![]() |
Sv: Noen må si det
Hilde !
Siden spørsmålet ditt er noe utenfor tema, laget jeg en egen tråd på det her: http://forum.lavkarbo.no/showthread....863#post150863 |
Sitat:
Sitat:
Fra Skaldemans bok – side 227. Skriver mer når jeg har lest hele boka, - noe som forøvrig er et bra tips for enhver bok som en velger å basere helsen sin på. :p |
Skjønner godt at det er problemer med å finne disse anbefalingene, hvis man må lese 227 sider før man finner dette avsnittet. Til sammenligning så er hele ketolyseboken på 160 sider innkludert referanser og register........
|
Som jeg tidligere postet her i tråden så har han anbefalt vitamin tilskudd her på forumet også... :)
|
Sitat:
Jeg legger meg flat - som det heter nu om dagen- jeg har gjort Skaldeman litt urett. Jeg har speedlest boken, og på grunn av uvanlig mange gjentakelser har jeg ikke fått med meg dette. Uansett at dette vil moderere min holdning til selve konseptet litt, så mener jeg stadig at holdningen til viktigheten av vitaminer og mineraler er for slapp. Multivitamintabletter er en dårlig løsning, da opptaket er dårlig sett i forhold til A: vitaminer og mineraler fra kosten ( der vi har fått dem i millioner av år ) og B; å ta flere tabletter om dagen for best mulig opptak.( en del vitaminer og mineraler hemmer opptak av hverandre, og organisk bundne mineraler opptas bedre - 20 gange bedre for gjærbundet krom i forhold til kromsalt- enn mineralsalter.) Men Skaldeman er kanskje litt unskyldt da han jo er journalist og ikke ernæringsfysiolog. Men gir man ut en bok om slanking bør man ha gode kunnskaper eller få boken korrigert av eksperter. Jeg skal lese sidene du har funnet.:o Vennlig Hilsen Torkil |
Hei Torkil og alle dere andre som har vært innom denne tråden.
Jeg vil bare minne om at Skaldeman har skrevet en bok baser på personlige erfaringer, og ja - han var en helt vanlig mann, uten kunnskaper om ernæring eller kosttilskudd. (De fleste har jo ikke det, dessverre.) Boken kunne med fordel vært redigert noe ned, men dette står ikke i min makt som har kjøpt norske rettigheter. Likevel er det nok lett for oss å si at det blir mange gjentakelser; vi er jo enige - vi vet jo dette allerede! Men Skaldemans primære målgruppe med boken er de som må omvendes, og dessverre - fetteorien - sitter så godt plantet i ryggmargen på vanlige mennesker at dette budskapet MÅ gjentas. Om kosttilskudd er det tidligere utgitt en rekke gode bøker, selv hadde jeg i sin tid gleden av å være med på utgi "Vitaminrevolusjonen" av Flytlie som jeg tror du får i paperback til en rimelig penge. Jeg er forøvrig helt enig i at kosttilskudd burde vært behandles grundigere i boken, men som sagt - dette er først og fremst en bok for å "redde" overvektige som lever i den tro at man blir slank av knekkebrød og pasta, og feit av bacon og meierismør. Forøvrig: Alle her inne kan nårsomhelst sende meg kommentarer og tips om bøker, forslag til utgivelser osv. ! Ha en strålende uke. -- Jan |
Sitat:
Da burde boken inneholde endel ting som den mangler sett fra mitt synspunkt, ting man finner igjen i bøker om Ketolysekuren og like så Atkins.... Det handler vel kanskje om hvordan man leser det man gjør, og i hvilken hensikt man leser det :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:23. |