![]() |
Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo
:D
Sitat:
Kansje noen kan komme med eksempel på matinntaket iløpet av dagen...så kan vi jo sammenligne?? |
Sitat:
Frokost: Nannas supergode knekkebrød med smør og ost/skinke Lunsj: Omelett m/bacon og litt grønt evt. middagsrester fra dagen før. Middag: Kjøtt/fisk stekt i smør, grønnsaker, fløte/rømme/CF Jeg tar Udos to ganger daglig - tilsammen ca 2 ss., og bruker cocosa nesten daglig. Noen som kan forklare hvorfor vekten ikke går ned? Drikker minimum 2 liter vann for dag, trener 2-3 ganger i uka (lett trening). |
Sitat:
Spiser endel ost, rømme,cf og fløte...og lurer litt på om det kan være grunnen til sen vektnedgang. Har et par dager spist et beger skyr med hakket nøtter på til lunsj (MAGISK GODT)...kanskje rett og slett for mye meieriprodukter...hmmm:(...eller for lite fett?? arg...vanskelig!! |
Sitat:
|
Som jeg har nevnt tidligere så er jeg ikke hjemme å får ikke gått på vekten.
Men tror jeg har minket noe hevelse i føttene, måtte stramme skone så må ekstra i dag :D |
Sitat:
Elien: Blir spennende når du får kommet deg på vekta. Jeg merker også fort på skoa etter noen dager med lavkarbo. Mye vann forsvinner de første dagene, men det er uansett motiverende at vekta går ned |
Sitat:
|
Jeg må ligge unna meieriprodukt for å gå ned. Syns det er litt tungt. Men det skyldes bare at jeg er altfor glad i slike ting. Jeg er garantert et bevis på at det du er avhengig av er ikke godt for deg hehe....
:) |
Eg blir så imponert av dykk som klarar å justere litt opp og ned på ting og tang og matvarer, eg er lykkeleg om eg berre klarar så nokonlunde å halde meg på stø kurs...
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Utålmodighet er helt naturlig det! Men det har tatt tid å få kiloene på, og det vil ta tid å bli kvitt dem igjen. Jeg har gått på lavkarbo siden august 2011, og tatt av ca 27,5 kg. "Fornøyd" blir jeg vel aldri, men jeg har et mye mer avslappet forhold til kroppen min nå. Så jeg fortsetter med sunt kosthold og reglemessig trening, så får det bli som det blir. Utfordringen nå blir å holde vekten, jeg har hørt at kroppen har en "hukommelse" på 5 år der den prøver å gjenvinne tapt vekt. Men jeg er sta, og nekter den å vinne over meg...
|
Eg lurar litt på det med protein. Eg veg nesten hundre kilo, og skal visst då ha nesten 100 g protein til dagen. Det klarar eg berre ikkje, det tilsvarar jo 330 g kjøt, for eksempel. Men det går vel bra likevel.
|
Det er ganske mykje, men det er også andre ting som er proteinrike da. Bl.a.:
Egg, stekt i smør 13,4 g Tunfisk, i olje 24,6 g Røklaks 23,2 g Cottage cheese 12,7 g Reker, kokt 23,3 g Ellers er det proteiner i alle slags nøtter og i grønnsaker. Andbefaler deg å bruke en matvaretabell for å finne ut. Blir ganske kjedelig i lengden hvis du skal hente alle proteinene fra kjøtt, så viktig med variasjon. :) |
Jada, eg et veldig variert. No har eg faktisk sjekka proteinmengda mi siste dagane, og ser at det var berre tull at det er vanskeleg å ete så mykje protein. Det har eg visst fått til heilt av seg sjølv, gitt.
|
Sitat:
|
Sitat:
5 år!! grøss og gru! Nei får håpe min lider av hukommelsestap! Vil neppe opp igjen der jeg var etter fødsel sist! Nye oppdagelser i matveien: Har oppdaget at jeg liker sellerirot! Frityrstek!! Utrolig godt! Nam! Testet også blomkål"ris", som jeg stekt sammen med sopp. Veldig godt det også!:p I kveld blir det moussaka med aubergine og hjemmelaga tzatziki:ja: Glede!! Hva er middagsplanene for helga folkens? |
Sellerirot i alle former er kjempegodt, jordskokk er veldig godt, og blomkålmos med masse smør og parmesan....
|
Sitat:
|
Sitat:
Ellers så er Brocolli- og blomkålmos et greit tilbehør i stedet for karbo. Halvt om halvt, kokes moses og smakes til med smør og fløte. Og salt og pepper. |
Er det ikke selleri rot som er så forferdelig dyr? Syns å huske det. Bruker for det meste blomkål jeg....:p
|
Sitat:
|
Første offisielle vegedag for meg, ned 1,4 kg denne veka. Er litt skuffa, hadde håpa og satsa på skikkeleg pangstart, men pytt. Ned er ned, og vi er då i gang.
|
Heisann! Hvordan går det med dere? Jeg har etter jeg startet på lavkarbo målt mage og lår for å se om jeg har gått inn og ikke bare ned i vekt!
Har til sammen gått ned 8 cm rundt mage (målt rundt bilringen) og 3 cm rundt lår!! Utrolig fornøyd! I vekt viser det ikke mer enn 2,6 mindre enn for 3 uker siden..MEN, som nevnt av en klok dame tidligere så tar det nok tid å få av det som har tatt flere år å legge på;)Har forsåvidt spist sundt og godt, utenom at jeg gafla i meg et par lavkarbomuffins i går:p Hvordan er det med dere andre? |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:57. |