![]() |
Sv: Treningstråd for januar 2013
Før likte jeg bedre å sykle / jogge, nå har jeg helt dilla på styrke! Det er så gøy! :) I dag ble det 45 min så svetten sprutet og pulsen gikk! :)
Men jeg er nå moden for å legge på mer vekt - hvor ofte og hvor mye skal man øke? Jeg løfter ikke sååå mye altså :o , ligger på 16 kg nå, bicepsløft. Det minste jeg har anledning til å øke (om stanga skal være like tung på begge sider og det er vel en fordel) er 2 kg, uten å måtte kjøpe flere vektskiver akkurat nå. For lite? Passe? Kan gå opp til 4. Må ha noen større skiver... :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
http://treningsfysiolog.com/2009/11/03/progresjon/ Denne er fin.. I starten kan du sikkert legge på 2.5 kg. Etterhvert snakker det ned, så må du kanskje legge på mindre av gangen. Man legger på så mye man klarer, så sant man klarer å holde rett teknikk. |
Sitat:
|
kjør på med 2,5 kg i uka. etterhvert vil du nok treffe et platå, eller tom litt nedgang, men dette er helt normalt og det er bare å jobbe seg gjennom det.
|
I dag ble det 30 min / 12 km økt på trimsykkelen, med to intervaller innlagt. :) Moro det også! :ja:
|
Her er det lavterskeltrening det går på for tiden:
swingkurs! Men etter 3 timer kunne man ha vridd opp både skjorta mi og meg.. |
Armer og skuldre har fått kjørt seg i dag:D
|
30 min mølle og en time styrke.:)
|
Armer og skuldre fikk kjørt seg i dag!! Vondt/godt følelse:)
|
50 min styrke så svetten randt og pulsen gikk. :) Har lagt på 2 kg på vektstanga og det kjentes faktisk godt at det ble tyngre, men jeg var i grunnen greit fornøyd med antall løft jeg klarte. Fornøyd med tiden på planken x 3 også. Bra økt med andre ord. :D
|
Skulle hatt en ny treningstights - er det noen som har prøvd de nye hos Cubus? Evt. toppene derfra? De har slengt seg på trenden og kommer med en kolleksjon med treningstøy nå, så rimelige at man nesten blir litt skeptisk. ;)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Så mange flinke trenings folk . I dag har jeg løpt 40 min og løftet 60 min,bra økt. Begynner å få løftingen på plass,endel super sett. markløft går bra,men knebøy teknikken er j. Ingen vits å legge på vekt før teknikken sitter.
|
Sitat:
|
Takk Langaard , før jeg vet ordet av det er jeg sterk som en Bjørn :D
|
:D
Sitat:
|
Yoga med Jillian Michaels i dag, ligger litt dårlig an med målene denne mnd...
Så langt: styrke 4/8 http://tickers.TickerFactory.com/ezt...Z/exercise.png |
En times gårtur i nydelig vintervær med 1 cm nysnø. :) Greit tempo, ble god og varm i alle fall.
|
Løping, tredemølle. Jogg 15min 8km/t x2, 5min 9km/t. Gå før, mellom og etter, 6-6,5km/t. 1 time til sammen. 7,27km. Makspuls 179, snitt 161.
Så langt: styrke 4/8 http://tickers.TickerFactory.com/ezt...Z/exercise.png |
50 min styrke. Var litt tungt i dag, men jeg gjennomførte som planlagt og firte ikke ett sekund på kravene! :D
|
14 timer dansing i helga og 2 i dag. Tror jeg teller det som trening jeg:p
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:16. |