![]() |
Sv: Grønt pulver
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
:klem: Takker! Men når det gjelder grønt pulver så har jeg spist det lenge. Jeg begynte med det når legene ikke fant ut hva det var som feilte meg. Jeg følte at kroppen var sur og oppsøkte ei på helsekosten som hadde peiling. jeg begynte derfor med Kamutgress som skal gjøre kroppen mer basisk, primært musklene. I tillegg tar jeg nå spirulina og og og (husker ikke navnet!). Jeg inntar i allefall tre sorter gress hver dag. Det smaker gress, jeg lukter gress og jeg gulper gress, men jeg innbiller meg at det funker! Kroppen er ikke sur lengere, jeg får ikke melkesyrefølelse i musklene og jeg er mykere. I tillegg har en i lang tid tatt min daglige dose av Cocosa, d-vit, Udos og nå nystartet på selolje :eek: og 1 gram c-vit. Jeg blir omtrent mett av alle tilskudda, men de funker! |
Sitat:
|
iHerb
Hei folkens
iHerb er ekstremt mye billigere enn norsk helsekost, så jeg vil anbefale det på det sterkeste. De fører også Pure planet der: http://www.iherb.com/Organic-by-Natu...t?rcode=JOM782 Jeg bestiller alle mine greens derfra. :D (Chlorella, spirulina, hvetegress + + +) |
Abonnerer på denne:)
|
Noen her som bruker Vital Greens? Følte det stod mest om Purely Greens her.
Virker så greit å ha alt samlet i en og samme boks...? Kjenner at jeg trenger litt grønn supermat nå og vet ikke helt hvilket merke jeg skal bestille:D |
Man skal være forsiktig med hvilket merke man velger når det gjelder grønne pulver/greens. Det kan virke mot sin hensikt dersom man får i seg dårlig pulver. Jeg anbefaler Pure Planet sine produkter. Jeg har merket store forandringer i kroppen min etter jeg beg. med greens. Har bare hørt og lest gode ord om det merket. De selger det på helsekost i norge. Selv kjøper jeg det fra nett til 1/3 av prisen.
|
Jeg har kjøpt meg hvetegress. Har det noe å si om jeg tar det morgen eller kveld?
|
Jeg pleier å ta det morgen. Det er mange som får veldig mye energi av det, så kanskje greit å teste på dagen slik at du ikke ligger søvnløs...
|
Okay. Takk for svar:-) Jeg har litt søvnproblemer fra før, så da satser jeg nok på morgen.
|
Startet opp med chlorella og spirulina i går jeg. Kvalm i gårkveld, og fikk diare. Vært litt bedre idag, men fremdeles uggen i magen. Men et lite spørsmål: er det normalt at avføringen blir mørkegrønn??? :rodme:
Ser at flere sier hodepine er normalt til å begynne med. Men er det normalt med diare og mørkegrønn avføring da? Blir jo litt bekymret for om jeg ikke tåler dette jeg da? Tatt 3 gram hver av Spirulina og Chlorella i henhold til det som står på pakningen. By the way, det grønne pulveret smaker ikke godt i vann og jeg brekker meg. Men som flere skriver her så tar jeg det på styrten for å bli ferdig med det :p |
Du tar altfor høy dose!!! Begynn MYE lavere og øk gradvis. Begynn på 1/4dose ca og jobb deg oppover. Det smaker virkelig ikke godt. Spesielt ikke alger. Jeg kjøpte tomme kapsler og fylte pulveret i kapslene med pinsett. Var det som gjorde susen for meg.
Avføringen blir kanskje litt grønnere. Har ikke lagt så mye merke til det, men er nok naturlig siden pulverne har så sterke farger (klorofyll). |
Du må starte med en mye lavere dose, og jeg ville begynt med kun spirulina noen dager, og kun et gram av det. Kroppen må vende seg til det før du begynner med høyere dose. Og ja litt grønnere farge på avføringen er nok ikke så uvanlig, men det kan også ha noe å gjøre med at du har tatt for mye .
|
Ehhh, for mye sier dere? Mener å ha lest at man også kan ta doble og triple doser av det jeg tar for å få en kickstart på dette??
|
Nei absolutt ikke. Folk som har blitt innlagt på sykehus pga for høye doser. Lytt til kroppen din og prøv deg rolig frem så slipper du sånne kjipe opplevelser igjen. Det er normalt å kjenne det litt i magen og en lett hodepine. Det er tegn på at du avgifter kroppen. Du kommer nok til å merke at du tisser mer og. Ta det på tom mage ca en halvtime før mat.
Lykke til! Gøy hvis du gir tilbakemelding etterhvert om hvilken effekt det har hatt på deg. |
Ok, skal ikke ta noe mer jeg da ihvertfall :) Dere får vel oppdatering tenker jeg etter en stund på dette, er jo spent på om det gir noen virkning.
|
Når kroppen blir vant til supermat så kan du ta doble og tripple doser for en periode, men absolutt ikke til å begynne med, dette er så konsentrert næring at kroppen trenger til til å venne seg til det.
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:01. |