvenning og kastrering av katt
PS... om dyrlegen ikke sier det( regner med du får med et skriv)..så ikke sett frem mat/vann før katten er fullstendig ved sine fulle fem. Svelgemusklene er også bedøvd, og det kan føre til at katten inhalerer fòrkulene i stede for å svelge dem..har også vert borti en katt som druknet i vannskåla... :/
|
Sv: Re: Tilvenning og kastrering av katt
Sitat:
Det var nytt for meg... :( |
Sitat:
Badet er ikke så bra i vårt tilfelle, siden vi har en toåring som springer på do i ett sett, og er litt for glad i pus. I babygrinden er han trygg for hender som bare skal kose litt og. Skal hente ham om litt over en time. Gruer meg litt.. Er redd for at han har vondt, men narkosen sitter vel i ganske lenge. |
Sitat:
For våre katters del så virker det som dyrlegen satte nok narkose til at "ingenting" var veldig vondt.... Fyllesyk katt synes jeg er morsomt, og så får jeg så dårlig samvittighet over at det er komsisk at jeg får hel fysisk vondt. :o:( Men det virker ikke som at katten hadde det vondt ut over stoltheten. Dagen etter har våre hanner vasket litt ekstra, men så har det vært over. |
Det er også veldig stor forskjell på vanlig "spröytenarkose", og inhalasjonsnarkose. De kommer seg mye kjappere på beina om man bruker sistnevnte. Litt smerter har de nok, men det går fort over :)
Snart har du pus hos deg igjen ;) |
Han ligger her på teppene sine nå og følger godt med på meg. Slapp som bare rakkern, og veldig ustø, men våken. De hadde satt oppvåkningssprøyte, så da er det vel sprøytenarkose han har hatt?
Så spørsmål: Kan jeg legge avis oppå nåværende kattesand, eller må jeg tømme hele kassen, og ta avispapir i? |
Må legge til at jeg fikk jo billig chipping med når de kastrerte, men de har også gitt ham gratis øremerking, siden det er en del "frivillige" her som holder nede villkattbestanden. Det er ikke noe nummer, bare ett tydelig merke som sier ID, slik at man ser at det finnes chip og eier. Det syns jeg var en fin og snedig ting :)
|
Sitat:
Og til ID-merkingen. Den er jo grei dersom de som "holder på" faktisk er så nærme kattene at de leser... :( |
Re: Sv: Tilvenning og kastrering av katt
Sitat:
|
Katten nektet selvsagt å gjøre fra seg på papir... Og jeg fant etterpå at den nye noen var kleshaugen som skulle brettes. Nyttet jo selvsagt ikke å bli irritert over det, han hadde jo vondt, og måtte doe. Så det ble raskt skaffet klumpefri sand :-) Ellers har alt gått over all forventning. Han var vel omtrent helt fin dagen etterpå, og er på alle måter den gode pusen han alltid har vært. Men er glad for at jeg hadde vent ham til kastratmaten på forhånd :)
|
Godt å høre at det har gått bra :)
|
Noen overraskelser må man regne med... :D Fint at det går bra.
|
Så fint at det gikk bra! :) Gi pusen en stor flink-gutt-kos fra meg. :)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:58. |